Telenor eller Tre?

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 75

Hej!

Har tröttnat på Tele2 och problemet med brutna samtal ifall man har 3G på. Är lite sugen på att byta till Telenor eller Tre då jag vet att deras 3G täckning är mycket bättre där jag befinner mig än vad Tele2 täckningen är.

Jag ringer ganska mycket och med surf så ligger jag på abbonemanget 499 i månaden.

Tre: 499 kr i månaden 0.69 kr/min 10 gb data ingår iphone 3gs 16 gb ingår i abbbet

Telenor: 499 kr i månaden 0.09 kr/min fri surf ingår iphone 3gs 16gb kostar 2900 kr utan förhöjd månadsavgift.

Det lutar lite åt telenor då deras samtalstaxa är mycket billigare plus att dom har helt obegränsad surf. Hos Tre däremot kan man ju teckna tillvals paket som dras ifrån potten såsom fria sms (100 kr) plus att telefonen ingår, dock så ringer jag människor som inte alltid har Tre och då kan ju räkningen bli mer än 499 kr.

Min fråga är egentligen är det någon härinne som har någon erfarenhet ifrån dessa operatörer. Hur är deras täckning,kvalitet på röstsamtal o.s.v

Kan ju säga att jag själv bor i östergötland och enligt deras täckningskartor så har jag tillgång till Turbo 3G på dom områdena som jag befinner mig i.

Vad hade ni valt Tre eller Telenor? Då behöver ni inte relatera till mig utan hur känner ni härinne levererar dessa operatörer vad dom lovar?

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.