telefonboken till microsim?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone telefonboken till microsim?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

Hallå!

Väntar på min iphone 4 ska levereras så jag tänkte fråga en sak innan den dyker upp.

Går det att skicka telefonboken (3g lur)till iphone 4 micro-sim?Eller hur har ni löst det som redan har iphone 4?Inte ska man behöva skriva ner allt för hand?

Danne.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@mini 74357 wrote:

Hallå!

Väntar på min iphone 4 ska levereras så jag tänkte fråga en sak innan den dyker upp.

Går det att skicka telefonboken (3g lur)till iphone 4 micro-sim?Eller hur har ni löst det som redan har iphone 4?Inte ska man behöva skriva ner allt för hand?

Danne.

Synka kontakterna mot din adressbok på datorn, eller varför inte mot gmail-kontot med din 3g-lur?
    Sedan när du fått din iPhone4 så synkar du bara med din nya lur mot antingen din adressbok på datorn eller gmail-kontot beroende på vad du valde vid synkningen med din 3g-lur så vips så har du alla nummer kvar.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@mini 74357 wrote:

Hallå!

Danne.

Vad är en 3G-lur? :confused: Som Muffins säger, ladda ned PIM:en eller motsvarande synkroniseringsapplikation för din gamla telefon och synka över kontakterna till t.ex. Windows Adressbok eller Macens Kontakter. Sedan är det bara att skyffla in dem i iPhoneen.

Att exportera vi SIM ger aldrig något bra resultat

mini
    Member

ok ja med 3g lur så menar jag den första iphonen som kom.Ska pröva detta som ni beskriver.

Tackar för det.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Är det en iPhone så synkar du den med iTunes, se till att även synka kontakterna 😉

När du sedan får din iPhone 4 så synkar du den med samma iTunesinstallation. Klart.

Du bör undvika att återställa säkerhetskopian från din 3G till dina 4:a – bättre är då att sätta upp 4:an som en Ny Telefon i iTunes!

mini
    Member

ok tack för infon,funderade just på hur det blir närman synkar iphon4 för första gången i itunes.Men då är det bara att välja ny telefon då kanon!!Bara att vänta då på att telia får in en leverans snart så man får den.

Nalle55a
    Member
    Post count: 73

När man synkar med windows adressbok skriver iphonen över datorn ?

QuamraZ
    Member
    Post count: 59

Jag har en iphone 4 i min hand och har alla mina kontakter på mitt sim-kort. Hur gör jag för att överföra min kontakter från mitt simkort (micro sim) till min iphone 4? Går det?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@quamraz 77144 wrote:

Jag har en iphone 4 i min hand och har alla mina kontakter på mitt sim-kort. Hur gör jag för att överföra min kontakter från mitt simkort (micro sim) till min iphone 4? Går det?

Nu tog jag bara en bild från nätet.
    Det är bilden till vänster du ska bry dig om.
    Gå in i inställningar, där ser du Mail, kontakter, kalender, klicka där.
    Klicka sedan på importera kontakter:
    iphone_20_settings_contacts_calendar.jpg

HermanBerglund
    Member
    Post count: 5

Jag råkade synka med alla mina kontakter på hotmail…. Jävligt störigt.. Hur raderar man alla sina kontakter på en o samma gång?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.