Tappade min iPhone i asfalten = demolerad glassärm (bilder!)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tappade min iPhone i asfalten = demolerad glassärm (bilder!)

Viewing 34 posts - 1 through 34 (of 34 total)
  • Author
    Member
    Post count: 148

Skicklig som man är så skulle jag gå ut ur bilen och fumlade med bilnyckeln och telefonen. Då slant den, såg den snurra i luften och jag tänkte “är det bilnyckeln, är det pappret jag höll i andra handen, NEJ det är min iPhone”. Den landar med ett kras med skärmen nedåt, jag lyfter upp den och vänder skärmen sakta mot mig. FAN i *******! Det här är vad som möter mig:

[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/-PICT6961.JPG[/IMG]

Dock så blir jag direkt lite lugnare då jag har tecknat en drulleförsäkring hos i-commerce (Fria Reparationer – Försäkringar) vilka jobbar tillsammans med Telia.

Men såklart är det helgdag idag (detta hände igår, efter att försäkringsbolaget hade stängt), och nu sitter jag här och vet inte vad jag ska göra. Var iväg till Telia men dom sa att jag måste ha något papper från försäkringsbolaget och jag har följt instruktionerna på i-commerce hemsida. Man ska då fylla i ett formulär och sen skicka det med mail till dom, efter det så ska man få ett svarsmail med sitt försäkringsnummer, men det har jag inte fått.

Någon som har varit med detsamma, som också haft försäkring hos i-commerce? Hur gick det för er?

Måste tilläggas att telefonen fungerar, det är “bara” själva glasskärmen som har spruckit.

QeuDee
    Member
    Post count: 463

tråkigt :(:(
    vet någon vilken e den bästa försäkringen för iPhone?

alexlindgren
    Member

@qeudee 32076 wrote:

tråkigt :(:(
    vet någon vilken e den bästa försäkringen för iPhone?

Eftersom att Telia jobbar med försäkringsbolaget jag har:

Frskring mobilt Privat – Telia.se

Och det kostar 60 kr/mån och sedan är det INGEN självrisk, så tror jag att de är bland dem bästa 😉

QeuDee
    Member

@alexlindgren 32078 wrote:

Eftersom att Telia jobbar med försäkringsbolaget jag har:

Frskring mobilt Privat – Telia.se

Och det kostar 60 kr/mån och sedan är det INGEN självrisk, så tror jag att de är bland dem bästa 😉

va menas med själv risk?

alexlindgren
    Member

@qeudee 32079 wrote:

va menas med själv risk?

Självrisk är ett ord.

Om du råkar ut för en skada så kan du få betala t.ex. 1 500:- för att du inte ska kunna kasta den i golvet och få en ny hela tiden. Alltså en summa du måste betala för att få ut försäkringspengarna.

QeuDee
    Member

@alexlindgren 32081 wrote:

Självrisk är ett ord.

Om du råkar ut för en skada så kan du få betala t.ex. 1 500:- för att du inte ska kunna kasta den i golvet och få en ny hela tiden. Alltså en summa du måste betala för att få ut försäkringspengarna.

aha ok 😛

soer
    Member
    Post count: 12

@qeudee 32079 wrote:

va menas med själv risk?

Är du på riktigt 16 år och vet inte vad självrisk betyder? Snälla säg att du är förståndshandikappad. För om du är normal och därmed kommer ha rösträtt om två år då blir jag väldigt, väldigt rädd.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Aaaarrrgh!Fruktansvärd bild.
    Folk som är 16 bast och inte vet hur försäkringar funkar ska nog ta ett allvarligt snack med sina föräldrar.
    Man behöver inte vara förståndshandikappad för att vara okunnig,man kan vara det ändå.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Tänk, den senaste veckan har tre iPhones här på forumet gått sönder.. 🙁

DTS
    Member
    Post count: 169
    mekke;32092 wrote:
    tänk, Den Senaste Veckan Har Tre Iphones Här På Forumet Gått Sönder.. 🙁

R.i.p ;_;

QeuDee
    Member

@soer 32088 wrote:

Är du på riktigt 16 år och vet inte vad självrisk betyder? Snälla säg att du är förståndshandikappad. För om du är normal och därmed kommer ha rösträtt om två år då blir jag väldigt, väldigt rädd.

waaah vettu vad? du kanske har rätt :O:O
    okej jag går o checkar på sjukhuset imorn om det nått fel på mig!!
    :):)

carpe
    Member
    Post count: 904

Någon som har prisuppgifter på att bara byta själva “ytter-skärmen” ? anovo, mumien osv? Min kompis har tappar sin oxå….so make that 4 Mekke.

Mekke
    Member

Ojoj, fyra stycken. Måste vara iPhonens otursvecka 😛

🙁

steffe
    Member

@carpe 32108 wrote:

Någon som har prisuppgifter på att bara byta själva “ytter-skärmen” ? anovo, mumien osv? Min kompis har tappar sin oxå….so make that 4 Mekke.

Priser finns på respektive företags hemsida!

alexlindgren
    Member

Har snackat med försäkringsbolaget och jag ska få svar nästa vecka på måndag eller tisdag, skönt 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

4 iPhones RIP Maj 2009

carpe
    Member

@steffe 32115 wrote:

Priser finns på respektive företags hemsida!

Anovo och mumien är dom jag kommer på, missar jag någon?

Har för mig att någon skrev att han hade hittat en sida som tog 495:- för en “ytterskärm”. Men hittar inte inlägget. =

Bmode
    Member
    Post count: 201

@mossarelli 32122 wrote:

4 iPhones RIP Maj 2009

5st ! en har blivit tvättad i maskin också 🙁 detta hade aldrig hänt med invisible shield !!!

carpe
    Member

Skyddar IS mot maskintvätt? :S

Pear
    Member
    Post count: 322

Bmode: Har du fått ngt om bakfoten? IS skyddar skärmen från repor, inte från att vatten å tvättmedel ska ta sig in via högtalare/laddingången etc 😉

steffe
    Member

Varför ska man maskintvätta?
    Vilket tvättprogram är bäst för iphonen?
    Brukar bada den i pilsner!

Bmode
    Member
    Post count: 201

@pear 32261 wrote:

Bmode: Har du fått ngt om bakfoten? IS skyddar skärmen från repor, inte från att vatten å tvättmedel ska ta sig in via högtalare/laddingången etc 😉

hahahahah för er som inte fattade så skojjade jag 😛
    … ingen som vågar testa fall IS funkar mot tvätt i 40° ??

DTS
    Member
    Post count: 169

@steffe 32262 wrote:

Varför ska man maskintvätta?
    Vilket tvättprogram är bäst för iphonen?
    Brukar bada den i pilsner!

mariestads är bästa öl waxet iaf! ^^

Zike
    Member
    Post count: 571

jag tappade min telefon i golvet idag.. skärmen blev vit och randig.. ringde försäkringsbolaget, dom satte in pengar på mitt konto och nu har jag en ny VIT (hade svart innan) iphone i handen 😀

nån som vet hur jag aktiverar den till mitt gamla itunes-konto?

Edit: hittade nu, återställde den till min gamla lur

Mekke
    Member

@zike 32374 wrote:

jag tappade min telefon i golvet idag.. skärmen blev vit och randig.. ringde försäkringsbolaget, dom satte in pengar på mitt konto och nu har jag en ny VIT (hade svart innan) iphone i handen 😀

Värst vad fort det gick för dej då 😀 För mej har det tagit 2 veckor nu, och jag får den ändå inte förrän nästa vecka 🙁 Man ska aldrig blanda in Telia lr Anovo i detta..

JokerM
    Member
    Post count: 117

Vad kostar det att ta en försäkring på iPhonen? Jag har köpt min via telia…

carpe
    Member

Jag kör mig via hemförsäkringen, men då har jag en självrisk oxå. Kolla på sidan 1 i denna tråd, där har du nå annan försäkring som du kan teckna.

jompao
    Member
    Post count: 456

@carpe 32108 wrote:

DirectFix: iPhone Service, iPhone Repair, Broken iPhone, iPhone Parts & iPhone LCD

Blir väl 5-600:- eller nån hundring mer om det fastnar i tullen. Ser rätt enkelt ut att byta själv.

Räknar kallt med att byta bakstycke och glaset själv framöver när det är för repigt eller när jag tröttnat på att kolla på dammet under glaset. Passar nog på att klämma i ett nytt batteri när man ändå har isär den…..

Hoppas på ett gummerat bakstycke på nya iPhonen, då kanske man kan montera den på 3G modellen.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Mumien tar 1500 med byte.
    Ska byta batteri samtidigt så det blir lite dyrare.

iPhoneFix
    Member
    Post count: 19

Det finns en ny tjänst i Malmö för att laga spruckna skärmar mm på 3G iPhone.
    Bra och snabb service!

iPhoneFix lagar trasig iPhone 3G glas touchscreen i Malmö

foppatoffel
    Member
    Post count: 128

Kolla, det är itne svårt att dela en iphone, kolla youtube. Sen skärmen med en ny touch modul kostade 1500 tror jag. dock ej säker men tror priset låg runt de ^^

steffe
    Member

@foppatoffel 32528 wrote:

Kolla, det är itne svårt att dela en iphone, kolla youtube. Sen skärmen med en ny touch modul kostade 1500 tror jag. dock ej säker men tror priset låg runt de ^^

Man ska nog tänka sig för innan man byter själv! Stor risk att det blir damm och fingeravtryck på insidan eller att man har sönder nåt.
    Att bara lita på nån snubbe på YouTube är kanske inte helt lyckat.

iPhoneFix
    Member
    Post count: 19
    @carpe 32257 wrote:

Anovo och mumien är dom jag kommer på, missar jag någon?

Har för mig att någon skrev att han hade hittat en sida som tog 495:- för en “ytterskärm”. Men hittar inte inlägget. =

Jo då finns numera iPhoneFix.se – bra priser och service!

Ytterskärm kan man iofs köpa väldigt billigt, men det är i princip tekniskt omöjligt att byta den – det är två delar hopklistrad (hårt) Glas och Digitizer (touchscreen). Sedan är hela den hopklistrad med ramen, svår men inte omöjlig att byta. Lättast gör det själv alternativ är att köpa framsidan av telefonen i en bit, men det kostar mer än att få glaset/digitizer bytt av t ex iPhoneFix

iPhoneFix lagar trasig iPhone 3G glas touchscreen i Malmö

Ixzat
    Member
    Post count: 3

@zike 32374 wrote:

Vilket försäkringsbolag använder du dig av som har så bra service?

Viewing 34 posts - 1 through 34 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.