Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Telia + Anovo = ?
-
AuthorPosts
-
Hur funkar egentligen Telias och Anovo samarbete?
Fick ett sms från telia där det stod att min iPhone har blivigt reparerad och finns redo att hämta men funderar på om Anovo behörighet från Apple att öppna och laga iPhones?
Anovo kommer inte att reperera din iphone. De har redan färdig reperarde enheter i lagret som de kommer att skicka till dig istället. Alltså så kommer du inte att få samma iphone tillbaka. Så var det för mig iaf.
@ponyboy 50921 wrote:
Anovo kommer inte att reperera din iphone. De har redan färdig reperarde enheter i lagret som de kommer att skicka till dig istället. Alltså så kommer du inte att få samma iphone tillbaka. Så var det för mig iaf.
Okej jag som trodde att man skulle få en ny av Telia i affären så att säga med andra ord att jag skulle få tillbaka iPhonen från Anovo och sedan få en ny av Telia..happ
Dyrt, inkompitent och fint. Telia har skapat ett bra sammarbete med någon som går i deras fotspår
Skickar inte dom flesta operatörer sina mobiler till Anovo? 3 Har det med iaf, för min åkte in på lagning där.
Fick iaf en helt ny 🙂
haha 2.2.1 den har nog legat ett tag 😛
får du byta signatur också ditt lycko! 🙂
lånar en gammal tråd för att fråga en grej..
Jag lämnade in min iPhone på lagning hos Telia den 15 januari och tjejen i kassan sa att det skulle ta minst 10 dagar tills dom hörde av sig, det kan ju i praktiken betyda vad fan som helst..
sen var min lur en vit 3g 16gb, och såvitt jag vet så finns det inga sådanna kvar. betyder det att jag kommer få en svart 8gb tillbaka eller en 16gb 3gs??
(felet på telefonen var att den inbyggda mikrofonen inte fungerade)
@zike 52775 wrote:
lånar en gammal tråd för att fråga en grej..
Jag lämnade in min iPhone på lagning hos Telia den 15 januari och tjejen i kassan sa att det skulle ta minst 10 dagar tills dom hörde av sig, det kan ju i praktiken betyda vad fan som helst..
sen var min lur en vit 3g 16gb, och såvitt jag vet så finns det inga sådanna kvar. betyder det att jag kommer få en svart 8gb tillbaka eller en 16gb 3gs??
(felet på telefonen var att den inbyggda mikrofonen inte fungerade)
Anovo har iPhones på lager så du kommer få en “utbytesenhet” så med största sannolikhet kommer du få en vit 3g 16gb
De kan väl inte va helt otroligt osannolikt om de annars har en väldans massa vita skal (kan inte va så dyrt å producera) som de sätter på en iphone. Så vips har en svart 3g blivit en vit 3g. Rätt mycket billigare än att beställa in hela vita iphones.
jag lämnade in telefonen igen i måndags och då sa killen att jag troligtvis skulle få en helt ny 3gs.
idag fick jag ett mess i lånetelefonen att min 3gs hade blivit åtgärdad och att den kunde hämtas (jag lämnade in en 3g, inte en 3gs) så jag trodde att jag skulle få en 3gs.
inte förrän jag satte på telefonen och märkte att compassen saknades förstod jag att det var en vanlig 3g jag hade fått..men jag klagar inte, jag har ju fått en helt ny repfri felfri 3g 🙂
@zike 53498 wrote:
jag lämnade in telefonen igen i måndags och då sa killen att jag troligtvis skulle få en helt ny 3gs.
idag fick jag ett mess i lånetelefonen att min 3gs hade blivit åtgärdad och att den kunde hämtas (jag lämnade in en 3g, inte en 3gs) så jag trodde att jag skulle få en 3gs.
inte förrän jag satte på telefonen och märkte att compassen saknades förstod jag att det var en vanlig 3g jag hade fått..men jag klagar inte, jag har ju fått en helt ny repfri felfri 3g 🙂
N1 fail på Telia där.. Aja du har fått din babe tillbaka 😉
@02k 55771 wrote:
Anovo reparerar visst iPhone. (Före detta anställd här)
Som jag nämnde i posten du citera “så var det för mig iaf”.
Efter att telia skickade min 3G med krossad glas till anovo så fick jag ett pris förslag. Anovo skulle skicka en repererad 3G till mig för 3985 kr men dock inte samma iphone. De sa att de har redan repererade iphone i lager och på detta sätt så förkortar de reperations tiden. Jag tackade nej och de skickade tillbaks min trasiga iphone som jag sen repererade själv för 500 kr.
Men som sagt detta är min erfarenhet av anovo, du kanske kan förklara lite närmare hur det funkar.
@freebo 55772 wrote:
Ahhh då ser vi fram mot att få höra lite skvaller om Anovos interna reparations-/utbytesregler och Apples riktlinjer 🙂
Haha 😀 Får tyvärr göra er lite besvikna då jag jobbade på SonyEricsson avdelningen, så Apple riktlinjerna är lite dimmiga.
Men! Om Apple’s rutiner liknar SE’s så är de utbytestelefoner man får tillbaka inte alls “nya”, utan gamla reklamations-utbyten/DOA-telefoner som lagats och fräshats upp.
Tror dock inte detta skulle ske i Sverige för Apple’s del.
Har ett svagt minne om att många telefoner skickas till en service-station i Holland med högre behörighet.Som sagt, så ser det ut för Sonyericsson, och skulle inte förvåna mig om Apple har någon liknande lösning. Vet inte säkert.
En policy jag kan nämna att de har är att den nya utskickade telefonen alltid ska vara av en liknande modell av minst samma marknadsvärde. (Dvs någon kanske får en c902 utbytt mot en c905 om det är brist på lager)
Därför tycker jag det låter lite konstigt att grabben några meddelanden upp fick en 3g istället för en 3gs :sVad kan man mer skvallra om.. Den största enheten i Kristinehamn snittar ungefär 2000 telefoner in och ut varje dag. Många anställda är yngre killar i 20-någonting åldern. Ingångslön på ~16k för dessa. Man förväntas laga ~25 telefoner per dag (Sonyericsson).
Ett lite speciellt men mysigt företag 🙂
@ponyboy 55774 wrote:
Som jag nämnde i posten du citera “så var det för mig iaf”.
Javisst! Ville bara lägga till att reparationer faktiskt görs 😉
@stickaaan 51000 wrote:
Skickar inte dom flesta operatörer sina mobiler till Anovo? 3 Har det med iaf, för min åkte in på lagning där.
Stämmer bra det!
@h3nr11k 50952 wrote:
Dyrt, inkompitent och fint. Telia har skapat ett bra sammarbete med någon som går i deras fotspår
Haha, kan verka så men tro mig – De har inte mycket marginaler i budgeten
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.