Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › tänk på när ni är utomlands!
-
AuthorPosts
-
hej alla tänk på när ni är utomlands…stäng av er internet ..räcker med att ta bort nån bokstav av tex .telia.halebop.se
stäng av roaming., platstjänster… jag nollställde min räknare för att ha koll på att inget laddades hem
och gör inte som jag…som har halebop…gratis sms…..gäller FRÅN sverige. till övriga världen….kostar 3 kr st att skicka har jag upptäckt nu från frankrike…
tänkte jag svarar inte o ringer inte därifrån jag kan ju sms:a….:mad2:orange o så hade jag en annan operatör att välja mellan. orange tog ca 45 kr/mb och den andre Boiy…nånting tog 85kr/mb….telia utland tog 45 kr i tex danmark.
letar upp alternativa operatörer för nerladdning om jag inte fått det helt fel
Inget man behöver ha på i sverige altså?
Är det något annat man borde stänga av när man tex åker på semester ?
Så bara man kan ringa och ta/sända sms ?Vill inte den ska söka efter mail eller liknande, kan man stänga av allt som har med internet och göra snabbt ?
// TwiZteD
@twizted 36292 wrote:
Är det något annat man borde stänga av när man tex åker på semester ?
Så bara man kan ringa och ta/sända sms ?Vill inte den ska söka efter mail eller liknande, kan man stänga av allt som har med internet och göra snabbt ?
// TwiZteD
Ja gå in i Inställnningar->Allmänt->Nätverk->mobilt datanätverk.
Högst upp ser du APN inställningar med en text (ex online.telia.se) sudda ut den texten så kan inte mobilen ansluta till internet! 😀
Skrev i fel tråd och kan inte radera inlägget, sorry. 🙂
@steffeiphone 36326 wrote:
Ja gå in i Inställnningar->Allmänt->Nätverk->mobilt datanätverk.
Högst upp ser du APN inställningar med en text (ex online.telia.se) sudda ut den texten så kan inte mobilen ansluta till internet! 😀
Tack, nått mer att tänka på ?
Åker utomlands snart, vill inte få någon fet räkning från telenor sen för någon jävla application gick ut på internet eller nått 🙂
Sudda ut APN inställningarna, roaming,platstjänster, anything elles ?
Stänga av Push från tex IM+, samt stänga av så den är utloggad, fast kanske inte spelar någon roll om APN inställningarna är borta liksom.Navigon, kan man använda den ?
Tackar
// TwiZteD
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.