Ta reda på vilken operatör är iPhone låst till?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ta reda på vilken operatör är iPhone låst till?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 29

Som rubriken låter vill jag ta reda på vilken operatör var Iphone låst till när den såldes.
    Kan man söka på modelnummer och kolla om det var telia, tre eller telenor?

Tack på förhand

Freebo
    Member
    Post count: 4365
    nexone
    Member
    Post count: 24

Jag behöver också veta det.

Har en 3gs.

Mitt modellnummer är: MC134KS

Någon som kan? Google hjälper mig inte..

nexone
    Member

bump!

Freebo
    Member

Well, den 3GS som Dustinhome.se säljer bunden till Telia anges ha Tillv. art. nr. MC134KS/A så Telia Sverige är mitt bud. Grattis (Officiell upplåsning – 99.se) för det lär gå lättare för dig än för mig….

nexone
    Member

Woho!Nu börjar det hända grejer känns det som, tack!

MEN, när jag knappar in mitt serienummer så får jag upp Telenor och Telia.
    Varför båda två?
    Betyder det iallafall att min telefon till 100% är såld till antingen Telenor eller Telia?

Vad står det för er allihopa när ni kollar? Står det den operatören ni har?

MVH

Freebo
    Member

@nexone 42643 wrote:

Woho!Nu börjar det hända grejer känns det som, tack!

MEN, när jag knappar in mitt serienummer så får jag upp Telenor och Telia.
    Varför båda två?
    Betyder det iallafall att min telefon till 100% är såld till antingen Telenor eller Telia?

Vad står det för er allihopa när ni kollar? Står det den operatören ni har?

MVH

Menar du att det står Telia eller Telenor när du matar in ditt serienummer på apple’s sida? Det har jag aldrig sett tidigare . Hursomhelst, det lär vara enklare att få din upplåst än för oss stackare som köpt utländska
    /Freebo

slaneby
    Post count: 0

Min är uppenbarligen låst till halebop, men får upp både Telenor och Telia

Freebo
    Member

Ser nu man får upp Telia+Telenor när man väljer Sverige. Välj Norge och du får upp Telenor+NetCom, jag misstänker att Apple bara listar de service providers som säljer subventionerade telefoner

nexone
    Member

Fan, så man kan alltså inte få reda på vad den varit låst till med hjälp av den där sidan?

Freebo
    Member

Då din modell är MC134KS föreslår jag att du kör en restore och försök aktivera telefonen med ett Telia SIM. Enkelt

nexone
    Member

@freebo 42661 wrote:

Då din modell är MC134KS föreslår jag att du kör en restore och försök aktivera telefonen med ett Telia SIM. Enkelt

Känns ganska jobbigt att göra det i vinst och förlust, att riskera att den ska bli låst så jag inte kan låsa upp den.

Hittade precis den här sidan: http://www.iphoneislam.com/?p=2925
    Med hjälp av google translate: Google Översätt

I texten står detta:
    “Om modellen äldre telefoner som har bokstaven T är officiellt öppen för alla nätverk och källan till Italien och telefoner där karaktären LL definitivt avslutad och källan till Amerika, som genom tecknet NF antingen vara öppen om emittenten till Luxemburg, och kan öppnas om den kritik som kommer från Frankrike, där karaktären modeller, som kommer från Turkiet TU Det skall vara öppet om nätet och Turkcell låsas upp om de är från Vodafone nät och så vidare. . . . . . .
    Du kan hitta modellnumret på telefonen och färg modeller kapacitet, till exempel, är MB489 telefonmodell som – J. von rika svarta färger kapacitet på 8 GB och 16 GB MB496 och MB500 Svart 16 GB vit och MC131 alla – rika GSM-telefon 16 GB MC132 svart och vit 16 gigabyte och MC133 för 32 GB svart och MC134 för 32 GB Vit. “”

Finns även en lång lista med land/operatörer..

Freebo
    Member

@nexone 42662 wrote:

Känns ganska jobbigt att göra det i vinst och förlust, att riskera att den ska bli låst så jag inte kan låsa upp den.

Hittade precis den här sidan: http://www.iphoneislam.com/?p=2925
    Med hjälp av google translate: Google Översätt

I texten står detta:
    “Om modellen äldre telefoner som har bokstaven T är officiellt öppen för alla nätverk och källan till Italien och telefoner där karaktären LL definitivt avslutad och källan till Amerika, som genom tecknet NF antingen vara öppen om emittenten till Luxemburg, och kan öppnas om den kritik som kommer från Frankrike, där karaktären modeller, som kommer från Turkiet TU Det skall vara öppet om nätet och Turkcell låsas upp om de är från Vodafone nät och så vidare. . . . . . .
    Du kan hitta modellnumret på telefonen och färg modeller kapacitet, till exempel, är MB489 telefonmodell som – J. von rika svarta färger kapacitet på 8 GB och 16 GB MB496 och MB500 Svart 16 GB vit och MC131 alla – rika GSM-telefon 16 GB MC132 svart och vit 16 gigabyte och MC133 för 32 GB svart och MC134 för 32 GB Vit. “”

Finns även en lång lista med land/operatörer..

Intressant sida och helt off topic en hel del sköna översättningar: “Allahu Akbar, Allahu Akbar .. Can you figure out what to eat breakfast ” 😮

nexone
    Member

Hehe, ja, jag såg det oxå:laugh:

Undra vad KS står för i min modellbeteckning..

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.