Telialåst iphone 3gs med halebop simkort?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Telialåst iphone 3gs med halebop simkort?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Tjena,
    det är såhär att jag ska köpa en begagnad 3gs idag som är låst till telia och jag har halebop annars. Funkar halebop utan att jag behöver hålla på och låsa upp och ha mig?
    Eftersom halebop “går i telias prisbelönta nät” Haha 🙂

Tacksam för snabbt svar! 😀

//Hanna

muffins
    Member
    Post count: 1906

@burningbridges 57783 wrote:

Tjena,
    det är såhär att jag ska köpa en begagnad 3gs idag som är låst till telia och jag har halebop annars. Funkar halebop utan att jag behöver hålla på och låsa upp och ha mig?
    Eftersom halebop “går i telias prisbelönta nät” Haha 🙂

Tacksam för snabbt svar! 😀

//Hanna

Japp det fungerar.
    Testade det med min iphone 3GS som jag hade tidigare som också var låst till telia, då tanten hade halebop vid tillfället. Hennes kort fungerade i min tele med att ringa, smsa, surfa, etc.

burningbridges
    Member
    Post count: 2

@muffins 57784 wrote:

Japp det fungerar.
    Testade det med min iphone 3GS som jag hade tidigare som också var låst till telia, då tanten hade halebop vid tillfället. Hennes kort fungerade i min tele med att ringa, smsa, surfa, etc.

ah nice! så jag kommer kunna använda telefonen normalt som om jag hade haft ett telia kort? 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@muffins 57784 wrote:

Japp det fungerar.

what he said

muffins
    Member

@burningbridges 57786 wrote:

ah nice! så jag kommer kunna använda telefonen normalt som om jag hade haft ett telia kort? 🙂

Helt korrekt!

Mardin
    Member
    Post count: 80

Fungerar det vice versa också? Dvs, att telia-simkort fungerar i en haleboplåst?

muffins
    Member

@Märdin 57841 wrote:

Fungerar det vice versa också? Dvs, att telia-simkort fungerar i en haleboplåst?

Det kan jag inte specifikt svara på gällande iPhone, men det har funkat då också med andra telefoner, som i mitt fall har jag erfarenhet av SE telefoner som varit låsta till halebop och testat att använda teliakort i det.

Pzych0
    Member
    Post count: 220

@Märdin 57841 wrote:

Jag vet att det funkar! 🙂

KingMartin92
    Member
    Post count: 186

Tjo jag hämtade ett program som heter make it mane som gör att jag kan ändra namnet på min telenor till vad jag ville i skärmen så jag ändrade det till Tele3 som inte ens finns sen så blev jag dömd för ha hackat mig in i framtiden

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@kingmartin92 58061 wrote:

Tjo jag hämtade ett program som heter make it mane som gör att jag kan ändra namnet på min telenor till vad jag ville i skärmen så jag ändrade det till Tele3 som inte ens finns sen så blev jag dömd för ha hackat mig in i framtiden

Förlåt men är du full? Du syftar nog på Make it Mine som finns i cydia..
    Förstår inte vad detta har för relevans med tråden..

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.