Ta bort operatörslåsning till tre utan jailbreak?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Ta bort operatörslåsning till tre utan jailbreak?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Går det?

Jag tycker jag läst på nätet och i tidningar att man kan lösa det på något sätt ändå?

Var in till tre butiken igår och det går enligt dom inte att låsa upp operatörslåset även om jag betalar av hela telefonen och löser ut abonnemanget.

Telefonfan är fortfarande låst till tre tills dess bindningstiden gått ut eftersom bindningstiden är reggad hos Apple och synkar via itunes.

Vill helst slippa jailbreak som sagt. Tycker jag läst om “mellan” kort osv?

Någon med erfarenhet av detta?

Mvh Johan

Drivalen
    Member
    Post count: 41

Att bindningstiden skulle vara reggad hos apple är bara skitsnack.
    Apple bryr sig ju inte om den är låst eller ej det är helt upp till operatören.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Instämmer, det är bara personal på 3 soom hittat på en fin historia..
    De kan låsa upp telefonen om de vill, problemet är att de behöver inte det de första 12 månader, återigen inget med bidningstid att göra utan 12 månader gäller för upplåsning.
    Apple har inget med saken att göra de skicka upplåsningskoden så fort de fort klarsignal från opperatör.

Johan_
    Member

Så hur ska jag gå vidare mot tre? min 12månaders period är över om några veckor. Så det är inte aktuellt riktigt än.

Hur ska man få tag på någon som vet vad han pratar om då?

seno
    Member
    Post count: 53

vad har du för baseband på din mobil?

Johan_
    Member

hur vet jag det?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.