Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)
-
AuthorPosts
-
@xenomorph.se 65987 wrote:
Edit:
Har dock lite kvar att göra, så som färgerna ska passa in lite bättre.
Mvh
Ahhh.. väldigt nice. Perfekt för sommaren. Keep it up!
@xenomorph.se 65987 wrote:
Edit:
Gjorde ett så här istället.
Har dock lite kvar att göra, så som färgerna ska passa in lite bättre.
Mvh
riktigt nice olle du får snart visa mig lite hur man gör haha
Diggar din lockscreen enormt 🙂 riktigt najs!
Slänger upp min nya lockscreen. Omgjord då med lite mer passande färger etc. Enjoy.
Efter många om och men så är jag äntligen klar. Nu blir det att inte ändra på lääänge!
Så här blev resultatet iaf
@xenomorph.se 66240 wrote:
Efter många om och men så är jag äntligen klar. Nu blir det att inte ändra på lääänge!
Riktigt nice
tja jag får text på svenska under phone, text, safari, email hur får man bort de vill inte ha någon text där på svenska de sabbar ju allt
@givememoney 66277 wrote:
tja jag får text på svenska under phone, text, safari, email hur får man bort de vill inte ha någon text där på svenska de sabbar ju allt
Aktivera “No Docked Icon Labels” i Winterboard.
Tja grabbar!
Är ny när det gäller iPhone och teman, undrar en sak om temat ”Carol”, eftersom jag inte hittar det på Cydia så får jag ladda ner det på datorn, men hur ska jag sedan få in det i mobilen. Någon som skulle kunna hjälpa mig? Grymt tacksam!Undrar också hur man får högst upp på sin iphone i tex. menyerna så det står både datum och tid: tex 27/5 – 20:57?
@jockel 66520 wrote:
Tja grabbar!
Är ny när det gäller iPhone och teman, undrar en sak om temat ”Carol”, eftersom jag inte hittar det på Cydia så får jag ladda ner det på datorn, men hur ska jag sedan få in det i mobilen. Någon som skulle kunna hjälpa mig? Grymt tacksam!använd iFunbox och lägg in det under Library/themes tror ja de e 🙂
sen dra det högst upp i winterboard och aktivera.Någon som vet vad temat heter? Tror det är Carol? Men finns den bilden med i temat? Om inte, vart kan jag få tag på den? Stort behov! 🙂
@jockel 66520 wrote:
Tja grabbar!
Är ny när det gäller iPhone och teman, undrar en sak om temat ”Carol”, eftersom jag inte hittar det på Cydia så får jag ladda ner det på datorn, men hur ska jag sedan få in det i mobilen. Någon som skulle kunna hjälpa mig? Grymt tacksam!Använd iFunBox , hittar det här. Du får också tanka afc2add i cydia. Efter det är det bara att plugga in och lägga det i “Library/Themes. Sen aktiverar du det i winterboard.
@xenomorph.se 66240 wrote:
va heter den klockan och väder cydgeten? =)
och går de ta bort “Lås Upp” där nere? haha asså texten 🙂@xenomorph.se 66544 wrote:
Jag vet fasen inte. Locken jag använder heter “Hanging Clock on Weather”
Ta bort Unlock texter gör du med #Slide to Unlock killer” i cydia.
MvhAight tackar 🙂
Finns det någon bra guide hur man gör sina tema, och vad alla ställen heter typ lock screen…
hej hur ändrar man så det blir en annan stad i lockscreenen? vill ha helsingborg men står annat får ej rätt på de hoppas ni kan ge exempel! hur ja än provar så funkar de inte att ändra 🙁
@givememoney 66574 wrote:
hej hur ändrar man så det blir en annan stad i lockscreenen? vill ha helsingborg men står annat får ej rätt på de hoppas ni kan ge exempel! hur ja än provar så funkar de inte att ändra 🙁
I lockscreenmappen finns en fil som heter “Configure Me.Js”
I den ändrar du till
var locale = “SWXX0010”
@xenomorph.se 66576 wrote:
I lockscreenmappen finns en fil som heter “Configure Me.Js”
I den ändrar du till
var locale = “SWXX0010”
har redan kollat och hittar inte den infon i mobilen genom ifun så de får vara
@givememoney 66579 wrote:
har redan kollat och hittar inte den infon i mobilen genom ifun så de får vara
Du får ju för fasen använda ett ssh program (ifunbox). Blir svårt annars.
@xenomorph.se 66581 wrote:
Du får ju för fasen använda ett ssh program (ifunbox). Blir svårt annars.
det är i ifunbox ja kollar och de finns inte med där har ändå tagit bort de nu så de e skit samma
Håller på att göra mitt egna tema nu, har ni något tips på en najs väder-temperaturs widget som man kan ha nedanför mina apps, i slutet av väggen/början av golvet på min lur. Väldigt tacksam för svar.
[Guide]The Weather Widget-The Guide – iPod touch, iPhone, and iPad forum – Multi-Touch Fans – Förstår inte riktigt den här guiden, hur får jag in det i iPhonen, någon som kan förklara? Är inte världsbäst på engelska heller så det vore snällt
@jockel 66610 wrote:
[Guide]The Weather Widget-The Guide – iPod touch, iPhone, and iPad forum – Multi-Touch Fans – Förstår inte riktigt den här guiden, hur får jag in det i iPhonen, någon som kan förklara? Är inte världsbäst på engelska heller så det vore snällt
Det blir nog en hel del trial-and-error för din del men du lär dig mycket på vägen så det är bara att börja. Först måste du skaffa dig en SSH-klient till din dator, för Windows rekommenderar jag i-FunBox | File Manager, Browser, Explorer, Transfer Tool for iPhone, iPad & iPod Touch via USB
Installera OpenSSH och afc2add från Cydia och anslut telefonen till datorn, öppna iFunbox så ska du kunna se hela telefonens filsystem. Börja där så har du kommit långt på din väg mot en schysst layout
@freebo 66612 wrote:
Det blir nog en hel del trial-and-error för din del men du lär dig mycket på vägen så det är bara att börja. Först måste du skaffa dig en SSH-klient till din dator, för Windows rekommenderar jag i-FunBox | File Manager, Browser, Explorer, Transfer Tool for iPhone, iPad & iPod Touch via USB
Installera OpenSSH och afc2add från Cydia och anslut telefonen till datorn, öppna iFunbox så ska du kunna se hela telefonens filsystem. Börja där så har du kommit långt på din väg mot en schysst layout
Har iFunbox och installerat dem två i Cydia redan, ska jag lägga in filen i themes?
@xenomorph.se 66617 wrote:
Du ska lägga i det i Library>Themes. Sen kan du aktivera dom i winterboard.
Skapade en ny mapp i Themes i iFunBox och la in de två mapparna som följde med i RAR-mappen, sedan klicka jag på safe removal, gick in på WinterBoard och kryssa i det men inget hände, har jag gjort fel? Hur gör jag för att aktivera dem i WinterBoard?
Tankade QuickWidgets precis, undrar varför det står Halsingbord och inte Helsingborg? Tycker det är så på många väder apps/widgets, stämmer det? Tacksam för hjälp.
Du ska lägga in tema mapparna som de är i Library/Themes, lägger du de i en annan mapp och se lägger in de så kan inte Winterboard aktivera de.
Angående Helsingborg, det är för att YahooWeather stavar Halsingbord. Du kan kolla upp det i deras hemsida, jag vet inte hur man kommer förbi det då widgeten hämtar all info därifrån. Nu vet jag inte exakt hur din widget är byggd men oftast kan man byta väderkällan. Om du byter från YahooWeather till AccuWeather så kommer det att stå Helsingborg.
@ponyboy 66657 wrote:
Du ska lägga in tema mapparna som de är i Library/Themes, lägger du de i en annan mapp och se lägger in de så kan inte Winterboard aktivera de.
Angående Helsingborg, det är för att YahooWeather stavar Halsingbord. Du kan kolla upp det i deras hemsida, jag vet inte hur man kommer förbi det då widgeten hämtar all info därifrån. Nu vet jag inte exakt hur din widget är byggd men oftast kan man byta väderkällan. Om du byter från YahooWeather till AccuWeather så kommer det att stå Helsingborg.
Tack för hjälpen, ska testas! Behöver inte Installou.. eller något sånt för att aktivera, har ju lagt in det i Library/Themes i iFunbox, sedan gått in på Winterboard och kryssat i det men inget har hänt 🙁 Angående väderappen, när man går in i settings så står där AccuWeather 😀
Börjar få ordning på allt nu, undrar bara om någon vet/skulle kunna hjälpa mig hur jag får tag i väder appen/widgeten som finns på bilden nedan, den skulle göra hela mitt tema 🙂
@ Ponyboy
Ja har fixat lockinfo men jag får inte de ändrat till Helsingborg där de står bara Uppsala hur ändrar jag de hoppas på ett svar
@givememoney 66697 wrote:
@ Ponyboy
Ja har fixat lockinfo men jag får inte de ändrat till Helsingborg där de står bara Uppsala hur ändrar jag de hoppas på ett svar
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4751-tips-pa-lockscreen-8.html#post60843
givememoney: Menar du min väderapp på LockBackground? Gå in i Cydia och sök efter QuickWidgets 🙂
Kolla videon här, han berättar exakt hur du ska göra: YouTube – QuickWidgets – Powerful (& FREE) Lockscreen Widgets for iPhone/iPod Touch
@tehhfisk
Här är en Appstore ikon som är för övre fältet.
Efter att ha sett reklamen för Call Of Duty: BLACK OPS så blev jag riktig sugen på att göra en COD tema. Jag jobbade lite idag med att modifera mitt nuvarande dBar tema men just nu har jag fastnat (kan bero på att jag har varit ute och druckit en hel del). Om nån har några mod tips så skulle jag vara tacksam, jag är inte så nöjd med ikonerna så jag letar efter några ikoner som passar. Just nu ser det ut så här:
Lockscreen
Springboard
Här är min nya Lockscreen, och mitt Springboard tema.
[IMG]http://garderob.ath.cx/filarkiv/iPhone/1.PNG[/IMG]
[IMG]http://garderob.ath.cx/filarkiv/iPhone/2.PNG[/IMG] -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.