Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tele 2 under disk?
-
AuthorPosts
-
Läste detta på macworld.se där en person som kallar sig för “rzr” skrev detta som kommentar under nyheten “Tre kommer att sälja iPhone 3G S”
Detta skrev han: “Skulle säga upp mitt abbonemang hos tele2 förut då dom inte säljer iphone, men han på kundtjänst sa att dom skulle fixa en så slapp jag säga upp abbonemanget. 2 dar senare fick jag en iphone låst till tele2 hem i brevlådan. Så visst säljer dom iphone.. men bara under disken”.
Är dettta årets lögn eller tror ni att det kan stämma?
haha. låter helt sjukt. du har troligen att göra med en riktig mytoman..
kan stämma. Har hört från andra håll att företag som har tele2 företags abonnemang tydigen har fått iphone låsta till tele2.
Så det kan gå ändå 😉Detta stämmer till 100 %.
Denna person som sålt telefonen jobbar på den så kallade “win back” avdelningen!!
Det är den avdelning du blir kopplad till om du vill säga upp abb. och dom ska försöka vinna tillbaka dig. Det är inget dom gör reklam för eller liknande. Dom köper in dem från Italien och låser dem till Tele2 =)TRUE STORY !!!!
MJ RIP ! ! !
@raste 36178 wrote:
Detta stämmer till 100 %.
Denna person som sålt telefonen jobbar på den så kallade “win back” avdelningen!!
Det är den avdelning du blir kopplad till om du vill säga upp abb. och dom ska försöka vinna tillbaka dig. Det är inget dom gör reklam för eller liknande. Dom köper in dem från Italien och låser dem till Tele2 =)TRUE STORY !!!!
MJ RIP ! ! !
Hehe, ja du har koll på läget
@raste 36178 wrote:
Detta stämmer till 100 %.
MJ RIP ! ! !
Seriöst?
Jag tror att Tele2 kommer få ta emot lite samtal från mig snart.. Jag känner mig lite obekväm i att de inte säljer iPhone 3GS, och jag ska nog gå över till Telia.. *hint hint*
Jag sa upp mitt abonnemang av just samma anledning att jag vill skaffa en iPhone och sa precis som nämts ovan på frågan varför jag lämnar Tele2.
Det tog inte många sekunder innan de sa att de kunde ordna fram en. Däremot var den väldigt dyr (minns inte hur mycket). Han berättade att de säljer iPhone på deras företagsavd. så det gick att plocka en därifrån om jag ville.
Så, ja…de kan sälja en iPhone, låst till Tele2 till en privatperson.
Ja, Tele2 kan sälja iPhone, men det är inte godkänt av Apple 😉 Så egentligen får dom inte det, fast dom gör det ändå :confused: Jag har läst att Apple vart på Tele2 för att ha sålt iPhones utan tillstånd, men minns inte hur hela historien slutade.. 😛
Tele2 förhandlar med Apple nu ang iPhone 3GS. Återstår att se om det blir något eller ej men dom försöker.
Det är inte Tele2 som säljer… Det är ett dotterbolag… Tele2 erbjuder de för att komma runt lite… Vet inte hur godkänt det är eller inte av Apple..
Jag jobbar på Phone House och använder kontakterna där för att luska reda på lite 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.