Front page › Forums › Övriga ämnen › Tänk till innan du köper en Iphone.
-
AuthorPosts
-
Har haft min iphone sedan i Oktober..
Kanon nöjd med den!Till i går!
Av en olyckshändelse så faller telefonen i backen och displayen spricker..
Tragiskt..
Men olyckligtvis något som händer.Åker till den teliabutik som sålde mig telefonen och får ett besked som fick klockorna att stanna.
En spräckt display lagas inte!
Apple reparerar inte telefonen.
Jag erbjuds köpa en ny! till ett rabatterat pris av 6400:-Nu har jag inte fått koll på om min hemförsäkring täcker den här skadan..
Men då Iphonen är kanske den telefon nummer 40 i ordningen av alla telefoner jag harf så har jag ALDRIG mött den kommentaren när en telefon gått sönder.
Att man från Apples sida alltid velat vara “unik” med sitt varumärke och dessutom lyckats hålla prisnivån uppe vet jag ju om.Men att man ansåg sin produkt så “exklusiv” att man inte lagade den över huvudtaget blev för mig en stor besvikelse..
Vet någon!
Finns det nån oberoende reparatör av Iphones i Sverige som jag själv kn anlita för att reparera telefonen?Ja,mumien reparerar iPhone.
Om du googlar lite så hittar du deras hemsida med aktuella priser.
Det är ganska självklart att det är lättare och lönsammare för telia att sälja en ny än att låta dig betala en slant för att få den reparerad.Efter en stunds googlande så hittade jag det också..
Däremot dyker det då upp ett nytt dielmma..
Min telefon är drygt 6 månader gammal..
Jag har garanti på den fortfarande.Låter jag en “icke” auktoriserad reparatör göra ett arbete på telefonen så slutar garantin gälla på telefonen.
Kanske inte ett stort problem, då telefonen fungerat helt klanderfritt tills nu.Men utifrån ett konsument perspektiv anser jag att ett företag som Telia.. Som bär ut produkterna på marknaden bör kunna erbjuda reparation av produkter som inte omfattas av tillverkarens garanti, i stället för att rycka på axlarna och erbjuda mig en ny telefon för 6 400:-.
Jag är medveten om att jag låter “lite” gnällig..
Men det uppstår ett moment 22 här som retar mig en hel del..Mitt tips är att kolla vad du har för försäkringar.
För då kan du komma undan med att betala självrisken bara, och få en ny iphone.
Det kan tänkas att inte bara displayen gick sönder, utan även några andra delar i den. Man vet ju aldrig……
Ja kolla försäkringar.
Jag har en kompis som hade en drulleförsäkring på hemförsäkringen och han lyckades backa över den med bilen och han fick en ny han fick betala en självrisk bara. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.