Tappa iphonen i golvet -skärmen helt vit!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tappa iphonen i golvet -skärmen helt vit!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 88

Jo nu är det så att ja råkade tappa min iphone i golvet, och fick göra en fabriksåterställning. Och nu har ja kommit till läget där itunes frågar om jag vill ha den helt återställd, och de vill jag för jag måste ju lämna in den och den är jailbreakad.

Men vart hittar man säkerhetskopian? Letade lite i itunes mapparna men hittade inte riktigt. Ungefär hur stor är filen?

Tack på förhand.

Hade sjukt jävla otur när ja tappade den också. Den gled ur händerna och det var inte högre än 50-60 cm den föll helt platt på displayen i ett trägolv.

Appelphone
    Member
    Post count: 594

jag vet inte men you know, google is your friend 😀

Appelphone
    Member
    Post count: 594

Victorius
    Member

@Äppelphone 22448 wrote:

Nja googlat en timme utan framgång.
    Alltså vart lägger sig säkerthetskopian i datorn? Om jag kollar på inställningar – enheter så gjordes en säkerhetskopia igår. Frågan är vart fan den ligger.

Victorius
    Member

@Äppelphone 22448 wrote:

Nja googlat en timme utan framgång.
    Alltså vart lägger sig säkerthetskopian i datorn? Om jag kollar på inställningar – enheter så gjordes en säkerhetskopia igår. Frågan är vart fan den ligger.

BruketFans
    Member
    Post count: 46

Du kan alltid börja med att söka på din HD. 😉
    Sök efter *.ipsw

BruketFans
    Member
    Post count: 46

Du kan alltid börja med att söka på din HD. 😉
    Sök efter *.ipsw

snook
    Member
    Post count: 2190

Har du gjort en återställning med 2.2 i iTunes så är jailbreaket borta.

Det du undrar över är återställa från säkerhetskopia, och den återställer bara inställningar sms etc, dock inte musik och filmer. Säkerhetskopian återställer inte jailbreaket.

snook
    Member
    Post count: 2190

Det du undrar över är återställa från säkerhetskopia, och den återställer bara inställningar sms etc, dock inte musik och filmer. Säkerhetskopian återställer inte jailbreaket.

Victorius
    Member

@snook 22462 wrote:

Men musik och filmer har jag ändå i itunes så det är ju bara att synca över igen. Och när jag återställde till säkerhetskopian för ett tag sedan så var temat och allt kvar. Kommer inte ihåg om ja jailbreakade efter återställningen men de borde jag gjort.

Alltså hade tankat hem något skumt från Installer och iphonen blev lite weird. Och då återställde jag till säkerhetskopian och allt var kvar.

Men jag fabriksåterställde iphonen förut och tryckte bara på avbryt när itunes försökte göra en ny säkerhetskopia. Så den gamla från igår är fortfarande kvar.

Victorius
    Member

@snook 22462 wrote:

Men musik och filmer har jag ändå i itunes så det är ju bara att synca över igen. Och när jag återställde till säkerhetskopian för ett tag sedan så var temat och allt kvar. Kommer inte ihåg om ja jailbreakade efter återställningen men de borde jag gjort.

Alltså hade tankat hem något skumt från Installer och iphonen blev lite weird. Och då återställde jag till säkerhetskopian och allt var kvar.

Men jag fabriksåterställde iphonen förut och tryckte bara på avbryt när itunes försökte göra en ny säkerhetskopia. Så den gamla från igår är fortfarande kvar.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.