Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › (Tele2+2g+fw2.1) ENORM datatrafik (edge) ????? hjälp
-
AuthorPosts
-
Installerade 2.1 igår , har tele2 och 2g versionen. Har inte wlan hemma så jag satte in “internet.tele2.se” i APN för ja ville pröva Shazam, testade 3-4låtar, kollade dataöverföring o det gick upp ungefär 0.3mb . Sen tog jag bort apn inställningarna , telefonen gick in i vänteläge .
Sen gick jag o kolla på tv lite, kmr tillbaka för o kolla inställning o råkade gå in i “Användning” fliken, och märkte att det var plötsligt 77mb nerladdat ?!?!?!?!?!?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. va f*n kan ha hänt ? och nu e det 96mb, tog ut simkortet direkt när jag kom hem. Inte en chans att jag betalar 15kr/MB till tele2 om den statistiken stämmer.Hur kan iphonen haft kontakt me internet när jag inte hade några APN inställningar?
Tack för svar
edit: jag kollade på min samtalshistorik på tele2s hemsida o där har jag en jävla massa DATA – GPRS sen jag skaffa den i början av september. den absolut största varaktigheten är förra måndagen :16 timmar ……… och då surfa jag inte äns. har enbart surfat me wi-fi annars
okej, jag ringde tele2 idag o dom sa att jag inte hade några enorma summor…..
och jag återställde statistiken idag o stoppa i sim-kortet igen, och efter ungefär 2min va det redan uppe i 2mb igen, hur kan jag fixa detta ?okej, jag ringde tele2 idag o dom sa att jag inte hade några enorma summor…..
och jag återställde statistiken idag o stoppa i sim-kortet igen, och efter ungefär 2min va det redan uppe i 2mb igen, hur kan jag fixa detta ?okej, jag ringde tele2 idag o dom sa att jag inte hade några enorma summor…..
och jag återställde statistiken idag o stoppa i sim-kortet igen, och efter ungefär 2min va det redan uppe i 2mb igen, hur kan jag fixa detta ?Hur ser det ut i –> Inställningar –> Hämta nya data ?
Push ska vara av, och Hämta ska vara på manuellt.
Hur ser det ut i –> Inställningar –> Hämta nya data ?
Hur ser det ut i –> Inställningar –> Hämta nya data ?
Visar datatrafik-mätaren i iPhonen “fel” om du jämför med “statistiken” från Tele2?
Om du inte har någon APN skriven där så ska den absolut inte ta någon datatrafik om du har stängt av 3G också.
Visar datatrafik-mätaren i iPhonen “fel” om du jämför med “statistiken” från Tele2?
Om du inte har någon APN skriven där så ska den absolut inte ta någon datatrafik om du har stängt av 3G också.
det e 2g lur. det stämmer inte nej, ringde tele2 o dom sa inget om 96mb . har inget i apn skrivet
det e 2g lur. det stämmer inte nej, ringde tele2 o dom sa inget om 96mb . har inget i apn skrivet
Jag skulle ha gjort en total återställning av iphonen i iTunes.
Jag skulle ha gjort en total återställning av iphonen i iTunes.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.