Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tar emot datatrafik ändå (hjälp!)
-
AuthorPosts
-
hejsan hejsan.
Jag vet att ni alla förespråkar att man ska ha “fri data” och det ska jag skaffa så snart jag har de pengarna, men tills dess får jag köra utan.
Dock så ser jag att jag efter 4 dagar med mobil (utan att varit inne på internet eller tryckit på något liknande) kommit upp i:Mobil nätverksdata:Skickat 129k
Mottaget 550kDet betyder ju att jag kommer vara uppe i flera mb efter månaden är slut (!).
Snälla hjälp en stackare utan pengar hur han ska få stopp på detta!
Tack på förhand@lion-o 9396 wrote:
hejsan hejsan.
Jag vet att ni alla förespråkar att man ska ha “fri data” och det ska jag skaffa så snart jag har de pengarna, men tills dess får jag köra utan.
Dock så ser jag att jag efter 4 dagar med mobil (utan att varit inne på internet eller tryckit på något liknande) kommit upp i:Mobil nätverksdata:Skickat 129k
Mottaget 550kDet betyder ju att jag kommer vara uppe i flera mb efter månaden är slut (!).
Tack på förhandHur ser dina inställningar ut i –> Inställningar –> Hämta ny data
?
@lion-o 9396 wrote:
hejsan hejsan.
Tack på förhandStäng av 3G.
Stäng av Platstjänster
Stäng av Data-Roaming
Stäng av Push och välj ManuellKommer det fortfarande upp att du använt datatrafik efter att ha stängt av dessa är det skumt. Tänk även på att nästan alla originalapps (Väder, Safari, Mejl, Youtube, Kartor, Aktier, iTunes, App-store mfl?) använder sig av datatrafik så fort du tryckt på ikonerna. Råkar man trycka är det redan försent med andra ord.
tack för snabba svar!
Såg att “push” var på och stängde genast av den. Manuellt är på sedan början.
3G och platstjänster bockade jag också av, återkommer om jag märker att jag fortfarande tar emot. Har fört ett protokoll denna vecka hur mycket jag tagit emot osv :p@lion-o 9402 wrote:
tack för snabba svar!
Såg att “push” var på och stängde genast av den. Manuellt är på sedan början.
3G och platstjänster bockade jag också av, återkommer om jag märker att jag fortfarande tar emot. Har fört ett protokoll denna vecka hur mycket jag tagit emot osv :p3G är egentligen inte nödvändigt at slå av, men ska du ändå inte använda någon datatrafik är det lika bra med den avslagen eftersom det spar en del batteri. Skulle telefonen på nåt sätt vilja använda sig av datatrafik i form av nån app ex. safari så använder den sig nu istället av EDGE när 3G är avslaget. Du har säkert lagt märke till “E” ikonen uppe till vänster efter att ha stäng av 3G. Förut stod det “3G”. Så med andra ord, om du köper ett Fri Data tillägg så får du slå på 3G igen om du vill surfa snabbt. 😉
@halle 9406 wrote:
3G är egentligen inte nödvändigt at slå av, men ska du ändå inte använda någon datatrafik är det lika bra med den avslagen eftersom det spar en del batteri. Skulle telefonen på nåt sätt vilja använda sig av datatrafik i form av nån app ex. safari så använder den sig nu istället av EDGE när 3G är avslaget. Du har säkert lagt märke till “E” ikonen uppe till vänster efter att ha stäng av 3G. Förut stod det “3G”. Så med andra ord, om du köper ett Fri Data tillägg så får du slå på 3G igen om du vill surfa snabbt. 😉
haha det ska jag lägga på minnet;)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.