Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ta apps från annan iPhone
-
AuthorPosts
-
Hej!
Min kompis har kanske köpt apps för 1000 :- och då kom jag på en smart idé. Om han lånar min iPhone när jag får tillbaka den från telia och registrerar den som en ny iPhone på iTunes och lägger över alla apps så får väl jag också alla appsen han hade!?! Köper själv aldrig några apps så jag tyckte detta lät smart.@al3x 10970 wrote:
Hej!
Min kompis har kanske köpt apps för 1000 :- och då kom jag på en smart idé. Om han lånar min iPhone när jag får tillbaka den från telia och registrerar den som en ny iPhone på iTunes och lägger över alla apps så får väl jag också alla appsen han hade!?! Köper själv aldrig några apps så jag tyckte detta lät smart.Hmmm, kanske det gör…. Oooo, jag skall pröva samma sak kanske?
Åka till en kompis som har en iPhone och massa apps, sen synca min iphone till hans iTunes 😉Kanske funkar! Värt ett försök!
Fungerar antagligen inte då när du synkroniserar mot ditt eget bibliotek som kommer allt att ersättas med det som finns där och det gäller appsen också!
Det är dessutom en gräns på 3 telefoner per app.
@william_3000 10979 wrote:
Fungerar antagligen inte då när du synkroniserar mot ditt eget bibliotek som kommer allt att ersättas med det som finns där och det gäller appsen också!
Det är dessutom en gräns på 3 telefoner per app.
Funkar det om man skulle använda SwapTunes? Med det kan man ju synca med flera iTunes-bibliotek. Funkar det för apps också månne?
Jag tycker INTE att det är ok att ta apps som någon annan betalt för, sniket mot utvecklarna. Bara min åsikt…
om du har råd att köpa en telefon för minst 10000 så har du råd med de småpengar appsen kostar!
Frågan är hur det blir om man får en ny telefon från Telia. Hur ska man få in alla apps man tidigare har betalat för?
@iPhoneinfo.se 11082 wrote:
Frågan är hur det blir om man får en ny telefon från Telia. Hur ska man få in alla apps man tidigare har betalat för?
Är inte allt knutet till ditt itunes konto?
Man registrerar väl Iphonen till ett Itunes konto, om du har fler iphones på ett och samma konto så ska det inte vara något problem med appsen? Fungerade på både mina itouch(kändes onödigt att köpa samma app 2gånger när båda var till mig) annars håller jag med om att man inte ska “sno” appsen, dem som sitter och utvecklar alla bra program till våra telefoner är värde en slant engligt mig!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.