Tappat 3Gs i Toan, skärm fungerar, men lyser ej.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tappat 3Gs i Toan, skärm fungerar, men lyser ej.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Tjenare, råkade ut för en olycka på fyllan, tappade min 3Gs i toan.:( Den fungerar utmärkt, dock att skärmen lyser inte. Skärmen fungerar, inga sprickor etc. Men den lyser inte. Så det är ganska jobbigt. Jag vill inte lämna in den eftersom att det kommer att kosta en förmögenhet. Har skruvat på telefoner innan så det lär inte vara några problem, nåväl – till problemet, vad är det som ska bytas? Lcd skärmen? Eller finns det en separat komponent som gör att skärmen lyser?

Alla delar bör finnas på mytrendyphone.com

Länka gärna!:)

schnoken
    Member
    Post count: 10

@cuppaa 71184 wrote:

Tjenare, råkade ut för en olycka på fyllan, tappade min 3Gs i toan.:( Den fungerar utmärkt, dock att skärmen lyser inte. Skärmen fungerar, inga sprickor etc. Men den lyser inte. Så det är ganska jobbigt. Jag vill inte lämna in den eftersom att det kommer att kosta en förmögenhet. Har skruvat på telefoner innan så det lär inte vara några problem, nåväl – till problemet, vad är det som ska bytas? Lcd skärmen? Eller finns det en separat komponent som gör att skärmen lyser?

Alla delar bör finnas på mytrendyphone.com

Länka gärna!:)

det är LCD som ska bytas ut

iPhoneFix
    Member
    Post count: 19

Toa skador är #1 på listan av vattenskadade iPhones, konstigt nog!

På 3GS är sitter det komponenter som styr bakgrundsbelysning på ett ställe där vattnet lätt kommer åt. Det blir nästan alltid moderkortsreparation. 3G klarar man oftare med LCD byte. MEN – det är extemt viktigt att man ser till att det är riktigt torrt och ren innan man försöker testa en vattenskadad iPhone. Annars blir det flera fel, till slut lägger viktiga funktioner av.

De flesta går att rädda. När vi tittar på kortet under mikroskop så ser vi exakt vad ägaren har gjort efter att den har fått vatten i sig. (eller vad de håll på göra när den drunknade) Små guld kontakter och alla små lödpunkter under kretsarna tåler inte det minsta vatten + ström. Det som lämnas kvar börja äta på ytorna och problemen kommer förr eller senare ändå. I vår erfarenhet MÅSTE vattenskadade iPhones ALLTID plockas isär och alla delar måste rengöras med speciell utrustning och kemikalier för att man ska kunna sedan få en iPhone som fungerar länge till. Får vi in de fortfarande droppande så behövs oftast inga nya delar eller kretskortsreparationer alls.

bad säsongen plus toaletter har skördat många offer – 70-80% har räddats!

mvh
    iPhoneFix.se

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.