Ta bort OP låset?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 54

Jag sitter och leker med luren, Den är JB´ad och allt funkar, men skulle för skojs skull prova ett annat SIM kort, stoppade i det men sker nada, Det kommer inget “wrong sim” eller dyl, den får bara ingen täckning, stoppar jag in mitt 3 kort igen flyter allt på som det skall.

Är luren alltså låst till 3 ännu och hur i h-vete får jag bort detta lås? Luren är JB med redsnow.

6295gl
    Member
    Post count: 220

Jailbreak låser inte upp telefonen. Jailbreak gör så att du kan installera program/spel utan att använda iTunes.

tattoos777
    Member

@6295gl 44243 wrote:

Jailbreak låser inte upp telefonen. Jailbreak gör så att du kan installera program/spel utan att använda iTunes.

Ok, men då kommer vi till frågan, hur tar man bort OP låset? borde ju finnas alla möjliga vägar nu då man kan JB luren

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@tattoos777 44247 wrote:

Ok, men då kommer vi till frågan, hur tar man bort OP låset? borde ju finnas alla möjliga vägar nu då man kan JB luren

jag vill minnas att vi PM:ade varandra ganska kraftig och du lyckades till slut JB:a din 3GS lur med FW 3.0.1 och bibehållet baseband version? Har du sedan kört denna guide för att låsa upp?

Alternativet är att betala 350:- till Tre, det är bara att ringa kundtjänsten

tattoos777
    Member

@freebo 44253 wrote:

jag vill minnas att vi PM:ade varandra ganska kraftig och du lyckades till slut JB:a din 3GS lur med FW 3.0.1 och bibehållet baseband version? Har du sedan kört denna guide för att låsa upp?

Alternativet är att betala 350:- till Tre, det är bara att ringa kundtjänsten

Tackar, nu löser man detta, en riktigt eloge till dig Freebo!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.