tele2 surfhastighet

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone tele2 surfhastighet

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 18

tja ja använder iphone med tele2 abonnemang, för några veckors sen då ja testade min hastighet med bredbandskollen så fick jag runt 0.4mbit/s men nyligen har jag börjat få runt 2mbit/s 😀 de är inget jag klagar på men vill veta om någon annan har märkt något?

Miche
    Participant
    Post count: 358

Märkt vadå?

Det är väldigt olika hastigheter helt beroende på vart man står. Det kan vara bra inom ett omårde av 10kvm men t.ex inte utanför det lilla området, sen beror det på om man är inomhus bland betongväggar osv. Så att mäta upp bandbredden på telefonens abbonemang är nog inte mycket att eftersträva då det är för mycket variationer som kan spela roll.
    För på ett ställe kan du få 7mbit och på ett annat 0.2mbit.

Tele2 har ju haft turbo 3g ett bra tag (upp till 7.2mbit), så jag förstår inte riktigt din post?

ZiLi
    Member
    Post count: 216

@miche 27089 wrote:

Tele2 har ju haft turbo 3g ett bra tag (upp till 7.2mbit), så jag förstår inte riktigt din post?

Där har du lite fel faktiskt. De har Turbo-3G endast för mobilt bredband men ej för oss som har mobiler. Det är det enda jag tycker är negativt med tele2 och de säger alltid att det kommer vara tillgängligt snart. Skärp er Tele2!:mad2:

Miche
    Participant
    Post count: 358

@zili 27119 wrote:

Där har du lite fel faktiskt. De har Turbo-3G endast för mobilt bredband men ej för oss som har mobiler. Det är det enda jag tycker är negativt med tele2 och de säger alltid att det kommer vara tillgängligt snart. Skärp er Tele2!:mad2:

Hur kommer det sig att jag fick ut det via vanliga mobil-abbonemanget jag hade förut då? Jag kan väl inte ha varit speciell på något sätt menar jag.

Jag använde min f.d w910i som HSDPA-modem till datorn, med ovanstående abb, och det var runt 7Mbit jag fick ut vid vissa tillfällen, jag undrar dock hur nu när du säger det där? Jag är en väldigt erfaren dator-användare så jag är lite förvånad 🙂

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.