Telias upplåsning, Jailbreak 2.2.1, m.m.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Telias upplåsning, Jailbreak 2.2.1, m.m.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

Hej, jag har gått och köpt mig en begagnad iPhone men till mitt förtret så var luren uppdaterad till version 2.2.1, har baseband 02.30.03 och är låst till Telia.

Eftersom jag själv vill ringa med Telenor så medför ju detta vissa problem :S

Min fråga är då, kan jag fortfarande jailbreaka telefonen och köra cydia osv, och kan jag göra detta utan att sumpa chansen att eventuellt låsa upp den i framtiden? Hur ser utsikterna ut för oss som sitter med 2.2.1or och inte vill ringa med Telia egentligen, vad är oddsen att de knäcker spärrarna i framtiden och möjliggör upplåsning till alla nät?

Sen undrar jag hur det funkar med Telia och deras upplåsning av iPhones. Vissa säger att de låser upp den åt dig efter 12 månader. Stämmer det? Hur funkar det för mig då jag köpt telefonen begagnat? Om jag tar reda på när den är köpt, kan de då låsa upp den åt mig efter 12 månader?

carpe
    Member
    Post count: 904

Alla svar finns i forumet. Det GÅR att jailbreaka, och det påverkar INTE upplåsningen i framtiden. Telia låser upp en telefon efter 12mån för en kostad av 300:-.

tangorabatt
    Member

Hur vet de när 12 månader har gått när jag har köpt den bet

steffe
    Member
    Post count: 2452

@tangorabatt 31830 wrote:

Hur vet de när 12 månader har gått när jag har köpt den bet

Du kanske skulle kollat med säljaren när du köpte den?

tangorabatt
    Member

Men jag vet att den är från sept. Nån som kan vara snäll och posta länk till jailbreak?

tangorabatt
    Member
    Mekke
    Member
    Post count: 2271
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.