Tele2/Comviq på iPhone 3GS

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Tele2/Comviq på iPhone 3GS

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 49

Tjenare! Om ni nu tjatar att jag borde läsa först så har jag faktiskt gjort det men inte hittat något!

Jag undrar om någon har fått Tele2/Comviq att fungera felfritt i sin lur!
    Jag läste något om att tre hade låst något (är ej så insatt på vad det var) men fungerar det att köpa en med 3 kontant t.ex. ?

ridde
    Member
    Post count: 23

@Säraldo 40919 wrote:

Tjenare! Om ni nu tjatar att jag borde läsa först så har jag faktiskt gjort det men inte hittat något!

Jag läste något om att tre hade låst något (är ej så insatt på vad det var) men fungerar det att köpa en med 3 kontant t.ex. ?

Mm jag har fått det att fungera. Jailbreakade den med redsn0w, låste upp den med utrasn0w. Satte i mitt Comviq-kort och nu fungerar det som det ska.

Det enda som inte fungerar så bra just nu är surfningen, men det vet jag inte vad det beror på.

Fungerade kanon igår kväll iaf 🙂

Saraldo
    Member

okej 🙂 Hur köpte du telefonen? Med 3?

Mevvan
    Member
    Post count: 112

@Säraldo 40919 wrote:

Tjena även jag har jailbreak med redsn0w låst upp med ultrasn0w och allt fungerar prima på min 3GS med Comviq 3G nätet är igång surfar bra och allt gick på cirkus 30 minuter.. Köpte på Telia

anteup
    Member
    Post count: 45

Funkar klockrent här med kopte den jailbreakad från ua IO låate upp mef iclarified

bozz
    Member
    Post count: 1199

Annars kan du köpa en iphone med kontantkort från någon av operatörerna som säljer den. Samtidigt ber du om upplåsningskoden (kostar några 100). Vips så har du en operatörsfri iphone :laugh:

carpe
    Member
    Post count: 904

@bozz 41083 wrote:

Annars kan du köpa en iphone med kontantkort från någon av operatörerna som säljer den. Samtidigt ber du om upplåsningskoden (kostar några 100). Vips så har du en operatörsfri iphone :laugh:

Ehm, efter 12 månader ja.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Carpe:
    Nope, inte om man köper med kontantkort. Visste inte det heller men läste i denna tråd https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5070-iphone-3gs-aentligen-i-min-hand.html . Och såvida de inte hittar på så ska det gå!
    Köper man med kontantkort får tydligen operatören inte tvinga en till att ha deras abonemang 🙂

anteup
    Member

Eller så köper ni bara en iphone från international-orders.com så får ni den jailbreakad och sedan behöver du själv bara låsa upp den via i-clarified guiden, simpelt som fan!

funkar klockrent kör med comviq atm!

carpe
    Member

@anteup 41095 wrote:

Eller så köper ni bara en iphone från international-orders.com så får ni den jailbreakad och sedan behöver du själv bara låsa upp den via i-clarified guiden, simpelt som fan!

funkar klockrent kör med comviq atm!

Fast det är ju rätt onödigt då det blir ungefär samma summa om du köper telefonen kontant i affären, och att det blir smidigare vid ett ev. garantiärende.

anteup
    Member

@carpe 41098 wrote:

Fast det är ju rätt onödigt då det blir ungefär samma summa om du köper telefonen kontant i affären, och att det blir smidigare vid ett ev. garantiärende.

nja inte riktgt va? jag köpte en 3GS 32 GB därifråmn och med transport och allt gick det på 6100 kr

carpe
    Member

Därav mitt “ungefär”. Och jag betalade mycket gärna 1000:- extra för att få garanti i detta land.

anteup
    Member

@carpe 41159 wrote:

Därav mitt “ungefär”. Och jag betalade mycket gärna 1000:- extra för att få garanti i detta land.

en ny 3GS 32 GB kostar 13-13 tusen i sverige lol. ska du ha den begagnad kan du komma ner till 8000

carpe
    Member

@anteup 41160 wrote:

en ny 3GS 32 GB kostar 13-13 tusen i sverige lol. ska du ha den begagnad kan du komma ner till 8000

Nja, nu är du nog lite ute och cyklar. Jag ska göra mig besväret att kolla upp priserna på en 32gb svart i Sverige.

Halebop.se: 7.695 kr
    Tre.se: 7395:-
    Telenor.se 7800 kr

Och detta är priser på helt sprillans nya, kan du tänka dig?

anteup
    Member

@carpe 41161 wrote:

Nja, nu är du nog lite ute och cyklar. Jag ska göra mig besväret att kolla upp priserna på en 32gb svart i Sverige.

Halebop.se: 7.695 kr
    Tre.se: 7395:-
    Telenor.se 7800 kr

Och detta är priser på helt sprillans nya, kan du tänka dig?

Apple iPhone 3G S 32GB – Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mobiltelefoner

jag hade bara kollat där innan men kanske ska sälja min då och köpa e från sverige för batteriet sög verkligen på denna

Saraldo
    Member

Ni med tele2 abonemang, jag undrar vad ni har för surfpaket…
    Hur långt räcker:
    Mobil surf Small – 29 kr/mån
    200 MB/mån med hastigheter upp till 6 Mbit/s, därefter 1:69/MB?

Samie
    Member
    Post count: 14

från tre kan ni köpa telefonen kontat för att sedan låsa upp den hos de direkt för 350 kr. står om detta även mer på 99.se

flummo
    Member
    Post count: 18

glöm inte att garantin upphäves om ni låser upp den från 3

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.