Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Telenor eller Tre?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Har tröttnat på Tele2 och problemet med brutna samtal ifall man har 3G på. Är lite sugen på att byta till Telenor eller Tre då jag vet att deras 3G täckning är mycket bättre där jag befinner mig än vad Tele2 täckningen är.
Jag ringer ganska mycket och med surf så ligger jag på abbonemanget 499 i månaden.
Tre: 499 kr i månaden 0.69 kr/min 10 gb data ingår iphone 3gs 16 gb ingår i abbbet
Telenor: 499 kr i månaden 0.09 kr/min fri surf ingår iphone 3gs 16gb kostar 2900 kr utan förhöjd månadsavgift.
Det lutar lite åt telenor då deras samtalstaxa är mycket billigare plus att dom har helt obegränsad surf. Hos Tre däremot kan man ju teckna tillvals paket som dras ifrån potten såsom fria sms (100 kr) plus att telefonen ingår, dock så ringer jag människor som inte alltid har Tre och då kan ju räkningen bli mer än 499 kr.
Min fråga är egentligen är det någon härinne som har någon erfarenhet ifrån dessa operatörer. Hur är deras täckning,kvalitet på röstsamtal o.s.v
Kan ju säga att jag själv bor i östergötland och enligt deras täckningskartor så har jag tillgång till Turbo 3G på dom områdena som jag befinner mig i.
Vad hade ni valt Tre eller Telenor? Då behöver ni inte relatera till mig utan hur känner ni härinne levererar dessa operatörer vad dom lovar?
Om du klagar på att t2 kopplar ner och att du får ringa upp hela tiden så kommer du ha liknande problem med telenor, tre såvidare du inte bor i en storstad. Telia är bäst men något dyrare och det är på grund av att kvalité kostar. Telenor nyttjar tre´s nät gällande 3g teckningen och tre nyttjar telenors nät när det gäller 3g-teckningen så med andra ord same shit
jag pråtade med Tre igår om deras dåliga täckning här i linköping och nämde det att min kompis har telenor och jag har tre och när vi står i samma hus då har jag ingen täckning och han har full täckning , då svarade han att dom har slutad med sammarbetet med telenor. så för mig er tre sämmre
Tre är allmänt sämst. Hade nada täckning i större delen av Stockholm. Kör på tele2 och har inga problem.
Tre: sämst täckning. Endast 3G nät
telenor: dyra och inkompetenta
Telia: bra täckning och ok priser. Dock har Telia å tele2 samma nät.
Var bor du? Jag har nog aldrig haft problem med samtal som bryts. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.