Tänka på vid uppdatering av firmware?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Tänka på vid uppdatering av firmware?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Det är möjligt att svaren finns i forumet men jag hittar dom inte, men det kan också bero på min huvudvärk jag fått av allt strul med iphonen nu. Så hjälp mottages tacksamt!

Jag har en iphone med jailbreak och firmware 3.0. Den är olåst och jag har tele2. Jag har inte själv jailbreakat den och har därför inte alltför stor koll på det här….Igår skulle jag uppdatera den till 3.1 men det gick inte. Istället låste sig telefonen i “restore mode” och det tog mig halva natten att få tillbaka den till läget som var innan, alltså 3.0 med jailbreak.

Hur gör jag för att uppdatera den, är det att återställa den och sen uppdatera som gäller? Jag är mer intresserad av programvarorna till 3.1 än av själva jailbreaken.

Vad ska jag mer tänka på? Säkerhetskopiering? Kommer det här påverka att min telefon är olåst?

mvh
    Hanna

micked
    Member
    Post count: 84

Vilken modell på iPhone?

Om det är en 3G så lägger du bara in 3.1 och laddar ner blackra1n(.com) och kör jailbreak och unlock.

zheng1
    Member
    Post count: 12

tror att du måste använda sim kortet den som du kan använda utan att låsa upp den

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.