Tappat nätverk?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Jag fick som present av en familj medlem en italienskt iphone då denne var på semester där.

Det som hände efter ett tag var “intressant.” Jag glömde ladda batteriet och när den dog så laddade jag ju den. Då funkade inte telefonen längre. Jag går in under Inställningar->Om-> och där står det att telefonen tillåts inte!

Nu är det så att jag hade inte jailbreakat den eller tidigare men den funkar inte med min polares telia simkort eller mitt tele2.

Jag testade med att jailbreaka den, i tron om att den blev låst, och körde den nya blackr4in som släpptes nyligen och det har skett lite framsteg iaf.

Jag får 3G symbolen och vilken operatör det är MEN ingenting om täckningen.

Har kollat upp IMEI numret och det verkar inte vara spärrat eller anmält stulet…

Behöver hjälp!

Vad skulle ni ha gjort?

seno
    Member
    Post count: 53

är det en 3gs.
    kan det vara så att efter att den har varit avstängd måste den jailbrekas och låsas upp igen.

tdz
    Member

Vanlig iPhone 16GB 3G av modellen MB500KN.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@tdz 45950 wrote:

Vanlig iPhone 16GB 3G av modellen MB500KN.

I mina öron låter MB500KN som en iPhone från Norska NetCom eller Danska Telia. Jag hade det varit en äkta italiensk factory unlocked borde du haft model number MB496T. Jag hade själv en MB500KN som var helt omöjlig att låsa upp med Ultrasn0w…

Blås telefonen helt ren med firmware 3.1.2 via iTunes och Kör Blackra1n igen samt installera Blacksn0w, punkt och pricka enligt denna guide

Freebo
    Member

Detta skall vara den kompletta listan över *3G* factory unlocks

MB489NF/A MB496NF/A MB500NF/A MB489CZ/A MB496CZ/A MB500CZ/A MB490CZ/A MB497CZ/A MB501CZ/A MB489CZ/A MB496CZ/A MB500CZ/A MB489GR/A MB496GR/A MB500GR/A MB489GR/A MB496GR/A MB500GR/A MB489T/A MB496T/A MB500T/A MB489T/A MB496T/A MB500T/A MB489NF/A MB496NF/A MB500NF/A MB489FB/A MB496FB/A MB500FB/A MB489ZP/A MB496ZP/A MB500ZP/A MB489ZA/A MB496ZA/A MB500ZA/A MB489X/A MB496X/A MB500X/A MB489RS/A MB496RS/A MB500RS/A MB489AB/B MB496AB/B MB500AB/B MB489ZA/A MB496ZA/A MB500ZA/A MB489SL/A MB496SL/A MB500SL/A MB489SO/A MB496SO/A MB500SO/A MB489TA/A MB496TA/A MB500TA/A MB489TH/A MB489TU/A MB496TH/A MB496TU/A MB500TH/A MB500TU/A MB489AB/B MB496AB/B MB500AB/B

tdz
    Member

@freebo 45953 wrote:

I mina öron låter MB500KN som en iPhone från Norska NetCom eller Danska Telia. Jag hade det varit en äkta italiensk factory unlocked borde du haft model number MB496T. Jag hade själv en MB500KN som var helt omöjlig att låsa upp med Ultrasn0w…

Blås telefonen helt ren med firmware 3.1.2 via iTunes och Kör Blackra1n igen samt installera Blacksn0w, punkt och pricka enligt denna guide

Testade det häromdan när blacksn0w släpptes, men nu kopplar den upp sig till de respektive nätverket. Dvs. Det står under inställningar -> Almänt -> Om -> Nätverk: Sweden 3G

Men ingenting om Linje eller dylikt. Jag får upp Sweden 3G som operatörslogga och 3G symbolen lyser fint. Men får ingen täckning. Alls. Testade både med Telia och Tele2, samma resultat. Frågan är inte om jag ska skaffa ett Telia DK kort och låsa upp det isånafall?

Freebo
    Member

@tdz 45955 wrote:

Testade det häromdan när blacksn0w släpptes, men nu kopplar den upp sig till de respektive nätverket. Dvs. Det står under inställningar -> Almänt -> Om -> Nätverk: Sweden 3G

Men ingenting om Linje eller dylikt. Jag får upp Sweden 3G som operatörslogga och 3G symbolen lyser fint. Men får ingen täckning. Alls. Testade både med Telia och Tele2, samma resultat. Frågan är inte om jag ska skaffa ett Telia DK kort och låsa upp det isånafall?

Dessvärre finns det inga andra alternativ än att JBa på nytt med Blackra1n och sedan lägga på Blacksn0w via Cydia eller via Blackra1n appen tills det fungerar.

När jag satt med samma problem på en MB500KN fick jag Telias operatörslogga men inga “täckningspinnar” med Ultrasn0w, bara en massa punkter och aldrig 3G utan bara E(Edge), kunde heller aldrig ringa

tdz
    Member

@freebo 45964 wrote:

Dessvärre finns det inga andra alternativ än att JBa på nytt med Blackra1n och sedan lägga på Blacksn0w via Cydia eller via Blackra1n appen tills det fungerar.

När jag satt med samma problem på en MB500KN fick jag Telias operatörslogga men inga “täckningspinnar” med Ultrasn0w, bara en massa punkter och aldrig 3G utan bara E(Edge), kunde heller aldrig ringa

Hmm…drygt läge. Så jag får väl helt enkelt ta och kötta tills det löser sig. Jobbigt som fan. Aja, jag får väl leva med det här problemet.

Men borde inte ett telia dk kort “aktivera” telefonen?

Freebo
    Member

@tdz 45977 wrote:

Hmm…drygt läge. Så jag får väl helt enkelt ta och kötta tills det löser sig. Jobbigt som fan. Aja, jag får väl leva med det här problemet.

Men borde inte ett telia dk kort “aktivera” telefonen?

Jailbreak “hacktiverar” din iPhone så det är rätt väg att gå. Ponera att du hade ett Telia DK SIM och det visade sig att det fungerar att aktivera med det så har du fortfarande inte vunnit ngt på det – du kan ju fortfarande inte använda Telia SE eller ngn annan operatör =)

Kötta på bara men glöm inte att kötta på 3.1.2 först

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.