Ta apps från annan iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ta apps från annan iPhone

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 272

Hej!
    Min kompis har kanske köpt apps för 1000 :- och då kom jag på en smart idé. Om han lånar min iPhone när jag får tillbaka den från telia och registrerar den som en ny iPhone på iTunes och lägger över alla apps så får väl jag också alla appsen han hade!?! Köper själv aldrig några apps så jag tyckte detta lät smart.

K-mountain
    Member
    Post count: 200

@al3x 10970 wrote:

Hej!
    Min kompis har kanske köpt apps för 1000 :- och då kom jag på en smart idé. Om han lånar min iPhone när jag får tillbaka den från telia och registrerar den som en ny iPhone på iTunes och lägger över alla apps så får väl jag också alla appsen han hade!?! Köper själv aldrig några apps så jag tyckte detta lät smart.

Hmmm, kanske det gör…. Oooo, jag skall pröva samma sak kanske?
    Åka till en kompis som har en iPhone och massa apps, sen synca min iphone till hans iTunes 😉

Kanske funkar! Värt ett försök!

william_3000
    Member
    Post count: 111

Fungerar antagligen inte då när du synkroniserar mot ditt eget bibliotek som kommer allt att ersättas med det som finns där och det gäller appsen också!

Det är dessutom en gräns på 3 telefoner per app.

JohnFa
    Member
    Post count: 461

@william_3000 10979 wrote:

Fungerar antagligen inte då när du synkroniserar mot ditt eget bibliotek som kommer allt att ersättas med det som finns där och det gäller appsen också!

Det är dessutom en gräns på 3 telefoner per app.

Funkar det om man skulle använda SwapTunes? Med det kan man ju synca med flera iTunes-bibliotek. Funkar det för apps också månne?

geezarn
    Member
    Post count: 197

Jag tycker INTE att det är ok att ta apps som någon annan betalt för, sniket mot utvecklarna. Bara min åsikt…

Al3x
    Member
    Post count: 272

@geezarn 10997 wrote:

Jag tycker INTE att det är ok att ta apps som någon annan betalt för, sniket mot utvecklarna. Bara min åsikt…

Jo det håller jag med om, men jag bara undrar om det skulle fungera.

reyland
    Member
    Post count: 1

om du har råd att köpa en telefon för minst 10000 så har du råd med de småpengar appsen kostar!

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Frågan är hur det blir om man får en ny telefon från Telia. Hur ska man få in alla apps man tidigare har betalat för?

Senjin
    Member
    Post count: 22

@iPhoneinfo.se 11082 wrote:

Frågan är hur det blir om man får en ny telefon från Telia. Hur ska man få in alla apps man tidigare har betalat för?

Är inte allt knutet till ditt itunes konto?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@senjin 11095 wrote:

Är inte allt knutet till ditt iTunes konto?

Det betyder alltså att man dra över till en kompis och ta del av hans inköpta Apps gratis?

JohnFa
    Member
    Post count: 461

@senjin 11095 wrote:

Är inte allt knutet till ditt itunes konto?

Jo, när man laddar hem samma apps igen känner den av att man köpt dem tidigare, så man behöver inte betala igen

LTK
    Member
    Post count: 35

Man registrerar väl Iphonen till ett Itunes konto, om du har fler iphones på ett och samma konto så ska det inte vara något problem med appsen? Fungerade på både mina itouch(kändes onödigt att köpa samma app 2gånger när båda var till mig) annars håller jag med om att man inte ska “sno” appsen, dem som sitter och utvecklar alla bra program till våra telefoner är värde en slant engligt mig!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.