Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ta bort operatörslåset från 3?
-
AuthorPosts
-
Hej
Beställde en Iphone 3gs 16 gb från tre igår, och förväntas hämta ut den imorgon. men saken är den att jag inte vill ha 3 som operatör, utan redan har tele2 och vill fortsätta med det. så jag måste köpa ett “upplåsnings-kort” eller vad man ska kalla det av tre för typ 300 kr. Frågan är den, hur lång tid tar det innan iphonen är olåst, och måste man oxå köpa ett 3kontant kort till, för att få igång telefonen innan man ska starta den.Tråden kanske hamna i fel ämne, men vet inte vart den ska vara. Tack för svar 😉
ta ut den med ett 3 kontantkort så kan du ju leka med den och faktiskt även ringa i väntan på att upplåsningen (som kostar 350:-) går igenom. Upplåsningen, som sker när du synkar den med iTunes, brukar ta allt mellan 2 dagar och 3 veckor
Upplåsnings-kort som du talar om, menar du sådant där puttelitet plastkort man lägger mellan sitt eget simkort? De fungerar inte på 3GS för att manipulera vilken operatör man använder längre.
Du måste ha ett original-simkort från den operatör telen är låst till.
I detta fall 3, för att kunna aktivera telefonen på traditionellt vis.Men Har du inte ett sådant kort så kommer det göras en s.k hacktivation när du kör blackra1n för att aktivera telefonen. Det lurar telefonen och iTunes att den är aktiverad och klar.
Jag skulle ha gjort som Freebo säger om man har råd. Köpa ut telefonen helt kontant. Och sedan direkt be 3 att låsa upp telefonen åt dig. Det brukar handla om en kostnat runt ca 300 SEK för själva upplåsningen.
Det tar ett par dagar innan apple har registrerat förfrågan om en upplåsning från din operatör.
Men du kommer få ett meddelande när du kopplar in telefonen till iTunes om att din telefon är nu upplåst inom ett par dagar.du kommer troligtvis inte ens kunna använda blackra1n till annat än tethered jailbreak eftersom din iphone nog kommer ha det nya bootroomet.
@roqua 50291 wrote:
du kommer troligtvis inte ens kunna använda blackra1n till annat än tethered jailbreak eftersom din iphone nog kommer ha det nya bootroomet.
Fattar inte riktigt vad du menar.. Han slipper ju att torska sin unlock om han köper en upplåsning men visst alla JB apps slutar att funka men när måste man stänga av mobilen? Jag gör de typ en gång per månad och då har jag en dator tillhands.. Dock har jag inte tethrad
Okej hörni tack för svaren 😉 Jag bad dom i 3butiken att låsa upp, och så sa tjejen i kassan när jag fråga hur lång tid det tog “2-3 veckor” vilket jag sa med att det värka för lång tid. men hon sa att det är direktiven dom fått av apple :/ hur som helst, sitter och leker med nya iphonen nu i väntan att tele2 ska accepteras! 😀
@j1hn 50391 wrote:
Okej hörni tack för svaren 😉 Jag bad dom i 3butiken att låsa upp, och så sa tjejen i kassan när jag fråga hur lång tid det tog “2-3 veckor” vilket jag sa med att det värka för lång tid. men hon sa att det är direktiven dom fått av apple :/ hur som helst, sitter och leker med nya iphonen nu i väntan att tele2 ska accepteras! 😀
Det är bs.. Det tog typ 4 dagar men att få brevet med de retardskrivna instruktionerna tog två veckor typ
Många har haft problem med att TRE schabblat bort upplåsningsbeställningen så händer det inget på 1vecka så ringa helpdesken
Hej. det har gått mer än 2veckor sen jag köpte min iphone och upplåsning från 3, men inget har hänt än och börjar bli lite otålig nu.. Kan någon förklara för mig hur en upplåsning går till, (har aldrig låst upp förut). hon i kassan sa 2-3 v, men jag orkar inte vänta mera.. tack!:)
Det räcker med att synka med iTunes, plötsligt dyker det upp en skärm som säger grattis, upplåst bla bla. Upplåsningen sker alltså automatiskt och via iTunes
Efter 2 veckor skulle iaf jag ringa till Tre’s kundtjänst och tjöta lite…
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/unlock%20Complete.JPG[/IMG]
aha..
Itunes kommer leta efter uppdatering 2010-01-15, alltså imorn, är de kanske det, eller är de så för alla=?Det är för “alla”, synka din iPhone med iTunes så kanske det börjar hända saker.
Hej igen, idag har min iPhone äntligen låses upp, efter 3veckors väntan.. Hursomhelst så är det så att jag har en del funderingar. När jag synkroniserade iphonen till datan så hände inget, så jag gjorde återställningen av iPhone(som det stog i brevet från 3), sedan fungerade det. Dock så har alla mina apps som jag laddat ner försvunnit, över 200, och jag undrar vet någon hur man kan få tillbaka dom utan att behöva ladda ner igen?(jag säkerhetskopierade iphonen innan återställningen, venne till vilken nytta)… Sedan så har jag tele2 nu, men i operatörslogan uppe till vänster så står det Telia, vet någon va de e för fel? Sista frågan är om någon vet hur man för över kontakterna från förra mobilen till iphonen, för bluetooth funkar inte, och har försökt med att kopiera alla till sim-kortet men hittar inget i iphonen om det…. Tack!
@j1hn 52426 wrote:
Hej igen, idag har min iPhone äntligen låses upp, efter 3veckors väntan.. Hursomhelst så är det så att jag har en del funderingar. När jag synkroniserade iphonen till datan så hände inget, så jag gjorde återställningen av iPhone(som det stog i brevet från 3), sedan fungerade det. Dock så har alla mina apps som jag laddat ner försvunnit, över 200, och jag undrar vet någon hur man kan få tillbaka dom utan att behöva ladda ner igen?(jag säkerhetskopierade iphonen innan återställningen, venne till vilken nytta)… Sedan så har jag tele2 nu, men i operatörslogan uppe till vänster så står det Telia, vet någon va de e för fel? Sista frågan är om någon vet hur man för över kontakterna från förra mobilen till iphonen, för bluetooth funkar inte, och har försökt med att kopiera alla till sim-kortet men hittar inget i iphonen om det…. Tack!
Synkande du aldrig din telefon med iTunes innen du låste upp och återställde den? Om du gjorde det så har du alla apps samt kontakter där, alternativt återställ från den backup du tog innan du återställde telefonen. Synkade du aldrig så sitter du ju ordentligt på pottan, då är det bara att ladda ned alla apps igen… vad hade du för mobil innan (där du har dina kontakter idag)?
appropå tele2/telia: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6522-telefonen-visar-fortfarande-telia-efter-upplasning-med-blackra1n.html#post51961
Jag gjorde de, för upplåsningen fungerade inte i början, men jag har en till data med ITunes på, finns de någon chans att appsen finns kvar där? Det var en Sony Ericsson w910i..
@freebo 52428 wrote:
Synkande du aldrig din telefon med iTunes innen du låste upp och återställde den? Om du gjorde det så har du alla apps samt kontakter där, alternativt återställ från den backup du tog innan du återställde telefonen. Synkade du aldrig så sitter du ju ordentligt på pottan, då är det bara att ladda ned alla apps igen…
Är du säker på att appsen sparas i säkerhetskopian? Det har det aldrig gjort för mig, trodde att endast inställningar, kontakter och sms sparades i kopian. Jag har över 6 Gb apps (köpta inte crack) i min iphone och då skulle varje av mina säkerhetskopior bli över 6 Gb.
@ponyboy 52436 wrote:
Är du säker på att appsen sparas i säkerhetskopian? Det har det aldrig gjort för mig, trodde att endast inställningar, kontakter och sms sparades i kopian. Jag har över 6 Gb apps (köpta inte crack) i min iphone och då skulle varje av mina säkerhetskopior bli över 6 Gb.
Nä, apparna ligger inte i säkerhetskopian men har mannen synkat med iTunes så lär ju apparna ligga i hans iTunes installation och vänta på att få resa tebax till telefonen, det var det jag avsåg =)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.