Telia iSurf

Front page Forums iPhone i Sverige Nyheter Telia iSurf

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 148

Såg nyss på TV att Telia har ett nytt abbonemang som heter iSurf. Man ska tydligen kunna surfa hur mycket som helst för 149 kr i månaden. Ni kan läsa mer här:
    Prislista: iPhone 3G Produkter och erbjudanden Mobilt – Telia.se

“Telia Mobil iSurf är ett nytt abonnemang för dig som vill surfa nästan obegränsat till en fast kostnad med din iPhone 3G.
    För en fast månadsavgift på 149 kr/mån får du 1000 fria MB och du surfar obegränsat i surfzoner och där du har tillgång till Homerun.

Kostnadskontroll med Maxtaxa
    Om du använder upp dina 1000 MB går du automatiskt över till våran maxtaxa på 9 kr/dygn.

Om du inte har något mobilabonnemang hos Telia
    Här kan du beställa iPhone 3G med Telia Mobil iSurf. Du ringer för bara 69 öre/min till alla nät i Sverige och öppningsavgiften är 0,79 öre per samtal. Du hittar hela prislistan till höger.

Om du redan har mobilabonnemang hos Telia
    Har du ingen, eller upp till 3 månaders bindningstid kvar kan du beställa iPhone 3G och behålla ditt befintliga mobilabonnemang eller byta till ett annat. Du förlänger då ditt avtal med 18 eller 24 månader. “

Ser rätt intressant ut 🙂

spjonky
    Member
    Post count: 138

såg det med och blev jätte sugen lägg märke till att du betalar 150kr/månad för Iphonen också

spjonky
    Member

såg det med och blev jätte sugen lägg märke till att du betalar 150kr/månad för Iphonen också

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

Jag har det fast den ja har betalar jag 199 och dom kallar det mobilt bredband fast ja harg det i iphonen och det funkar klickrent och man behöver inte oroasig för att få oväntade höga räkningar.

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

Jag har det fast den ja har betalar jag 199 och dom kallar det mobilt bredband fast ja harg det i iphonen och det funkar klickrent och man behöver inte oroasig för att få oväntade höga räkningar.

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

Såg med. Sedan tittade jag upp det. 149;- i månaden och varken ringer eller smsar gratis. sedan 150;- i månaden för telefonen. Går endast att ha abonnemanget i 24 månader. Alltså

149 * 24 = 3576
    150 * 24 = 3600
    3576 + 3600 = 7176 + 1 (mobilen kostar en 1;-) = 7177;-

alltså kostar det ca 7177;- om man skulle köpa mobilen och bara använda den för gratis surf.

inte värt det imo.

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

Såg med. Sedan tittade jag upp det. 149;- i månaden och varken ringer eller smsar gratis. sedan 150;- i månaden för telefonen. Går endast att ha abonnemanget i 24 månader. Alltså

149 * 24 = 3576
    150 * 24 = 3600
    3576 + 3600 = 7176 + 1 (mobilen kostar en 1;-) = 7177;-

alltså kostar det ca 7177;- om man skulle köpa mobilen och bara använda den för gratis surf.

inte värt det imo.

spjonky
    Member

hjälp mig lite här nu va 😛

har Tänkt på att ta abb Telia iSurf + att lägga till sms till alla 99kr(jag antar att man kan det?)

Blir alltså en kostnad på 398 kr i månaden i 24 månader + det jag ringer för
    har hört en massa rykten att man kommer få räkningar på typ 700kr och när jag frågar varför så får jag svaret att det är moms och grejer men det kan inte stämma :S?

likadant att första räkningen kommer ligga på ca 900kr ? men det kan den väl inte göra utan den kommer väl ligga på då 398kr + det jag ringer för ? och det kommer väl den göra varje månad eller?

Där är inga gömda avgifter? ..vill liksom inte få en chock när jag får räkningen 😛

Tänkte också på en sak ..är det “lönt” att använda jailbreak fast man inte behöver låsa upp den? …cydia kan ju vara roligt att ha men ändå?

för om jag tar detta abb så är jag tveksam till att använda jailbreak faktist, är jag rätt som är tveksam eller?

Tacksam för svar 🙂

spjonky
    Member

har Tänkt på att ta abb Telia iSurf + att lägga till sms till alla 99kr(jag antar att man kan det?)

har hört en massa rykten att man kommer få räkningar på typ 700kr och när jag frågar varför så får jag svaret att det är moms och grejer men det kan inte stämma :S?

likadant att första räkningen kommer ligga på ca 900kr ? men det kan den väl inte göra utan den kommer väl ligga på då 398kr + det jag ringer för ? och det kommer väl den göra varje månad eller?

Där är inga gömda avgifter? ..vill liksom inte få en chock när jag får räkningen 😛

Tänkte också på en sak ..är det “lönt” att använda jailbreak fast man inte behöver låsa upp den? …cydia kan ju vara roligt att ha men ändå?

för om jag tar detta abb så är jag tveksam till att använda jailbreak faktist, är jag rätt som är tveksam eller?

Tacksam för svar 🙂

JokerM
    Member
    Post count: 117

Är det 1000 MB i månaden?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@spjonky 23846 wrote:

Tacksam för svar 🙂

Första räkningen är dyr eftersom den kommer kvartalsvis, var 3:de månad. Du måste i Teliabutiken själv begära om att få månadsvis.

Hela det här abonemanget värkar inte värt det. Jag hoppar då hellre på 5GB från surftillägget, nu när man ska börja prata i telefon över nätet.

JokerM
    Member
    Post count: 117

@jokerm 28892 wrote:

Är det 1000 MB i månaden?

Som sagt, är det 1000 MB i mån?

carpe
    Member
    Post count: 904

1gb ja om du kör iSurf

Prova att läsa på Telia.se

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.