Telenor ger sig in i leken

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Telenor ger sig in i leken

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Member
    Post count: 356
    Svarten
    Member
    Post count: 106

Tycker lite synd om Telia… Dom kommer inte få sälja många iPhones när detta går igenom… Men det var väntat så inte så förvånad.

marer
    Member
    Post count: 41

Hoppas detta pressar priserna!

perk
    Member
    Post count: 356

@svarten 25727 wrote:

Tycker lite synd om Telia… Dom kommer inte få sälja många iPhones när detta går igenom… Men det var väntat så inte så förvånad.

Tycker synd om telia?
    Ja de e ju väldigt rättvist att ha monopol på en sån sak.
    Jag tycker synd om COOP och ICA som inte får sälja alkohol under 4.5%, precis som alla livsmedelsbutiker i Norge får göra.
    Men det vore ju väldigt synd om Systembolaget om de skulle bli så *cry* not.

DAvidkoh
    Member
    Post count: 64

@svarten 25727 wrote:

Tror de kommer sälja en hel del då telenor är både dyrare och sämre.

blast11
    Member
    Post count: 102

Ställde nyss lite frågor till Telenors kundtjänst. Fick väl inte ut så mycket, men delar ändå med mig av de förtegna svar jag fick:

# Läste igår att ni kommer börja sälja iPhones inom det närmsta månaderna. Kommer det bli dagens iPhone 3G eller kommer det bli en ny version av iPhone som kanske släpps till sommaren? Vad vet ni om det?

# Det kan jag inte svara på, men jag skulle tro att om det kommer en ny iphone innan så är det den vi kommer sälja.

# Ok. Och det vet ni från telenors sida ingenting om när ni tecknade avtal med Apple?

# Nej det har vi inte fått någon information om.

# Ni har gått ut med nyheten om att ni kommer börja sälja iPhone inom de närmsta månaderna. Om ni inte hör något från Apple ang. en ny iPhoneversion (t.ex. större utrymme, 32 GB), kommer ni då lansera dagens iPhone 3G? Trots att de kanske kommer med nyheten någon månad efter er lansering? Eller har telenor kanske en annan kontakt med Apple än vanliga privatpersoner?

# Vi har inte fått så mycket information angående det så det är väldigt svårt att svara på. Det vi vet är att vi kommer börja sälja iphone. När vi fått mer information om det så läggs det ut på hemsidan.

# Ok. Kan man förvänta sig ett priskrig mellan Telenor och Telia då måntro?

# Vi har ingen information om priserna heller, men jag själv tror i alla fall att vi kommer matcha telia eller komma med något billigare, men svårt att säga exakt hur det blir.

# Hur tror du andra operatörer agerar nu när Telenor ska börja sälja iPhone? Tror du de agerar fort och även de tecknar avtal med Apple?

# Det är inget jag kan svara på.

# Har Telenor sedan länge kämpat med att teckna avtal med Apple, eller var det något som slog över en natt?

# Det vet jag inte. Jag tror du behöver ta dem frågorna med huvudkontoret isåfall. 0455-331000

# Ok. Jag tackar för svaren. Hoppas eran lansering av iPhone blir lyckad! Tack och hej.
    # Inga problem, trevlig helg!

Inte så mycket information; vi får vänta helt enkelt!

DTS
    Member
    Post count: 169

@blast11 25831 wrote:

Ställde nyss lite frågor till Telenors kundtjänst. Fick väl inte ut så mycket, men delar ändå med mig av de förtegna svar jag fick:

# Läste igår att ni kommer börja sälja iPhones inom det närmsta månaderna. Kommer det bli dagens iPhone 3G eller kommer det bli en ny version av iPhone som kanske släpps till sommaren? Vad vet ni om det?

# Det kan jag inte svara på, men jag skulle tro att om det kommer en ny iphone innan så är det den vi kommer sälja.

# Ok. Och det vet ni från telenors sida ingenting om när ni tecknade avtal med Apple?

# Nej det har vi inte fått någon information om.

# Ni har gått ut med nyheten om att ni kommer börja sälja iPhone inom de närmsta månaderna. Om ni inte hör något från Apple ang. en ny iPhoneversion (t.ex. större utrymme, 32 GB), kommer ni då lansera dagens iPhone 3G? Trots att de kanske kommer med nyheten någon månad efter er lansering? Eller har telenor kanske en annan kontakt med Apple än vanliga privatpersoner?

# Vi har inte fått så mycket information angående det så det är väldigt svårt att svara på. Det vi vet är att vi kommer börja sälja iphone. När vi fått mer information om det så läggs det ut på hemsidan.

# Ok. Kan man förvänta sig ett priskrig mellan Telenor och Telia då måntro?

# Vi har ingen information om priserna heller, men jag själv tror i alla fall att vi kommer matcha telia eller komma med något billigare, men svårt att säga exakt hur det blir.

# Hur tror du andra operatörer agerar nu när Telenor ska börja sälja iPhone? Tror du de agerar fort och även de tecknar avtal med Apple?

# Det är inget jag kan svara på.

# Har Telenor sedan länge kämpat med att teckna avtal med Apple, eller var det något som slog över en natt?

# Det vet jag inte. Jag tror du behöver ta dem frågorna med huvudkontoret isåfall. 0455-331000

# Ok. Jag tackar för svaren. Hoppas eran lansering av iPhone blir lyckad! Tack och hej.
    # Inga problem, trevlig helg!

Inte så mycket information; vi får vänta helt enkelt!

Snacka om att prata med en vägg 🙂

Fast måste medge att dem är trevliga! =D

mcdandrew
    Member
    Post count: 154

@dts 25857 wrote:

Snacka om att prata med en vägg 🙂

Fast måste medge att dem är trevliga! =D

DE är trevliga. DE är trevliga! Inte “dem”.

DTS
    Member

@mcdandrew 25865 wrote:

DE är trevliga. DE är trevliga! Inte “dem”.

Ursäkta mig min herre. Jag skall bättra mig. Ty att jag inte blev uppfostrad att stava som en ordbok, ack… vad skall man göra vad skall man göra… Jag får nog be mina föräldrar att skapa ett nytt barn och hoppas på att det inte blir skapt med ett fel i hjärnan sk. dyslexi.

puss!

mcdandrew
    Member

@dts 25869 wrote:

Ursäkta mig min herre. Jag skall bättra mig. Ty att jag inte blev uppfostrad att stava som en ordbok, ack… vad skall man göra vad skall man göra… Jag får nog be mina föräldrar att skapa ett nytt barn och hoppas på att det inte blir skapt med ett fel i hjärnan sk. dyslexi.

puss!

omg vad pinsamt! 😮

Jag såg inte att du skrev så i din signatur. Förlåt!

Helt blind attackerade jag bara det vanligaste slarvfelet idag känns det som. Men det är ju helt andra bullar om man faktiskt har läs- och skrivsvårigheter.

Skäms på mig!

Men ni andra, skärpning!

jollejo
    Member

@mcdandrew 25875 wrote:

omg vad pinsamt! 😮

Helt blind attackerade jag bara det vanligaste slarvfelet idag känns det som. Men det är ju helt andra bullar om man faktiskt har läs- och skrivsvårigheter.

Skäms på mig!

Men ni andra, skärpning!

Varför är det så viktigt att man stavar rätt? Förstår mig inte på personer som dig. Bli svensklärare för fan.

ont: Härligt att telenor ger sig in i leken, kan ju bli bättre priser.

blast11
    Member

Om det hade varit en svenskauppsats hade du haft belägg för att rätta svenska fel som “de” istället för “dem”. Men detta är ett forum, och i ett forum använder man väl mer talspråkliga termer än skriftspråkliga termer (rätta mig om jag har fel).

Visst, vi kan göra om ett forum som handlar om iPhone till ett svenskaforum, men det känns inte rätt, att vartannat inlägg ska handla om rättstavning. Jag kan analysera alla dina texter och rätta dig, om du så vill; men det känns som att det inte riktigt är på rätt ställe.

I den här tråden känns det mer lämpligt och befogat att prata om iPhone Telenor, än det svenska språkets skriv- och stavningsregler.

DTS
    Member

@mcdandrew 25875 wrote:

omg vad pinsamt! 😮

Skäms på mig!

Men ni andra, skärpning!

lugnt, tar min dyslexi som komisk så det är lugnt =)

mcdandrew
    Member

@jollejo 25877 wrote:

Varför är det så viktigt att man stavar rätt? Förstår mig inte på personer som dig. Bli svensklärare för fan.

ont: Härligt att telenor ger sig in i leken, kan ju bli bättre priser.

Därför att om man egentligen behärskar språket men skiter i det framstår man som obildad, ja – en idiot.

Dessutom ser det för jävligt ut.

blast11
    Member

@mcdandrew 26260 wrote:

Därför att om man egentligen behärskar språket men skiter i det framstår man som obildad, ja – en idiot.

Dessutom ser det för jävligt ut.

Detta är ett iPhoneforum; det viktigaste är budskapet, inte rättstavelsen.

snook
    Member
    Post count: 2190

@blast11 26269 wrote:

Detta är ett iPhoneforum; det viktigaste är budskapet, inte rättstavelsen.

Precis, onTopic nu.

Svarten
    Member
    Post count: 106

@davidkoh 25812 wrote:

Tror de kommer sälja en hel del då telenor är både dyrare och sämre.

Det kan man tycka, om man så vill. Dock skall man vara medveten om att Telia har den sämsta 3G täckningen i sverige som stort. Visst deras GSM nät är det starkaste, men deras 3G täckning är den svagaste. Vill man köra 3G skall man hålla sig borta från Telia’s nät.

Jag har kört Telia som företags abbonemang och Telenor som Privat abbonemang under många år och ser skillnaden. Jag tycker nog Telenor har betydligt bättre service och tjänster än Telia har.

Hursomhelst är det bra med flera återförsäljare, det borde ge lite pris förbättringar i längden.

/Svarten

blast11
    Member

Titta kommentarerna under nyheten “Telenor börjar sälja iPhone 3G”. En kille som säger att han talat med en telenorkille som säger att de ska börja sälja om en och en halv vecka. Något man kan lita på eller?

DAvidkoh
    Member

@svarten 26287 wrote:

Det kan man tycka, om man så vill. Dock skall man vara medveten om att Telia har den sämsta 3G täckningen i sverige som stort. Visst deras GSM nät är det starkaste, men deras 3G täckning är den svagaste. Vill man köra 3G skall man hålla sig borta från Telia’s nät.

Jag har kört Telia som företags abbonemang och Telenor som Privat abbonemang under många år och ser skillnaden. Jag tycker nog Telenor har betydligt bättre service och tjänster än Telia har.

Hursomhelst är det bra med flera återförsäljare, det borde ge lite pris förbättringar i längden.

/Svarten

Men telenor har inge edge. Har själv inte haft något problem med täckning med Telia, och jag tycker det är en fördel att kunna surfa när du är helt off och ingen ger dig 3G. Med telenor får du då GPRS vilket inte ens duger att kolla mail på.

ekkg
    Member
    Post count: 294

@davidkoh 26387 wrote:

Men telenor har inge edge. Har själv inte haft något problem med täckning med Telia, och jag tycker det är en fördel att kunna surfa när du är helt off och ingen ger dig 3G. Med telenor får du då GPRS vilket inte ens duger att kolla mail på.

De kanske ska installera EDGE på deras GPRS-sändare?

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.