Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Telefon låst? vad fan har hänt?
-
AuthorPosts
-
tja grabbar o tjejer.
d var ju ett tag sen man var här.
min första iphone 16gb har jag begravt mer eller mindre, trist som fan.
tappade den på centralstation med display neråt. vad hände? jo hela jävla skärmen sprack. Glasbitar lossnade också. Jobbigt värre, men helt ok, den överlevde längre än någon annan telefon jag haft. 1 år blev denna.Men nu har jag fått syrrans 8gb, första version iphone precis som jag hade.
det har hänt något, står att jag måste koppla den till itunes, när jag väl gör det, så kan jag bara återställa mobilen, varje gång ja trycker på återställ, så ber den mig att återställa den igen.
när jag väl drar ut sladden, o slår på telefonen ber den mig att koppla itunes igen, och vi är tillbaka på ruta ett att återställa den.det enda jag kan göra med den är att ringa nödsamtal. Inte så jävla skoj.
sen är homeknappen ur funktion också.tristvad ska jag göra?
sorry om ngt svar finns i forumet redan, men orkade inte leta mer än 2 timmar efter mitt svar så 2 timmar senare postar jag detta 😉
@foufou 25403 wrote:
tja grabbar o tjejer.
d var ju ett tag sen man var här.
min första iphone 16gb har jag begravt mer eller mindre, trist som fan.
tappade den på centralstation med display neråt. vad hände? jo hela jävla skärmen sprack. Glasbitar lossnade också. Jobbigt värre, men helt ok, den överlevde längre än någon annan telefon jag haft. 1 år blev denna.Men nu har jag fått syrrans 8gb, första version iphone precis som jag hade.
det har hänt något, står att jag måste koppla den till itunes, när jag väl gör det, så kan jag bara återställa mobilen, varje gång ja trycker på återställ, så ber den mig att återställa den igen.
när jag väl drar ut sladden, o slår på telefonen ber den mig att koppla itunes igen, och vi är tillbaka på ruta ett att återställa den.det enda jag kan göra med den är att ringa nödsamtal. Inte så jävla skoj.
sen är homeknappen ur funktion också.tristvad ska jag göra?
sorry om ngt svar finns i forumet redan, men orkade inte leta mer än 2 timmar efter mitt svar så 2 timmar senare postar jag detta 😉
Ladda hem Quickpwn från Dev-Team Blog “Software” till vänster.
Välj den Quickpwn som passar din firmware och operativsystem.
Kör sedan Quickpwn med iPhonen i kopplad, då aktiveras den och låses upp.
tack för snabbt svar 😉
men hur fan vet jag vilken som är rätt för min firmwire ?
vet ju att jag har en mac så op system är inte svårt för mig hehejag har samma problem. jag kör quickpwn, och sen startas itunes och allt jag kan göra är att köra återställning med itunes igen.
min telefon står i dfu läge efter quickpwn körningen och enda sättet att lämna dfu mode är att återställa telefonen men då blir den ju låst igen.Verkar skumt.
GÖR OM,GÖR RÄTT!
Det finns massor med info om liknande problem.
Om ni nu ska brejka,så tänk på att jailbrejk inte alltid är 100% stabilt.
Om de funktioner man får med brejket hade varit helt ok i iphonen,så hade antagligen apple själva sett till att skicka med dom från början eller kränga dom i appstore.
Om man ändå brejkar och det skiter sig,så får man skylla sig själv.
De flesta problemen beror iofs på klantarslen som inte vet ett skit av vafan dom gör,och då är det rätt givet att det skiter sig.
Lär er ordentligt hur grejorna funkar,och kolla guiderna som finns noga flera gånger.
När ni är HELT SÄKRA på att ni VERKLIGEN har fattat allt,så kan ni utan svårighet och i de flesta fall utan problem jailbrejka.Hej,
Jag jailbrejkade första iphonen då den kom och det fungerade fint. sen har jag gjort det igen och igen och igen men denna gånger är det nit.
jag har hittat något om en usb fix på iphone dev nu som jag ska testa./andreas
@steffe 25473 wrote:
Verkar skumt.
GÖR OM,GÖR RÄTT!
Det finns massor med info om liknande problem.
Om ni nu ska brejka,så tänk på att jailbrejk inte alltid är 100% stabilt.
Om de funktioner man får med brejket hade varit helt ok i iphonen,så hade antagligen apple själva sett till att skicka med dom från början eller kränga dom i appstore.
Om man ändå brejkar och det skiter sig,så får man skylla sig själv.
De flesta problemen beror iofs på klantarslen som inte vet ett skit av vafan dom gör,och då är det rätt givet att det skiter sig.
Lär er ordentligt hur grejorna funkar,och kolla guiderna som finns noga flera gånger.
När ni är HELT SÄKRA på att ni VERKLIGEN har fattat allt,så kan ni utan svårighet och i de flesta fall utan problem jailbrejka.:confused:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.