Tappar 3G-nätverk

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tappar 3G-nätverk

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej,

Jag är alldeles ny här, hittade hit via sökning på google.
    Har läst igenom lite trådar här och det verkar finnas en hel del kunniga människor här. Hoppas bara att det finns en lösning..

Jag har haft min iphone i snart 4 månader tror jag. De första månaderna hade jag inga problem alls, förutom att den totalhängde sig en gång. Löste det ganska enkelt dock med återställningsfunktionen.

Dock har jag ett återkommande problem vad gäller att jag tappar 3G-nätverket när jag färdas på buss. Problemet uppkom efter min semester på Gran Canaria i november iår. Eller snarere där nere, med tanke på att telefonen skiftar operatör oftare än jag skrattar där nere, ungefär. Problemet har alltså fortsatt när jag kom hem, vilket är riktigt störigt. Då jag gärna lyssnar på webradio i iPhonen när jag åker buss till och från jobbet, via fStream.

Jag vet inte om jag har försökt allt, men jag har försökt lösa det. Är det någon som har någon som helst aning om vad som kan vara problemet? ;/

Tack! (:

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Om du går in i inställningar/operatör och väljer den operatör du vill ha (istället för auto) så borde det fungera.

Mekke
    Member

Om du går in i inställningar/operatör och väljer den operatör du vill ha (istället för auto) så borde det fungera.

Mekke
    Member

maLic
    Member

@mekke 19161 wrote:

Nu när jag går in där får jag upp ett varnings meddelande som säger “Kan inte läsa in nätverkslista.” :/ så jag kan inte ändra från auto till något annat. ;<

EDIT: Jag löste “kan inte läsa in nätverkslista” med en tvångsomstart.. Får se om det håller sig bättre nu! (: /EDIT

maLic
    Member

@mekke 19161 wrote:

Nu när jag går in där får jag upp ett varnings meddelande som säger “Kan inte läsa in nätverkslista.” :/ så jag kan inte ändra från auto till något annat. ;<

EDIT: Jag löste “kan inte läsa in nätverkslista” med en tvångsomstart.. Får se om det håller sig bättre nu! (: /EDIT

maLic
    Member

@mekke 19161 wrote:

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.