Telia Mobil Sommarvänner?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Telia Mobil Sommarvänner?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 53

Hej, skulle behöva veta om det är något jag glömt att räkna med!

Var inne på Telias hemsida och kollade priserna ifall man skulle beställa en iPhone 3G.

De har ett abonnemang som heter Telia Mobil Sommarvänner, vilket verkar vara detsamma som Telia Mobil Vänner förutom att man inte behöver betala 69 kr/mån förän i januari 2009.

Som jag har fattat det då kan jag köpa en iPhone 16 GB för 4720 kr och sen inte betala någonting i månaden (förutom det jag ringer och smsar och surfar för).

Eftersom jag inte kommer använda 3G (det räcker med Wi-Fi för mig, behöver inte surfa med den alls egentligen) så kommer väl inte priserna att skjuta i höjden? Kan man stänga av 3G:n så den inte ligger och kostar i onödan?

Detta verkar som det villigaste och bästa alternativet för mig? Är det någon avgift jag har glömt?

r2d2
    Member
    Post count: 134

ja hur mycket ringer o sms:ar du för varje månad?

är det inte mer än 29 kr så passar det bra..annars är nog telia 99 ett bättre alternativ…o då får du ringa för beloppet med. 4020kr för den.

fast med sommarvänner ringer du gratis till alla teliamobiler.

var o hämta en helt obegripligt brist på information broschyr på telia igår och man kan tydligen ha en förhöjd månadsavgift med…o då få telefonkostnaden lite billigare..om man nu inte har tex 4000 att hosta upp på en gång.

så för 169 kr i månaden så fick man en 16gb för 18 mån -2420kr 24 mån-1620 kr…detta var ioförsig vanliga telia mobil till vänner.

Heenke
    Member
    Post count: 53

@r2d2 6901 wrote:

ja hur mycket ringer o sms:ar du för varje månad?

är det inte mer än 29 kr så passar det bra..annars är nog telia 99 ett bättre alternativ…o då får du ringa för beloppet med. 4020kr för den.

fast med sommarvänner ringer du gratis till alla teliamobiler.

var o hämta en helt obegripligt brist på information broschyr på telia igår och man kan tydligen ha en förhöjd månadsavgift med…o då få telefonkostnaden lite billigare..om man nu inte har tex 4000 att hosta upp på en gång.

så för 169 kr i månaden så fick man en 16gb för 18 mån -2420kr 24 mån-1620 kr…detta var ioförsig vanliga telia mobil till vänner.

Ja jo, då borde Telia 99 passa bättre, men själva grejen är att jag har ett Telenor-abonnemang nu (som så lämpligt går ut i januari) och därför vill jag helst inte ha någon månadsavgift nu, eftersom jag inte vill betala dubbla abonnemang!

Kan man stänga av 3G?

geezarn
    Member
    Post count: 197

Finns redan en tråd om detta, “Att välja abonnemangsform”. *lås/flytta* 🙂

K-mountain
    Member
    Post count: 200

Vet ni vad?
    Jag har telia sommarvänner.. Och enligt det avtalet så ska man inte betala månadskostnaden (69 kr) tills i januari… MEN!
    Det gör jag antagligen.. Det ser så ut på räkningen iaf! Telia suger 🙁
    Och varför e deras mail avstängd?
    Tänkte bara få klaga lite på en post som redan finns.. Den handlar ju om Telia sommarvänner 😛

K-mountain
    Member

Vet ni vad?
    Jag har telia sommarvänner.. Och enligt det avtalet så ska man inte betala månadskostnaden (69 kr) tills i januari… MEN!
    Tänkte bara få klaga lite på en post som redan finns.. Den handlar ju om Telia sommarvänner 😛

K-mountain
    Member

Vet ni vad?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.