Telia

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Jag funderar på att skaffa mig en Iphone 3GS 16 gb hos Telia. I så fall använder jag deras abonnemang som har funktionerna “Prata på” och “Mobilsurf alltid”. Men dom verkar ha ett surftak på 0,5 gb innan det blir sämre överföringshastighet.

Hur mycket surfar om man surfar “normalt”? Har någon koll på detta?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Streamar du inte Spotify/TV4/Podradio dygnet runt och drar ned större Apps via WiFi så skulle jag påstå att 500 MB räcker för daglig surf/mail

http://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4774-iphone-3gs-telia.html?highlight=Mobilsurf+alltid

muffins
    Member
    Post count: 1906

Jag surfar rätt så mycket jag. Då består surfandet genom Facebook-applikationen, kikar mail väldigt ofta. När det kommer till vanliga surfsidor så surfar jag på forum och lite aftonblaskan med mera.
    Gör av med ca 750MB/månad jag. Lär lysa upp att jag använder telen väldigt mycket till internet-applikationer. Så om du är en “alldaglig” svensson som surfar så räcker 500MB åt dig per månad med stor sannolikhet 🙂

jouh
    Member
    Post count: 69

Hur långt klarar man sig med den strypta hastigheten då? Är allt annat än att kolla mail ett straff värre än skärselden? Någon som testat/vet?

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Exempel på dataförbrukning för 500 MB:
    Aftonbladet wap: 6250 ggr
    Sökning på Google: 32 500 st
    Radio (mobil.sr.se): 1500 min
    Mail: 75 000 st
    You Tube-klipp: 175 st

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Jag klarar mig på 200MB/månaden. Har wifi både hemma och i plugget.
    Jag surfar, söker, chattar och kollar på filmer över 3G nätet.

Kurtson
    Member
    Post count: 569

trodde jag hade nollat, men jag har förbrukat ca 4gb sedan jag köpte den. vi får se nu när svtplay kommer, då lär det öka, för jag har börjat se en hel del via tv4play

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Vilken är den lägsta hastigheten man kan se svtplay/youtube etc med på iphone? Iallafall med någorlunda kvalitet…

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.