Telefonen trasig pga att släden pajjade pinnarna

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Telefonen trasig pga att släden pajjade pinnarna

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Jag har en iPhone 30 16Gb som jag köpte i Thailand (ja äkta!) i höstas och den har fungerat finfint fram tills nu då jag var tvungen att ta ut simkortet och ha i en annan telefon.

När jag satte tillbaka simkortet med släden i iPhonen så var jag inte så uppmärksam och råkade sätta den åt fel håll (bakfram) varpå släden fastnade. 😮

Då jag inte fick ut släden utan att bruka alltför mycket våld valde jag att öppna telefonen. Den proceduren gick fint utan någon åverkan och vad ser man när man öppnar? Jo på grund av slädens design har den lyckats glida in under pinnarna som läser av simkortet och brutit av dom. Tittar man närmare på släden ser man att vänd åt fel håll agerar den osthyvel inuti telefonen och då kan man förstå om pinnarna fastnar om man är ouppmärksam. Hur kan denna grova konstruktionsmiss få existera?

Vad ska man göra nu då? Min iPhone fungerar fint som iPod men telefonmodulen är helt obrukbar. 🙁

Någon som råkat ut för detta eller vet om det går att åtgärda?
    Pinnarna existerar inte längre.

oakeey
    Member
    Post count: 118

Sheise.
    Onekligen en bra varning iaf åt andra att vara uppmärksam.
    Men hur lyckades du få in det så pass långt? Du måste ju ha pressat ordentligt. Var tvungen att “testa” här och det är ju inte direkt lätt att få ner det åt fel håll. Det tar ju emot direkt när släden inte passar alls åt det hållet.
    Skit samma… gjort e gjort, och jag har ingen lösning mer än att du försöker reparera den på någon firma som faktiskt repar iPhones. Lösning två är nog tyvärr att köpa nytt. Tröstande att du kanske inte lade ut alldeles för mycket pengar på den i Thailand?

Gibbs79
    Member
    Post count: 2

Ja den gick ner förvånansvärt långt, tyvärr märkte man inte felet förrän det var för sent. Och jo jag pröjsade ganska mycket för den där, ca 5000:-. Billiga iPhone i Thailand är mer undantag än regel, iaf om man vill ha en riktig. En viss prutmån finns ju dock.

Ja det är nog ett dyrt ingrepp, hade man varit händig hade man nog kunnat löda dit 3st nya pinnar.

Jag saknar den redan men tur att iPod funktionaliteten finns kvar iaf. Kommer nog köpa en ny så småningom då det händer något på marknaden här hemma. Jag vill inte binda upp mig på något scheisse abonnemang då jobbet betalar mina samtal just nu.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.