Tappar mottagningen helt med Blacksn0w

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Tappar mottagningen helt med Blacksn0w

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

Förra veckan uppdaterade jag min iPhone 3G till 3.1.2 med Jailbreak (Blackra1n) och upplåsning (Blacksn0w). Allt verkar fungera första dagarna, sen börjar jag märka att jag alldeles för ofta tappar mottagningen helt och hållet. Det verkar ofta ske när någon ringer mig eller jag ringer någon annan. Under samtalet fungerar det oftast bra, men en del samtal bryts. Detsamma gäller när jag använder Internet tethering – rätt som det är tappar jag mottagningen helt och hållet.

Jag sitter relativt centralt i Göteborg och har aldrig på denna plats upplevt nåt tidigare med min iIphone. Min HTC Hero indikerar glatt full signal hela tiden och fungerar utan minsta hicka.
    Båda telefonerna använder Telenor.

Finns det några tips någonstans? Jag har försökt ta mig igenom den långa, stora tråden men verkar inte hitta något konkret att göra.
    Är det fler som har det här problemet, tro?

(Jag uppdaterade såklart baseband när jag uppdaterade till 3.1.2, så jag kan inte gå tillbaka till Ultrasn0w heller)

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.