Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)

Viewing 50 posts - 551 through 600 (of 1,018 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1079

Edit:

^^

Mvh

PaddeSan
    Member
    Post count: 41

@xenomorph.se 65987 wrote:

Edit:

Har dock lite kvar att göra, så som färgerna ska passa in lite bättre.

Mvh

Ahhh.. väldigt nice. Perfekt för sommaren. Keep it up!

givememoney
    Member
    Post count: 70

@xenomorph.se 65987 wrote:

Edit:

Gjorde ett så här istället.

1.png

2.png

3.png

Har dock lite kvar att göra, så som färgerna ska passa in lite bättre.

Mvh

riktigt nice olle du får snart visa mig lite hur man gör haha

Cophe
    Member

@paddesan 66015 wrote:

Ahhh.. väldigt nice. Perfekt för sommaren. Keep it up!

Tack 🙂

raekaN
    Member
    Post count: 139

Diggar din lockscreen enormt 🙂 riktigt najs!

Cophe
    Member

Slänger upp min nya lockscreen. Omgjord då med lite mer passande färger etc. Enjoy.

nylock.png

Cophe
    Member

@raekan 66027 wrote:

Diggar din lockscreen enormt 🙂 riktigt najs!

Tack 🙂

Edit:
    Någon som sitter på en lösning på hur man döljer tid samt datum i statusfältet (endast på lockscreenen) ?

Cophe
    Member

Efter många om och men så är jag äntligen klar. Nu blir det att inte ändra på lääänge!

Så här blev resultatet iaf

ny1.pngny2.png

givememoney
    Member

@xenomorph.se 66240 wrote:

Efter många om och men så är jag äntligen klar. Nu blir det att inte ändra på lääänge!

ny1.pngny2.png

Riktigt nice

givememoney
    Member

tja jag får text på svenska under phone, text, safari, email hur får man bort de vill inte ha någon text där på svenska de sabbar ju allt

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@givememoney 66277 wrote:

tja jag får text på svenska under phone, text, safari, email hur får man bort de vill inte ha någon text där på svenska de sabbar ju allt

Aktivera “No Docked Icon Labels” i Winterboard.

givememoney
    Member

@ponyboy 66335 wrote:

Aktivera “No Docked Icon Labels” i Winterboard.

tackar att de kan vara ett så simpelt fel ändå haha

JockeL
    Member
    Post count: 107

Tja grabbar!
    Är ny när det gäller iPhone och teman, undrar en sak om temat ”Carol”, eftersom jag inte hittar det på Cydia så får jag ladda ner det på datorn, men hur ska jag sedan få in det i mobilen. Någon som skulle kunna hjälpa mig? Grymt tacksam!

JockeL
    Member

Undrar också hur man får högst upp på sin iphone i tex. menyerna så det står både datum och tid: tex 27/5 – 20:57?

raekaN
    Member

@jockel 66520 wrote:

Tja grabbar!
    Är ny när det gäller iPhone och teman, undrar en sak om temat ”Carol”, eftersom jag inte hittar det på Cydia så får jag ladda ner det på datorn, men hur ska jag sedan få in det i mobilen. Någon som skulle kunna hjälpa mig? Grymt tacksam!

använd iFunbox och lägg in det under Library/themes tror ja de e 🙂
    sen dra det högst upp i winterboard och aktivera.

JockeL
    Member

Någon som vet vad temat heter? Tror det är Carol? Men finns den bilden med i temat? Om inte, vart kan jag få tag på den? Stort behov! 🙂

IMG_0024.png

Cophe
    Member

@jockel 66524 wrote:

Undrar också hur man får högst upp på sin iphone i tex. menyerna så det står både datum och tid: tex 27/5 – 20:57?

SBsettings.

Cophe
    Member

@jockel 66520 wrote:

Tja grabbar!

Använd iFunBox , hittar det här. Du får också tanka afc2add i cydia. Efter det är det bara att plugga in och lägga det i “Library/Themes. Sen aktiverar du det i winterboard.

raekaN
    Member

@xenomorph.se 66240 wrote:

ny1.pngny2.png

va heter den klockan och väder cydgeten? =)
    och går de ta bort “Lås Upp” där nere? haha asså texten 🙂

Cophe
    Member

@raekan 66542 wrote:

va heter den klockan och väder cydgeten? =)
    och går de ta bort “Lås Upp” där nere? haha asså texten 🙂

Jag vet fasen inte. Locken jag använder heter “Hanging Clock on Weather”

Ta bort Unlock texter gör du med #Slide to Unlock killer” i cydia.
    Mvh

raekaN
    Member

@xenomorph.se 66544 wrote:

Jag vet fasen inte. Locken jag använder heter “Hanging Clock on Weather”

Ta bort Unlock texter gör du med #Slide to Unlock killer” i cydia.
    Mvh

Aight tackar 🙂

Lelle
    Member
    Post count: 7

Finns det någon bra guide hur man gör sina tema, och vad alla ställen heter typ lock screen…

Cophe
    Member

@lelle 66551 wrote:

Finns det någon bra guide hur man gör sina tema, och vad alla ställen heter typ lock screen…

PM skickat.

givememoney
    Member

hej hur ändrar man så det blir en annan stad i lockscreenen? vill ha helsingborg men står annat får ej rätt på de hoppas ni kan ge exempel! hur ja än provar så funkar de inte att ändra 🙁

Cophe
    Member

@givememoney 66574 wrote:

hej hur ändrar man så det blir en annan stad i lockscreenen? vill ha helsingborg men står annat får ej rätt på de hoppas ni kan ge exempel! hur ja än provar så funkar de inte att ändra 🙁

I lockscreenmappen finns en fil som heter “Configure Me.Js”

I den ändrar du till

var locale = “SWXX0010”

givememoney
    Member

@xenomorph.se 66576 wrote:

I lockscreenmappen finns en fil som heter “Configure Me.Js”

I den ändrar du till

var locale = “SWXX0010”

har redan kollat och hittar inte den infon i mobilen genom ifun så de får vara

Cophe
    Member

@givememoney 66579 wrote:

har redan kollat och hittar inte den infon i mobilen genom ifun så de får vara

Du får ju för fasen använda ett ssh program (ifunbox). Blir svårt annars.

givememoney
    Member

@xenomorph.se 66581 wrote:

Du får ju för fasen använda ett ssh program (ifunbox). Blir svårt annars.

det är i ifunbox ja kollar och de finns inte med där har ändå tagit bort de nu så de e skit samma

JockeL
    Member

Håller på att göra mitt egna tema nu, har ni något tips på en najs väder-temperaturs widget som man kan ha nedanför mina apps, i slutet av väggen/början av golvet på min lur. Väldigt tacksam för svar.

sdzfXqyDa.png

JockeL
    Member

[Guide]The Weather Widget-The Guide – iPod touch, iPhone, and iPad forum – Multi-Touch Fans – Förstår inte riktigt den här guiden, hur får jag in det i iPhonen, någon som kan förklara? Är inte världsbäst på engelska heller så det vore snällt

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@jockel 66610 wrote:

[Guide]The Weather Widget-The Guide – iPod touch, iPhone, and iPad forum – Multi-Touch Fans – Förstår inte riktigt den här guiden, hur får jag in det i iPhonen, någon som kan förklara? Är inte världsbäst på engelska heller så det vore snällt

Det blir nog en hel del trial-and-error för din del men du lär dig mycket på vägen så det är bara att börja. Först måste du skaffa dig en SSH-klient till din dator, för Windows rekommenderar jag i-FunBox | File Manager, Browser, Explorer, Transfer Tool for iPhone, iPad & iPod Touch via USB

Installera OpenSSH och afc2add från Cydia och anslut telefonen till datorn, öppna iFunbox så ska du kunna se hela telefonens filsystem. Börja där så har du kommit långt på din väg mot en schysst layout

JockeL
    Member

@freebo 66612 wrote:

Det blir nog en hel del trial-and-error för din del men du lär dig mycket på vägen så det är bara att börja. Först måste du skaffa dig en SSH-klient till din dator, för Windows rekommenderar jag i-FunBox | File Manager, Browser, Explorer, Transfer Tool for iPhone, iPad & iPod Touch via USB

Installera OpenSSH och afc2add från Cydia och anslut telefonen till datorn, öppna iFunbox så ska du kunna se hela telefonens filsystem. Börja där så har du kommit långt på din väg mot en schysst layout

Har iFunbox och installerat dem två i Cydia redan, ska jag lägga in filen i themes?

Cophe
    Member

@jockel 66613 wrote:

Har iFunbox och installerat dem två i Cydia redan, ska jag lägga in filen i themes?

Du ska lägga i det i Library>Themes. Sen kan du aktivera dom i winterboard.

JockeL
    Member

@xenomorph.se 66617 wrote:

Du ska lägga i det i Library>Themes. Sen kan du aktivera dom i winterboard.

Skapade en ny mapp i Themes i iFunBox och la in de två mapparna som följde med i RAR-mappen, sedan klicka jag på safe removal, gick in på WinterBoard och kryssa i det men inget hände, har jag gjort fel? Hur gör jag för att aktivera dem i WinterBoard?

JockeL
    Member

Tankade QuickWidgets precis, undrar varför det står Halsingbord och inte Helsingborg? Tycker det är så på många väder apps/widgets, stämmer det? Tacksam för hjälp.

xdfrWipTW.png

Ponyboy
    Member

@jockel

Du ska lägga in tema mapparna som de är i Library/Themes, lägger du de i en annan mapp och se lägger in de så kan inte Winterboard aktivera de.

Angående Helsingborg, det är för att YahooWeather stavar Halsingbord. Du kan kolla upp det i deras hemsida, jag vet inte hur man kommer förbi det då widgeten hämtar all info därifrån. Nu vet jag inte exakt hur din widget är byggd men oftast kan man byta väderkällan. Om du byter från YahooWeather till AccuWeather så kommer det att stå Helsingborg.

JockeL
    Member

@ponyboy 66657 wrote:

@jockel

Du ska lägga in tema mapparna som de är i Library/Themes, lägger du de i en annan mapp och se lägger in de så kan inte Winterboard aktivera de.

Angående Helsingborg, det är för att YahooWeather stavar Halsingbord. Du kan kolla upp det i deras hemsida, jag vet inte hur man kommer förbi det då widgeten hämtar all info därifrån. Nu vet jag inte exakt hur din widget är byggd men oftast kan man byta väderkällan. Om du byter från YahooWeather till AccuWeather så kommer det att stå Helsingborg.

Tack för hjälpen, ska testas! Behöver inte Installou.. eller något sånt för att aktivera, har ju lagt in det i Library/Themes i iFunbox, sedan gått in på Winterboard och kryssat i det men inget har hänt 🙁 Angående väderappen, när man går in i settings så står där AccuWeather 😀

JockeL
    Member

Börjar få ordning på allt nu, undrar bara om någon vet/skulle kunna hjälpa mig hur jag får tag i väder appen/widgeten som finns på bilden nedan, den skulle göra hela mitt tema 🙂

IMG_0043.png

givememoney
    Member

@jockel 66656 wrote:

Tankade QuickWidgets precis, undrar varför det står Halsingbord och inte Helsingborg? Tycker det är så på många väder apps/widgets, stämmer det? Tacksam för hjälp.

xdfrWipTW.png

Var har di hittat den appen så man får vädret där.

givememoney
    Member

@ Ponyboy

Ja har fixat lockinfo men jag får inte de ändrat till Helsingborg där de står bara Uppsala hur ändrar jag de hoppas på ett svar

Cophe
    Member

@givememoney 66697 wrote:

@ Ponyboy

Ja har fixat lockinfo men jag får inte de ändrat till Helsingborg där de står bara Uppsala hur ändrar jag de hoppas på ett svar

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4751-tips-pa-lockscreen-8.html#post60843

JockeL
    Member

givememoney: Menar du min väderapp på LockBackground? Gå in i Cydia och sök efter QuickWidgets 🙂

Kolla videon här, han berättar exakt hur du ska göra: YouTube – QuickWidgets – Powerful (& FREE) Lockscreen Widgets for iPhone/iPod Touch

raekaN
    Member

hittar inte quickwidgets i cydia :/

JockeL
    Member

@raekan 66716 wrote:

hittar inte quickwidgets i cydia :/

Want it now? Add ‘isoftru.ru/beta’ to Cydia (without the quotes), and install it.

Timpppa
    Member
    Post count: 72

@jockel 66678 wrote:

Börjar få ordning på allt nu, undrar bara om någon vet/skulle kunna hjälpa mig hur jag får tag i väder appen/widgeten som finns på bilden nedan, den skulle göra hela mitt tema 🙂

IMG_0043.png

Vad heter temat och väderapplikationen?

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@timpppa 66773 wrote:

Vad heter temat och väderapplikationen?

Glasklart heter temat 🙂

Ponyboy
    Member

@tehhfisk

Här är en Appstore ikon som är för övre fältet.

Ponyboy
    Member

Efter att ha sett reklamen för Call Of Duty: BLACK OPS så blev jag riktig sugen på att göra en COD tema. Jag jobbade lite idag med att modifera mitt nuvarande dBar tema men just nu har jag fastnat (kan bero på att jag har varit ute och druckit en hel del). Om nån har några mod tips så skulle jag vara tacksam, jag är inte så nöjd med ikonerna så jag letar efter några ikoner som passar. Just nu ser det ut så här:

Lockscreen
    imagecn.jpg

Springboard
    imagenxt.jpg

iphonedanne
    Member
    Post count: 59

Här är min nya Lockscreen, och mitt Springboard tema.

[IMG]http://garderob.ath.cx/filarkiv/iPhone/1.PNG[/IMG]
    [IMG]http://garderob.ath.cx/filarkiv/iPhone/2.PNG[/IMG]

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

@ponyboy 66957 wrote:

@tehhfisk

Här är en Appstore ikon som är för övre fältet.

en tackar!

Viewing 50 posts - 551 through 600 (of 1,018 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.