synkningsproblem med egna ringsignaler

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone synkningsproblem med egna ringsignaler

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Tänkte lägga in lite egna ringsignaler på min iphone. Föst så fixade jag de låtar (klippte ner de jag ville ha till 30 sekunder och gjorde om dem till .m4r-format) och la in dem i mappen ringsignaler på min iphone. Första låten gick det strålande med. MEN, när jag la in ett par till och skulle lyssna på dessa i min iphone så finns endast en av låtarna – men den finns hela tre gånger – istället för att de tre låtarna ska finnas en gång var. Om jag tittar i itunes så finns alla tre ringsignalerna i min telefon, men tittar jag i telefonen finns bara en av låtarna tre gånger…

Har googlat runt lite och såg en som hade haft ett liknande problem och löst det genom att, istället för att lägga in signalerna manuellt, synkronisera ringsignalerna.

Försöker jag göra detta kommer det upp ett varningsmeddelande där det står:

“Är du säker på att du vill sunkronisera ringsignaler? Alla befinliga
    spår, filmer och TV-program på iphone-enheten “iphone” kommer att tas bort.”

Och jag vågar inte riktigt testa detta för att i efterhand upptäcka att all musik jag redan fixat iordning åkt bort…

Den enda lösningen jag kan komma på (fast det kommer ju ta lite tid) är att säkerhetskopiera min iphone, därefter testa… Men då har jag en till fråga; vart sparas min säkerhetskopia? Alltså om jag kopplar in min iphone senare och den är tom, hur lägger jag in säkerhetskopian? och om jag gör detta, görs detta utan att mina ringsignaler skrivs över igen (och allt blir förgäves!?)???

Någon som kan hjälpa mig?

/N

EDIT
    och varför jag inte kan synkronisera musiken också är pga att infon på låtarna på min telefon och infon på samma låtar på min dator är olika då jag har skapat lite egna album med den bästa musiken från vissa artister som jag vill ha under samma album i cover flow. Ja, om ni nu förstår… 😀

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Säkerhetskopian sparas långt inne i mappsystemen och oavsett hur många gånger du återställer telefonen så kan du alltid använda säkerhetskopian.

När det gäller ringsignalerna till iPhone så får du tänka på att egentligen lägga dig på 39 sekunder för att vara helt säker på att de synkroniseras. När du sedan bytat namn på dem så dubbelklickar du på filerna för att lägga till dem i itunes. Felmeddelandet försöker förklara för dig att om du synkroniserar så förlorar du allt på mobilen som inte finns på datorn. Det gäller allt.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.