Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Telia kundservice?
-
AuthorPosts
-
Tjenare
Lämnade in min iphone på service för cirka 1.5 veckor sedan, idag fick jag tillbaka den.
Det var bara det att den var svart, jag lämnade in en vit.
om dom nu byter ut telefonerna kan dom väl dubbelkolla vilken färg jag hade innan. 🙁Har ni varit med om något liknande?
@kimpeh 8313 wrote:
Tjenare
Lämnade in min iphone på service för cirka 1.5 veckor sedan, idag fick jag tillbaka den.
Det var bara det att den var svart, jag lämnade in en vit.
om dom nu byter ut telefonerna kan dom väl dubbelkolla vilken färg jag hade innan. 🙁Har ni varit med om något liknande?
Haha vilken tabbe av Telia.
Men vet någon vart man skickar sin iphone på service? Är det urkassa Anovo som styr?
Om min iphone går sönder lite grann så den behövs repareras så köper jag hellre en ny än skickar den till Anovo. Telia skulle nog neka mig att köpa en ny, så alternativet då är att smasha den i disken tills det bara är delar kvar av ifånen inne i Telia-butiken. Seriöst om man gjorde så, då måste man väl få köpa en ny? Den är ju “bortom reperation” så att säga. 😀
Hahahaha, skönaste tråden hittils.:D
Halle >> Du är lite rubbad va?;)
@halle 8338 wrote:
Om min iphone går sönder lite grann så den behövs repareras så köper jag hellre en ny än skickar den till Anovo. Telia skulle nog neka mig att köpa en ny, så alternativet då är att smasha den i disken tills det bara är delar kvar av ifånen inne i Telia-butiken. Seriöst om man gjorde så, då måste man väl få köpa en ny? Den är ju “bortom reperation” så att säga. 😀
Om du slår den i disken så de yr prylar, så kommer en eller två väktare att brotta ner dig, tills polisen kommer …. De är va ja hört iaf 😎
Men fick en ny mobbe iaf 😉Skickar du in din iphone till apple är det inte säkert att du får tbx samma
Supertabbe av Telia.
Har hört några liknande historier.
Folk som lämnat in sina mobiler för att fixas för att sedan få en likadan men dock ej samma. Sen har de hittat andras bilder och grejer i den.
@sublim 8361 wrote:
Supertabbe av Telia.
Har hört några liknande historier.
Folk som lämnat in sina mobiler för att fixas för att sedan få en likadan men dock ej samma. Sen har de hittat andras bilder och grejer i den.
Det är verkligen skandal!:mad: Sen att idioterna inte kan skriva ner vilken färg det är på telefonen förstår jag verkligen inte.:confused:
@morbidio 8372 wrote:
Det är verkligen skandal!:mad: Sen att idioterna inte kan skriva ner vilken färg det är på telefonen förstår jag verkligen inte.:confused:
Jag lämnade in min telefon idag.
Såg när expediten skrev pappret som skulle skickas med. “iphone 3g 16 gb svart”
Lyckligtvis tittade jag alltså och fick då säga till att telefonen var vit och inte svart.
Tror jag var lite mer uppmärksam eftersom jag läste denna tråd igår! Tack tack för detta forum! =)
*suck* Jag fick inte byta mot en vit i butiken, han i kassan var tvungen att ringa chefen, de tog in den igen och nu har jag ingen telefon igen.
Dessutom skulle dom ringa till mig idag, men ni kan väl gissa om dom gjorde det?Ska fan kräva en fet ringpott när jag fått tillbaka mobilen -.-
Det här borde du väll kunna anmäla till allmäna reklamationsnämnden? 🙂
Dåligt av Telia, haha.
…Men svarta är ju snyggare än den vita! ^^
ja telia är inget vidare..
(dock har jag själv gott över till dom idag å köpt ett IMidi…. (Som är så jävla dyrt)
plus att deras kundtjänst (90 200) kan Ingenting – det är skam, de säger alltid olika saker.
@rolle 8678 wrote:
(dock har jag själv gott över till dom idag å köpt ett IMidi…. (Som är så jävla dyrt)
Egentligen är det inte alls dyrt. Räkna lite på hur priset skulle bli med ett “vanligt” abonnemang om du skickade 250sms, ringde 250 min och surfade upp 250mb i månaden.
iMidi 24mån
250 fria sms
250 fria minuter
250MB data
Engångskostnad iPhone 3G 16GB 1795:-
Summa 489:-Telia Mobil 299 24mån
250sms á 0,69kr/st = 172,50:-
250min á 0,69kr/min = 172,50:- + öppningsavgifter som dras av de 299
Prisavtal Fastpris Data (ist för per mb) 199:-
Engångskostnad iPhone 3g 16GB: 2720:-
Summa: 544:-Visst, kanske lite fel jämförelse men egentligen är det inte alls dyrt om man räknar med vad man faktiskt får för den summan. Sen skiljer sig ju engångskostnaden ganska mycket till iMidis fördel.
En jäkla massa gnäll här, kul att läsa.
Servicar görs inte av Telia utan av Anovo.
Imidi är inte dyrt, sluta tyck att saker är dyrt bara för att det står Telia på dem.
“hittade bilder som var någon annans” åter igen, AnovoAlla älskar att hata Telia, man får tårar av vissa inlägg
Och Halle, du får inte köpa en ny telefon utan att binda ett nytt abonnemang, men skulle det vara så att du smäller den i marken och skickar in den så får du köpa en ny för 3950 kronor från Anovo.
@lashis 8691 wrote:
En jäkla massa gnäll här, kul att läsa.
Servicar görs inte av Telia utan av Anovo.
Imidi är inte dyrt, sluta tyck att saker är dyrt bara för att det står Telia på dem.
“hittade bilder som var någon annans” åter igen, AnovoAlla älskar att hata Telia, man får tårar av vissa inlägg
Och Halle, du får inte köpa en ny telefon utan att binda ett nytt abonnemang, men skulle det vara så att du smäller den i marken och skickar in den så får du köpa en ny för 3950 kronor från Anovo.
Trevligt med en Anovo-anställd på forumet. Eller kanske Telia-anställd? Eller halvtid på båda?
Sen är det ju lite tragiskt att man inte kan få köpa en ny telefon om man har sönder den, utan man måste köpa ett “ihopplock” från Anovo…
@halle 8688 wrote:
Egentligen är det inte alls dyrt. Räkna lite på hur priset skulle bli med ett “vanligt” abonnemang om du skickade 250sms, ringde 250 min och surfade upp 250mb i månaden.
iMidi 24mån
250 fria sms
250 fria minuter
250MB data
Engångskostnad iPhone 3G 16GB 1795:-
Summa 489:-Telia Mobil 299 24mån
250sms á 0,69kr/st = 172,50:-
250min á 0,69kr/min = 172,50:- + öppningsavgifter som dras av de 299
Prisavtal Fastpris Data (ist för per mb) 199:-
Engångskostnad iPhone 3g 16GB: 2720:-
Summa: 544:-Visst, kanske lite fel jämförelse men egentligen är det inte alls dyrt om man räknar med vad man faktiskt får för den summan. Sen skiljer sig ju engångskostnaden ganska mycket till iMidis fördel.
jo men sen är det sällan man skickar 250sms å ringer 250min – är inte varje månad man gör det.
@halle 8694 wrote:
Sen är det ju lite tragiskt att man inte kan få köpa en ny telefon om man har sönder den, utan man måste köpa ett “ihopplock” från Anovo…
Det är inte ett ihopplock, men Anovo får inte lov att reparera eller byta ut delar på iPhones, så är det något fel får man en ny, har man själv åstakommit en skada så får man betala för den nya terminalen.
Visst är det tragiskt, men det är Apple som styr dessa sakerna, det är deras stenhårda policy att allt ska göras ett visst sätt.
@lashis 8756 wrote:
men de är också ensamma om att ha tillräckligt med kapacitet att ta hand om de stora volymer telefoner som idag går sönder.
Problemet med Anovo är just det att dom inte har den kapaciteten. Det märks ju tydligt när man får tillbaka sin “lagade” lur, om man ens får tillbaka sin egen. Det är 50/50 att den kommer tillbaka lagad eller i värre skick än innan.
@halle 8760 wrote:
Problemet med Anovo är just det att dom inte har den kapaciteten. Det märks ju tydligt när man får tillbaka sin “lagade” lur, om man ens får tillbaka sin egen. Det är 50/50 att den kommer tillbaka lagad eller i värre skick än innan.
Väldigt långt ifrån sanningen. Visst kan jag hålla med om att de kan bättra på sig väldigt men det är knappast ens i närheten av va du säger.
Finns ingen annan verkstad i Sverige som kan ta hand om så många lurar.Kom ihåg att jag lämnade in min Sony Ericsson där och den var helt okej då den blivit fixad, så majoriteten av grejerna dem fixar lär blir bra!
Att saker kan komma tillbaka dåligt fixat ser jag inte som något problem eftersom det händer tyvärr, det är bara att stå på sin rätt och få det fixat!Jag skickar in i runda slängar 80-100 lurar i månaden till Anovo, endast ett fåtal som blir försenade eller feldiagnostiserade. Så visst händer det att det knasar ibland med Anovo men jag skulle tippa på att det (för vår del i alla fall) rör sig om ca 1,5-2% av telefonerna och det får ju vara acceptabelt med tanke på att det inte bara är vår butik som skickar in mobiltelefoner dit 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.