Telefonsamtal + inkommande sms

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Telefonsamtal + inkommande sms

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1906

När jag sitter i ett telefonsamtal och pratar med min tele, och får ett sms så körs min sms-signalsslinga rätt i örat under samtalet. Är det något som går att konfigurera själv, så att det är tyst exempelvis när man får sms under ett pågående samtal? Man börjar bli rätt så irriterad på att det tjuter i örat när man har ett samtal :P.

svensson431
    Member
    Post count: 210

va? jag har för mig att jag har ett litet pip bara inte hörs min sms signal i ‘vanliga tonen’ döv inkoming 😛 Om du inte löser det kör ljudlöst under samtal hehe

muffins
    Member

@svensson431 49978 wrote:

va? jag har för mig att jag har ett litet pip bara inte hörs min sms signal i ‘vanliga tonen’ döv inkoming 😛 Om du inte löser det kör ljudlöst under samtal hehe

Ja det finns ju alternativ som att köra ljudlöst under ett samtal.
    Men först och främst så försöker man ju få till det så enkelt som möjligt 🙂

Om jag kör utan headset och har ett aktivt samtal och får sms så hörs min sms-signal under pågående samtal…

Kör jag med handset i så är det likadant, smssignalen smiter ut under pågående samtal.

Har man ett trevligt samtal så vill man inte bli störd i luren med att det sägs ” NUUUU JEFLAR DU HAR SMS DIN JÄVLA FANSKAPSGUPPE” av en galen finne liksom :).

Ingen som har nå tips?
    Eller om jag kan ha missat någon väldigt standard inställning som jag mer än gärna brukar missa att kika efter i vanlig ordning?

muffins
    Member

Jag bumpar denna tråd i mån om att någon kanske har mer information än vad jag har och kan hjälpa till med problemet, hur man slipper få en sms-signal i örat under ett aktivt samtal när man mottager ett sms.

Tips?

drofonia
    Member
    Post count: 11

Jag bumpar jag med eftersom jag har samma problem!

3gs
    4.0.1

Mvh Johan

SomethinG
    Member
    Post count: 363

Aldrig hört talas om problemet och det har aldrig hänt mig, på min telefon låter ett svagt ljud som inte “förstör” samtalet . vet inte hur jag ska förklara men min kanske är normal ^^

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.