Telia-tråden

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2331

I denna tråd ställer du ALLA frågor rörande abonnemang hos Telia. Priser, abonnemangsformer, inställningar, erbjudanden, villkor etc.

S1moN
    Member
    Post count: 91

Någon som vet om man kan ha fri surf till ett kontantkort från telia?

Freebo
    Member
    Post count: 4365
    iFrogz
    Member
    Post count: 8

Hej, har just köpt en iPhone 3G på telia, har abonnemanget Telia mobil prata på (29kr mån) Jag undrar om jag surfar gratis, där det står att jag har full anslutning, det brukar skifta mellan anslutnings saken och att det bara står 3G. Det står att jag är ansulten i WiFi ser också namnet på routern och vår ip adress osv, undrar bara om jag betalar för det?

Jockii
    Member
    Post count: 21

@ifrogz 56379 wrote:

Hej, har just köpt en iPhone 3G på telia, har abonnemanget Telia mobil prata på (29kr mån) Jag undrar om jag surfar gratis, där det står att jag har full anslutning, det brukar skifta mellan anslutnings saken och att det bara står 3G. Det står att jag är ansulten i WiFi ser också namnet på routern och vår ip adress osv, undrar bara om jag betalar för det?

du betalar aldrig för att surfa på wi-fi! men har du inget typ av surfpaket så är det maxtaxa på 9kr per dag som gäller då du använder 3G, men somsagt betalar du aldrig för wifi surf 🙂

iFrogz
    Member

@jockii 56402 wrote:

du betalar aldrig för att surfa på wi-fi! men har du inget typ av surfpaket så är det maxtaxa på 9kr per dag som gäller då du använder 3G, men somsagt betalar du aldrig för wifi surf 🙂

Säger dom till när ja använder 3G? För ibland dyker bara “3G” upp i vänstra hörnet istället för ansutningsstyrkan

Ponyboy
    Member

@ifrogz 56430 wrote:

Säger dom till när ja använder 3G? För ibland dyker bara “3G” upp i vänstra hörnet istället för ansutningsstyrkan

Detta symbol i status fältet betyder att du är kopplad till wifi.
    more-features-wifi-20090608.jpg
    Har du tillgång till wifi så ska du automatisk kopplas till wifi annars så byter den till 3G.

iFrogz
    Member

@ponyboy 56432 wrote:

Detta symbol i status fältet betyder att du är kopplad till wifi.
    more-features-wifi-20090608.jpg
    Har du tillgång till wifi så ska du automatisk kopplas till wifi annars så byter den till 3G.

Och när den byter till 3G så betalar jag för det? Om jag betalar för det, går det att stänga av 3Gn då?

Kurtson
    Member
    Post count: 569

@ifrogz 56454 wrote:

Och när den byter till 3G så betalar jag för det? Om jag betalar för det, går det att stänga av 3Gn då?

Jaq, du kan stänga av 3g, men då tar den E (EDGE) istället eller för över data via vanliga gsmnätet.
    Vet inte om du kan stänga av surf på telenätet, det är liksom vitsen med iphone att du ska göra sådant. Surfa alltså och använda nätet.

iFrogz
    Member

@kurtson 56456 wrote:

Jaq, du kan stänga av 3g, men då tar den E (EDGE) istället eller för över data via vanliga gsmnätet.
    Vet inte om du kan stänga av surf på telenätet, det är liksom vitsen med iphone att du ska göra sådant. Surfa alltså och använda nätet.

Ville ju surfa fast med bara wifi, men kostar E lika mycket då?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Ja du kan ju alltid stänga av mobil datakommunikation helt, men vad är då vitsen med en iPhone? Titta efter APN inställningarna, tar du bort dem går det inte att surfa ned 2G/3G. Redigerar du dem däremot som felaktiga kommer telefonen arbeta på högvarv och batteriet dras ur på nolltid

iFrogz
    Member

Kan man köpa surfpaket nu isåfall? eller måste jag vänta ut hela abonnemanget?

Ponyboy
    Member

@ifrogz 56685 wrote:

Kan man köpa surfpaket nu isåfall? eller måste jag vänta ut hela abonnemanget?

Telias surfpaket är separat från själva abbonemanget. Du kan aktivera och avsluta den när du vill.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.