Telefonbok

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 68

en fråga

har lagt in ca 150 namn o nr i teleboken. Nu till min fråga varför kommer det inte upp det namn som jag har lagt in som namn , utan när det ringer ser man bara telenummer ej namnet som jag har på telefon

SÅ TRÖTT VILL JU SE VEM SOM RINGER

nån som vet ???

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Det där är skumt, kan det vara fel nummer du lagt in? För mig visar den då alltid namnet…

petbir
    Member

@mekke 26208 wrote:

Det där är skumt, kan det vara fel nummer du lagt in? För mig visar den då alltid namnet…

har samma sim kort som jag hade på sony och där kom det fram vem som ringde

KloN
    Member
    Post count: 125

Eftersom jag inte ens har kunnat använda min för samtal så är jag ovetandes.

Men det jag undrar är, har du jailbreakat och nån privacysetting som gör att den döljer namnen? 🙂
    Jag tanka hem nåt app som döljer preview av inkommande sms, och jag vill minnas att en sån funktion att dölja nummer även fanns?

Jag kan vara helt fel ute också, men en chansning åtminstone.

petbir
    Member

@klon 26211 wrote:

Eftersom jag inte ens har kunnat använda min för samtal så är jag ovetandes.

Men det jag undrar är, har du jailbreakat och nån privacysetting som gör att den döljer namnen? 🙂
    Jag tanka hem nåt app som döljer preview av inkommande sms, och jag vill minnas att en sån funktion att dölja nummer även fanns?

Jag kan vara helt fel ute också, men en chansning åtminstone.

Jo jag har jailbreakt . men det var spå även innan jag gjorde dettta
    var kan man hitta dold nr någonstans tro

KloN
    Member

Jag rättar mig själv med en sak,

har du landskod före? Isf tror jag inte att det visas..
    Prova ta bort på en polare och be honom ringa..
    Värt ett försök 😀

petbir
    Member

@klon 26213 wrote:

Jag rättar mig själv med en sak,

har du landskod före? Isf tror jag inte att det visas..
    Prova ta bort på en polare och be honom ringa..
    Värt ett försök 😀

kommer upp 00 innan nr eftersom det är företags nr
    men det var ju aldrig några sånna problem med Sony

KloN
    Member

@petbir 26215 wrote:

kommer upp 00 innan nr eftersom det är företags nr
    men det var ju aldrig några sånna problem med Sony

Detta är ingen Sony, det är därför den är så omtyckt.
    Skulle tro att det är anledningen..
    Prova tvärtom då, lägg in 00 på en person och be personen ringa dig..
    Skulle inte orka göra det på alla i kontaktlistan, borde finnas nåt sätt att fixa det enklare på.

petbir
    Member

@klon 26216 wrote:

Detta är ingen Sony, det är därför den är så omtyckt.
    Skulle tro att det är anledningen..
    Prova tvärtom då, lägg in 00 på en person och be personen ringa dig..
    Skulle inte orka göra det på alla i kontaktlistan, borde finnas nåt sätt att fixa det enklare på.

har testat med 00 funkar ej

KloN
    Member

Hmm sjukt,
    Jag Googlade lite åt dig och hittade följande.. Vet inte vad reglerna säger om att länka till andra forum men here we go:

steffe
    Member
    Post count: 2452

Har du kopierat över kontakterna från sim till iphonen?
    Om inte så kan det vara orsaken,finns i inställningar-kontakter-importera simkontakter.

petbir
    Member

@steffe 26236 wrote:

Har du kopierat över kontakterna från sim till iphonen?
    Om inte så kan det vara orsaken,finns i inställningar-kontakter-importera simkontakter.

Jag har synkat från outlook kontakter

steffe
    Member

Jag menade att kopiera kontakterna från simkortet till telefonen,för att göra detta behövs ingen dator.Sätt i simkortet,gå in i inställningar-kontakter-importera simkontakter.
    Förstår inte att folk inte läser användarhandboken,där finns lösningen på många problem.
    Att synka iphonen med outlook går iofs,men är inte 100-procentigt.kopiera simkortet till telefonen är ett bättre sätt.

petbir
    Member

@steffe 26279 wrote:

Jag menade att kopiera kontakterna från simkortet till telefonen,för att göra detta behövs ingen dator.Sätt i simkortet,gå in i inställningar-kontakter-importera simkontakter.
    Förstår inte att folk inte läser användarhandboken,där finns lösningen på många problem.
    Att synka iphonen med outlook går iofs,men är inte 100-procentigt.kopiera simkortet till telefonen är ett bättre sätt.

Först förde jag över från SIMKORT samma problem med att man inte såg namnet som ringde

Sen körde jag från Outlooken

Var idag på telia de sa att man är tvungen att lägga in alla kontakter för hand , Oxå jävligt lätt att slippa problemet från deras sida

så jag sitter fortfarande med samma problem skall jag svara eller inte svara när man inte vet vem som ringer .-(
    /Petbir

steffe
    Member

Konstigt som fan!Jag tog simkortet från min gamla nokia och kopierade kontakterna,det funkar som det ska.Den förklaring du fick av telia verkar vansinnig,men som så ofta förr har dom taskig koll på hur grejerna dom kränger verkligen funkar.Gå dit igen och be att få snacka med nån som verkligen kan nåt,det borde väl finnas någon iaf.

iPhonegirl
    Member
    Post count: 4

@petbir 26249 wrote:

Jag har synkat från outlook kontakter

Jag har överfört alla mina kontakter via MS Outlook utan några som helst problem. Jag ser med en gång
    namngiven info vem som ringer om den personen finns i min Telefonbok.

Jag har visserligen bara hälften så många som du uppgav. 🙂
    Men det ska väl inte ha någon betydelse tycker jag. :confused:

Det var ett enormt oprofessionellt uttalande utav Telia. 😡

Hoppas det löser sig på ett adekvat sätt!

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.