Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Telia erbjuder upplåsning av iPhone för 300:-
-
AuthorPosts
-
hallelulja ! 😀 … men tror ni de låser upp utlandsköpta telefoner ?
Hmm… Kan jag då låsa upp min iPhone som jag köpte i november, eller måste jag fortfarande vänta tills det har gått ett år innan jag får låsa upp den? :confused:
Du måste nog vänta tiden ut,men det skadar inte att kolla med telia.
Vad jag läst efter jag postade första inlägget är att telia tydligrn har kortat en del bindningstider och att man därefter kan låsa upp mobilen
Men det har man ju alltid kunnat? Låsa upp dom efter 1 år
Låter bra för alla med andra operatörer.
iPhone har ju alltid kunnat låsas upp efter ett år, men att bindningstider nu även finns i 0 mån och 12 mån är nytt 😉
It all makes sense, Apple fasar ut 3Gn – det kommer alltså en ny “jagTelefonerar” snart. Hoppas bara att Halebop och Telenor får den nya samtidigt som Telia, och att den släpps innan man rycker in i armén. Blir nog en ny iPhone hos Halebop då.
Ja, allt pekar på en ny iPhone till sommaren, synd att jag redan har en iPhone 3G 😛 ^^,
Btw, i står för internet 😉 😛
för dom som har iPhone med kontant kort från telia måste dom också vänta 12 månader efter köp för att låsa upp den?
Hoppas jag som har haft iphone ett tag kan låsa upp min
borde seriöst gå att låsa upp redan nu tycker man.
sedan dev team inte släppt någon lösning på 2.2.1 har iPhone försäljingen sjunkigt eftersom det inte går att låsa upp dem. Telia verkar fattat detta iaf.
@simba 28645 wrote:
Var läste du det? :O
Fluther: What does the ‘i’ stand for in iPhone, iPod etc?
Fluther: What Does the “i” in Ipods, iTunes,iPhone,etc. stand for?
osv. 😛
Men om Telia redan nu väljer att man kan köpa en ny iPhone som man kan låsa upp, då måste det väl gälla vi som redan köpt dom? Eller säg att du köpte din iPhone 1 vecka före Telia började låsa upp direkt, ska man då tvingas gå ett helt år och vara operatörslåst?
Eller gäller det bara dom obundna abonnemangen som dom låser upp?
Oavsett om telefonen är bunden eller inte så erbjuds inte upplåsning förräns 1 år efter köptillfället? Det är så jag förstått det.. Någon som köpt den och låst upp den dagen efter än?
Om dom nu säljer olåsta,så gäller det nog bara med kontantkort.
Har man abb så kan man knappast låsa upp förrän luren är betald.@erensson 28675 wrote:
Oavsett om telefonen är bunden eller inte så erbjuds inte upplåsning förräns 1 år efter köptillfället? Det är så jag förstått det.. Någon som köpt den och låst upp den dagen efter än?
Ja det är förmodligen så. Lite missvisande artikel om man säger så. Fast har man obundet så borde det i princip gå att låsa upp den efter du sagt om den, vilket brukar vara 3 månaders uppsägningstid..
iPhone är – precis som alla andra Telia-låsta telefoner – operatörslåsta 12 månader från inköpsdatumet, vare sig de köps med eller utan abonnemang eller Telia Refill. Efter 12 månader kan de låsas upp mot 300 kronor.
Allt annat är teorier av dåligt pålästa journalister eller folk som hellre gissar än vet.
Med hoppet inne var jag idag på Telia och chansade. De säger att de inte har fått några instruktioner om upplåsning av iPhone än och att det inte bör komma något sådant före den 11:e Juli. Det vill säga, vi/jag kommer inte kunna låsa upp tidigare än så om inte Dev Team överraskar oss alla! Men jag är inte så optimistisk. Istället fixade jag idag ett Telia kontantkort. 🙂 Någon som är intresserad av att köpa mitt RebelSim? Jag får det inte att funka iaf. 🙁
@# brorzan 28701 wrote:
iPhone är – precis som alla andra Telia-låsta telefoner – operatörslåsta 12 månader från inköpsdatumet, vare sig de köps med eller utan abonnemang eller Telia Refill. Efter 12 månader kan de låsas upp mot 300 kronor.
Allt annat är teorier av dåligt pålästa journalister eller folk som hellre gissar än vet.
Telia kommer att låsa upp telefonerna för 300 kr den 11 juli oavsett köpdatum. Då har det gått ett år sedan de började säljas i Sverige. Det är ingen teori och ingen gissning utan fakta. 🙂
@jollejo 28724 wrote:
Ge oss källan annars bara skitsnack.
Haha, ja det var ju glasklar logik. Att allt är osant utan källa. Nu är det såhär att det finns ju rätt många Teliaanställda i Sverige, sen får du dra dina egna slutsatser. Jag vet att jag kommer att få min upplåst den 11 juli fastän jag haft den knappt ett halvår. Det gäller alla. Om du sen väljer att tro på det eller inte är helt upp till dig. Då får du helt enkelt bara vänta till den 11 juli och se.
@tresvite 28739 wrote:
Haha, ja det var ju glasklar logik. Att allt är osant utan källa. Nu är det såhär att det finns ju rätt många Teliaanställda i Sverige, sen får du dra dina egna slutsatser. Jag vet att jag kommer att få min upplåst den 11 juli fastän jag haft den knappt ett halvår. Det gäller alla. Om du sen väljer att tro på det eller inte är helt upp till dig. Då får du helt enkelt bara vänta till den 11 juli och se.
Men det vi undrar är VAR du hört det? teliabutik? för jag tror nog många här har erfarenheten att de som står i butiken är de sista som får veta något, och säger ofta helt olika saker..
Dr.Distorzion: korrekt det du säger, de som står i butik kan ibland vara de sista som informerade. Jag var själv den som informerade några i min teliabutik om att Telenor skulle börja sälja iPhone 2 veckor senare, de hade dem inte den blekaste aning om..
@drdistorzion 28803 wrote:
Med det sagt borde väl du av någon här kunna sätta punkt för den här tråden? eller har inte du heller fått reda på hur det verkligen ligger till i den här frågan?
Det är inte hans butik. Det är hans lokala butik.
Så jag kan alltså köpa en Iphone kontant från telia och sedan låsa upp den för 300kr så jag kan använda den med mitt telenor kontantkort?
Men i princip alla jag känner har telenor så därför så vill jag inte ha telia för då kan jag inte smsa gratis till dem och dem kan inte smsa gratis till mig
Då blir du tyvärr nog tvungen att skaffa dig ett fakesim,finns gott om inlägg och trådar i forumet om detta.
Vill du ta bort operatörslåset kostar det 300:-.
betyder inte detta att man kan få den upplåst så att man kan använda vilket simkort man vill utan att behöva fiffla med massa grejjer?
Men det är väl bara om han köpte den, den 11 Juli förra året? För det är väl fortfarande 12mån som gäller(?)
aha okej toppen jag kan vänta tills dess, så det kommer alltså kosta 4995 + 300kr sammanlagt? inget mer?
Han har gamla basebandet och yellowsnow.
Och enligt telia i min stad så vet de ingenting om detta.
Varför är de så ouppdaterade?
Det är inte alltid som folket i feliabutiken vet särskilt mycket om vad fan dom sysslar med.
@steffe 28849 wrote:
Det är inte alltid som folket i feliabutiken vet särskilt mycket om vad fan dom sysslar med.
Man kan å andra sidan fråga sig varför de ska veta något som inte är aktuellt än på några månader… Ni ska nog se att all information är på plats till den 12/7 (ja, inte den 11/7 eftersom ett helt år inte har gått då).
@# brorzan 28872 wrote:
Man kan å andra sidan fråga sig varför de ska veta något som inte är aktuellt än på några månader… Ni ska nog se att all information är på plats till den 12/7 (ja, inte den 11/7 eftersom ett helt år inte har gått då).
helt seriöst menar ni att det inte går att låsa upp sin iphone om man inte haft den ett år redan?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.