Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Telia kort i Halebop iphone
-
AuthorPosts
-
Möjligttvis finns redan svar på dteta, men då jag varken orkar söka igenom alla trådar eller ringa Telia/Haleop och ställa frågan så frågar jag här.
Jag är inne på att köpa en ny iphone till kontantpris med kontantkort hos Halebop eftersom Telia inte säljer 16GB-versionen utan abonnemang, vilket Halebop gör.
Frågan lyder då: Går det att använda iphone inköpt hos Halebop med ett Telia-simkort? Jag har nämligen ett abonnemang hos Telia.
Detta står på deras hemsida 🙂
Quote:Kan jag använda andra simkort i min iPhone 3G?
Du kan bara använda andra Halebop SIM-kort i din iPhone 3G. Telefonen är operatörslåst till Halebop i 12 månader, därefter kan du låsa upp den för en kostnad av 300 kr.Det går att köpa 16 Gb utan abonnemang från Telia. Eller rättare sagt, du måste ha ett abonnemang men du behöver inte binda.
Varför inte bara föra över ditt gamla abb till en ny fin iPhone?Jag gjorde så,och la till fastpris på surfen.
Det kanske går för tvärtom funkar.
Jag har en Telia låst men kör med Halebop och det funkar kanonMrCabelguy: men du kör ju med Yellowsn0w.
@darkshippo 32150 wrote:
MrCabelguy: men du kör ju med Yellowsn0w.
Jag har glömt att ändra i profilen jag har ingen yellowsnow för tillfället.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.