Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Telia Mobil iSurf, har jag tänkt fel i ett halvår?
-
AuthorPosts
-
Jag har sedan många månader tillbaka tänkt mig att jag får ringa och smsa för dessa 149 kronor per månad. Men är det så att det kostar 149 kr per månad plus det jag ringer och smsar för?
Åh, hur har jag kunnat tänka så fel i så fall…
japps du har tänkt fel, i dom 149 ingår 1000MB fri surf det är allt ingen ringpott eller sms
Vill man vara fin, får man lida pin :rolleyes: 😛
halebop har rätt fina erbjudanden (men långsam surf) och bra priser för samtalen
På Halebops hemsida står det 7,2? :confused:
Det stämmer, ingen ringpott ingår. Jag beställde en från telia ett par dar innan telenor & halebop började sälja. Kändes bittert i början men inte så farligt nu. Dels pga att telia har fysiska butiker där det är lätt att få hjälp, dels för att jag inte tog någon förhöjd månadsavgift och då skiljer det inte så mycket för totala kostnaden.
@phastey 28444 wrote:
Det stämmer, ingen ringpott ingår. Jag beställde en från telia ett par dar innan telenor & halebop började sälja. Kändes bittert i början men inte så farligt nu. Dels pga att telia har fysiska butiker där det är lätt att få hjälp, dels för att jag inte tog någon förhöjd månadsavgift och då skiljer det inte så mycket för totala kostnaden.
Hm, ja jag får nog tänka om nu då… Att slänga 250 spänn i månaden för 1000 mb surf och gratis sms känns inte alls bra. Vill kunna ringa och smsa för den månatliga kostnaden, finns det inget sådant abonnemang?
Får tänka om helt och hållet… Segt.
@blast11 28451 wrote:
Hm, ja jag får nog tänka om nu då… Att slänga 250 spänn i månaden för 1000 mb surf och gratis sms känns inte alls bra. Vill kunna ringa och smsa för den månatliga kostnaden, finns det inget sådant abonnemang?
jag betalar 150 kr för iPhonen..149 för abb och 99kr för gratis sms…400kr i månaden …LÄTT VÄRT säger jag bara
@blast11 28451 wrote:
Jo, telenor har nog bra lösningar på det…
Ett tips: Vänta tills nästa iPhone kommer! Det kan vara två bra saker då:
1. iPhone 3G var ju mycket billigare än iPhone 2G, kan bli samma sak igen 🙂
2. Telia (och de andra) får in en massa nya iPhones och har utförsäljning på iPhone 3G 😀
Båda är ju billigare 🙂
@mekke 28483 wrote:
Ett tips: Vänta tills nästa iPhone kommer! Det kan vara två bra saker då:
1. iPhone 3G var ju mycket billigare än iPhone 2G, kan bli samma sak igen 🙂
2. Telia (och de andra) får in en massa nya iPhones och har utförsäljning på iPhone 3G 😀
Båda är ju billigare 🙂
Jag ska vänta till sommarn, och jag ska köpa den nya; varför köpa 3G när det finns en ny?
Har tittat lite på halebops priser och de känns riktigt förmånliga. 118 kr i 18 månader, och du får fria sms och fri surf och du ringer för 0 kr/min till alla som har halebop.
Min fråga: Om du har halebop vänner, ringer du då även gratis till teliaabonnenter? Halebop ingår ju i telianätet, och teliamobiler ringer ju gratis, om de har ett sådant abonnemang, till både de som har telia och de som har halebop…
Det bästa är väl att höra med telia direkt? Så blir det inga fler obehagliga överraskningar menar jag?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.