Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tappar täckning vid telefonsamtal
-
AuthorPosts
-
Jag har en iPhone som är Jailbreakad med Blackra1n.
Ibland när jag ringer ett samtal bryter den all uppkoppling och tappar täckningen (alla ikoner längst upp i vänstra hörnet försvinner). Efter en kort stund börjar allt fungera igen.
Dock bryts även samtal mitt i stundtals.
Några tankar om detta?
Rekommenderar dig att rensa den och börja om med nytt JB. Återställ ingen gammal backup utan sätt upp den som NY iPhone efter att du återställt.
Se länken i min signatur
Tackar för svaret
Saken är att jag har haft lite problem med annat så jag har återställt den som ny och Jailbreakat den enligt samma metod som du visar på men problemet återstår. Har gjort en sådan ominstallation flera ggr med samma resultat tyvärr.
Inte nån som har samma problem som jag? Eller nån som har en lösning kanske?
Vad har telefonen för modellnummer/ vilken operatör är den låst till?
3G 16gb
Jag har samma problem,provat att återställa och som ny tele, funkar inte!
(Telia låst) Kör 3
modellnr: MB496KS
3.1.2 (7D11) vers.
05.11.07 firmw.@donniedarko 53581 wrote:
Inte nån som har samma problem som jag? Eller nån som har en lösning kanske?
Det blir ju knepigare och knepigare att återställa till fw 3.1.2 men å andra sidan har du nu Blackra1n, Sn0wbreeze, Redsn0w och PwnageTool att spela med så sannolikheten för att du skall hitta ett verktyg som faktiskt fungerar på just din telefon är rätt stor. Lämna Blackra1n. Eftersom du antagligen har 05.11.07 rekommenderar jag i första hand Redsn0w.
Detsamma gäller dig trigger_killer
Okej, då får det bli kvällsmys och leta reda på fina guider med redsnow! 😉
Jag vill inte förstöra kvällsmyset men;
iClarified – Tutorials – iPhone@freebo 54826 wrote:
Jag vill inte förstöra kvällsmyset men;
iClarified – Tutorials – iPhoneTack! 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.