Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Telefonnumren visas med fel format!?
-
AuthorPosts
-
När ngn ringer till mig, detta händer ibland, så visas numret som “00 08xxxxxx” t ex. Fast jag har numret i telefonboken som både +468xxx och 08xxxxx. Jag har svenska på båda inställningarna under Allmänt etc.
Hur rättar man till detta? Det är ganska frustrerande.
http://www.ifun.se/svensk-formatering-av-nummer/
Kanske? Jag vet inte. Men det är ett vanligt problem, och ifun.se har det du söker! 🙂
@mrfestis 1191 wrote:
När ngn ringer till mig, detta händer ibland, så visas numret som “00 08xxxxxx” t ex. Fast jag har numret i telefonboken som både +468xxx och 08xxxxx. Jag har svenska på båda inställningarna under Allmänt etc.
Lägg till “http://ifun.se/swe” under sources och gå till katalogen SwePhone och din verision och installera svenska nummer. Det är nyare än det som jumpcut föreslog!
// h
Har allt SwePhone har att erbjuda… dock blir det bara på vissa nummer fast de e sparade som +4670xxxxxx.. riktigt skummt!
Jag måste ha landskod då jag ofta befinner mig utomlands, både i tjänst och privat. Allt annat e uteslutet..
kan du inte bara ha 0046 istället för +46? de borde kanske gå
har precis samma problem, kontaktnamnen visas vid sms men ej vid samtal?
1. swephone med “all inclusive” är installerat
2. alla nummer är sparade som 07x xxx xx xx endast:confused:
Jag har liknande problem! Jag har svenska nummer installerat med när någon ringer mig så visas bara numret fast jag sparat dem i telefonboken!:confused: Vet inte riktigt vad jag ska göra.. Ska jag behöva ändra alla nummer så det står +46 framför alla eller är det något annat jag måste göra? Alla nummer är sparade som ex. 07## ### ###.
Tacksam för hjälp! Det är aldrig fel att kunna se vem som ringer till en.:(mobilnummer skall skrivas som 070 123 45 67 och vanliga nummer som 021 12 34 56, precis som på vanliga mobil telefoner, utan landskod och med 0an
// h
@haren 2148 wrote:
mobilnummer skall skrivas som 070 123 45 67 och vanliga nummer som 021 12 34 56, precis som på vanliga mobil telefoner, utan landskod och med 0an
// h
tack för snabbt svar 🙂
Men mitt problem kvarstår! Jag har alla nummer i dem formaten men den vill endå inte visa namn på vissa nummer fast dem är inlagda i telefonboken.
myskoDon_Cyrano;2150 wrote:tack för snabbt svar 🙂Men mitt problem kvarstår! Jag har alla nummer i dem formaten men den vill endå inte visa namn på vissa nummer fast dem är inlagda i telefonboken.
myskoOm du har installerat SwePhone så ska det inte vara några problem, skumt… Prova installera om SwePhone.
@iPhoneinfo.se 2155 wrote:
Om du har installerat SwePhone så ska det inte vara några problem, skumt… Prova installera om SwePhone.
Hej, Jag får testa och installera om det! Men om jag inte lyckas så får jag väl återkomma:o
Lite off topic men: Har en grej till som jag undrar över! Har sökt lite men hittar inte just mihn fråga. Det är så att när jag blir uppringd så har det hänt att jag har fått två knappar att trycka på alltså svara och avböj tror jag det stod. Men nu när jag blir uppringd så får jag en “slide” som jag måste dra från vänster till höger för att svara på samtalet! Är det någon som vet hur jag har kunnat få det? jag tyckte det var bättre med de två knapparna. Undra om man skulle kunna ändra det på någon inställning eller så!
@don_cyrano 2157 wrote:
Hej, Jag får testa och installera om det! Men om jag inte lyckas så får jag väl återkomma:o
Lite off topic men: Har en grej till som jag undrar över! Har sökt lite men hittar inte just mihn fråga. Det är så att när jag blir uppringd så har det hänt att jag har fått två knappar att trycka på alltså svara och avböj tror jag det stod. Men nu när jag blir uppringd så får jag en “slide” som jag måste dra från vänster till höger för att svara på samtalet! Är det någon som vet hur jag har kunnat få det? jag tyckte det var bättre med de två knapparna. Undra om man skulle kunna ändra det på någon inställning eller så!
Starta en ny tråd nästa gång!
Vilken verision kör du? Slide:ade man inte för att svara i 1.1.3 men inte i 1.1.4? Rätta mig om jag har fel men tror det var så?
// h
@haren 2163 wrote:
Starta en ny tråd nästa gång!
Vilken verision kör du? Slide:ade man inte för att svara i 1.1.3 men inte i 1.1.4? Rätta mig om jag har fel men tror det var så?
// h
Hej, Jag kör 1.1.4 och jag får “slaida” för att svara. men jag hade knappar innan:confused: vet inte vad jag gjort för att få slaiden.
jag tyckte knapparna är bättre!:(edit: Oj sorry missade det med att starta en ny tråd.
När telefonen har knapplåset på blir det en slider, när telefonen inte har knapplåset på blir det två knappar.
Svårare än så var det inte…
hej!
Nu efter lång problemlösning har jag tyvärr inte kommit nån vart.
mitt problem är fortfarande följande att: när jag får samtal av kontakter som är inlagda i telefonboken så kommer bara deras nummer upp i rutan! Jag har provat att installera om Swephone utan resultat:( jag har lagt in nummren i rätt format utan något prefix framför men lyckas endå inte få det att funka. Jag kör 1.1.4
måste påpeka att det funkar med vissa enstaka nummer typ 3 st, och när dem ringer så visas det korrekt. Ser dock ingen skillad på dem nummrena gentemot alla andra som inte funkar(rent numeriskt sett)Tacksam för hjälp!:rolleyes:
ingen som vill hjälpa till?
@mrfestis 1191 wrote:
Tja!
Jag satt och kikade lite på detta igår och kom fram till att om man skriver in tel nr som 00 070xxxxxx så kommer namnet upp när kontakten ringer men inte när han/hon sms:ar då står det bara nytt sms från +467xxxxxxx, väldigt skumt. Det som rör till det ännu mera för mig är att vissa kontakter som jag har inlagda med 070xxxxxx funkar 100%-igt, både sms och tele.
Troligtvis så är det skillnad vilket abb kontakten har men varför bara på min Ifåne och inte min SE 810 eller min HTC TyTn II?
Ska skriva en fråga till Buster eller va han som gör nr formateringen på swephone om han vet något man kan göra….
/Cirtap 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.