Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)
-
AuthorPosts
-
Jag har Prestige HD som jag ikväll uppdaterade. På Lockscreen står det nu att jag befinner mig i Marseille o därmed ser jag oxå väder o temperatur därifrån. Hur får jag så det står min ort o väder? Och även så klockan blir 24 timmars-format?
Satt o jämförde den LockBackground.html jag har i nuläget (som jag lånat från ett av Cophes LS) och den LockBackground.html som kom med “nya” Prestige, men dom ser inte alls likadana ut.Sök efter Var Local. Där efter i den stringen står en kod inom “” tecken. Där sätter du din stadskod.
För att ändra till 24h klocka så leta upp denna stringen
Code:currentHours = ( currentHours > 12 ) ? currentHours – 12 : currentHours;ändra till:
Code:currentHours = ( currentHours > 24 ) ? currentHours – 12 : currentHours;tjena peeps.
Såg någonstans att någon behövde inspiration, man kunde säga hur man ville ha det så trollade den personen fram det/ish.
Om så är fallet så är jag väldigt intresserad av en version av CarbonX HD så jag tycker det är riktigt clean, dock så skulle jag vilja ha Cophe’s Lockscreen till det, syftar på dbar black cage, egen bild då såklart. eller kanske med tokens ikoner från windows(dArt) på springboarden. Gillar nämligen upplägget på springboarden som ett skrivbord inte som HTCs VÄÄÄÄÄDDDEER KLOOOCKA DAATUM….. är så jävla fult. Men snyggt på LcksCreenen.
jeppjepp kan/pallar/vill/snälla;) någon pilla åt det hållet så hade jag blivit överlycklig:) Undrar även vilka progs man behöver då för att få igång hela kalaset!
Tack på förhand ärade iPNFO.se d00ds
@cophe 90551 wrote:
Sök efter Var Local. Där efter i den stringen står en kod inom “” tecken. Där sätter du din stadskod.
För att ändra till 24h klocka så leta upp denna stringen
Code:currentHours = ( currentHours > 12 ) ? currentHours – 12 : currentHours;ändra till:
Code:currentHours = ( currentHours > 24 ) ? currentHours – 12 : currentHours;Kollade igenom efter det du skrev, men det finns inget sånt. Den LockBackground.html jag ska ändra har endast 55 rader, medans den jag lånat från dig (Black Cage) har ju 2471 rader.
Kan jag maila den till dig så du kan ta en titt? Om du vill alltså.@supremevarg 90572 wrote:
tjena peeps.
Såg någonstans att någon behövde inspiration, man kunde säga hur man ville ha det så trollade den personen fram det/ish.
Om så är fallet så är jag väldigt intresserad av en version av CarbonX HD så jag tycker det är riktigt clean, dock så skulle jag vilja ha Cophe’s Lockscreen till det, syftar på dbar black cage, egen bild då såklart. eller kanske med tokens ikoner från windows(dArt) på springboarden. Gillar nämligen upplägget på springboarden som ett skrivbord inte som HTCs VÄÄÄÄÄDDDEER KLOOOCKA DAATUM….. är så jävla fult. Men snyggt på LcksCreenen.
jeppjepp kan/pallar/vill/snälla;) någon pilla åt det hållet så hade jag blivit överlycklig:) Undrar även vilka progs man behöver då för att få igång hela kalaset!
Tack på förhand ärade iPNFO.se d00ds
CarbonX HD är ett tema som kostar.
imser75
I din mapp hittar du även en mapp som heter UserOptions. I där hittar du en fil som heter UserConfig.js. Öppna den i anteckningar så ska du se att du kan ändra stad osv. Där i ändrar du även till 24h klocka.
I LockBackgrounden hänvisar den bara allt till denna fil. Allting är nämligen uppbyggt av scripts.
Lycka till.
Berätta exakt vad det är du vill ha, så ska jag se om jag kan fixa det.
@cophe 90582 wrote:
imser75
I din mapp hittar du även en mapp som heter UserOptions. I där hittar du en fil som heter UserConfig.js. Öppna den i anteckningar så ska du se att du kan ändra stad osv. Där i ändrar du även till 24h klocka.
I LockBackgrounden hänvisar den bara allt till denna fil. Allting är nämligen uppbyggt av scripts.
Lycka till.
Ahh, klockrent. Stort tack för hjälpen. You do it like a BOSS 🙂
Min ort fanns dessvärre inte som “location code” så tog närmsta som fanns med i listan.
När jag ändrade veckodagarna så blev det M?NDAG, L?RDAG samt S?NDAG, finns det nåt att göra åt det?
Än en gång, tack så jättemycket Cophe.imser75;90587 wrote:ahh, klockrent. Stort tack för hjälpen. You do it like a boss 🙂
min ort fanns dessvärre inte som “location code” så tog närmsta som fanns med i listan.
När jag ändrade veckodagarna så blev det m?ndag, l?rdag samt s?ndag, finns det nåt att göra åt det?
än en gång, tack så jättemycket cophe.- 㥠= å
- 㤠= ä
- ã¶ = ö
(dessa är för stora å, ä och ö. Vet inte varför det blir små här.)
- ã… = å
- ã„ = ä
- ã– = ö
@cophe 88726 wrote:
dBar Black Cage.
Blev tillfrågad att göra ett häftigt tema som tillägnas iPhoneinfo.se.
Här kommer mitt projekt. Tog sammanlagt 11 timmar att scripta.
Hoppas ni gillar det!Min sambo blev ju hel kär i detta tema..
En fråga bara vart ändrar man stad så det inte står Helsingborg utan Karlskrona?@cophe 90604 wrote:
I springboardmappen hittar du Widget.html. Öppna den i anteckningar, sök efter “Var Local”. Där efter står det en kod. Där skriver du din egna kod. Koderna hittar du här.
Du får även ändra i Lockbackground.html , så vädret stämmer på lockscreenen med.
Tack det rullade fint…
Dock har jag massor av ikoner som inte tycker att de skall synas men de är där när man trycker på dem?
hur får man dessa att synas?Prova att navigera till
System/Library/Private.Frameworks/MobilIcon.Frameworks
Längst upp där har du filer som heter
Döp om den till
- AppIconMask@2x_old.png
Respringa sedan igen, och se om där är någon förändring.
@cophe 90634 wrote:
Prova att navigera till
System/Library/Private.Frameworks/MobilIcon.Frameworks
Längst upp där har du filer som heter
Döp om den till
- AppIconMask@2x_old.png
Respringa sedan igen, och se om där är någon förändring.
Det som ligger där heter
AppIconMask-72.png
AppIconMask.png@rödluva 90636 wrote:
Det som ligger där heter
AppIconMask-72.png
AppIconMask.png//Library/Themes/[ip4]dBar.BlackCage.Springboard/UIImages/AppIconMask@2x.png
Hittade den där men var ingen skillnad…
Ser öven inte namnen på ikonerna..
Hade varit kul att hittat en lösning för temat är snyggt som f…
Men, du måste in på telefonen för att hitta den filen jag pratade om.
Har du inte iFUnbox eller något ssh program?
@cophe 90638 wrote:
Men, du måste in på telefonen för att hitta den filen jag pratade om.
Har du inte iFUnbox eller något ssh program?
Joda jag använder Ifunbox… och sökte efter den och hittade den men låg inte på samma ställe som du sa.. men ändrade den men ingen skillnad.
Kan man på nåt sett få den att använda orginal ikonerna?
Ja. I springboard temat, (inte lockscreenen) så kan du radera alla mappar i Bundles förutom Springboard, SpringboardUI och TelephoneUI.
Om man har ett tema där bara visa av ikonerna funkar när man har svenska som språk på mobilen och när man byter till engelska så funkar alla. Hur gör man då så att alla funkar när man har svenska som språk?
Det gjorde susen 🙂
Tack så jättemycket CopheHej hur får man de att de blir grader istället??
Det är dreamboard
mvh jag använderredan fixat de själv
@givememoney 90829 wrote:
Hej hur får man de att de blir grader istället??
Det är dreamboard
mvh jag använderredan fixat de själv
Nån som vet hur man ändrar Knappen Dreamboard till nåt annat Tex telefon istället?
använder samma som bilden ovan.
@rödluva 90877 wrote:
Nån som vet hur man ändrar Knappen Dreamboard till nåt annat Tex telefon istället?
använder samma som bilden ovan.
Borde kunna gå att fixa i iFile…
Alltså, nu är jag helt syntax error i skallen. Klockan o datum, som man ser under raden med signalstyrka, operatör, batteri etc, vad heter appen/inställningen som tar bort det?
Edit: nevermind, jag kom på det
Slänger upp en vit iPhone 4, för de som vill ha en mall när det ska visa teman osv. Display-rutan är 960×640. Passar alltså utmärkt för ett iPhone 4 screenshot.
(högerklicka & spara som)
Mallen ligger nu i första posten!
Förminska bilden med 50% nästa gång är du snäll. Anledningen till att jag la upp den va för att inte sabba originalstorleken. Men här i tråden blir det lite jobbigt om alla börjar kasta upp i denna storleken.
För övrigt, -Stiligt!
Tänkte att jag provar något nytt. BackBoard med OS7 som även visar live tiles.
Hejsan. Är ganska ny på det här med att lägga in teman i en jailbreakad iPhone så skulle någon kunna hjälpa mig lite.
Skulle gärna vilja lägga in ett dbar tema. Men vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag har iFunbox på datorn det använde jag när ja la in ett annat team för längesedan men kommer dock inte ihåg hur jag gjorde då.
Så om någon har lust att förklara så vore det jätte snällt
MVH Torkel
Det du behöver är just iFunbox, men på telefonen behöver du också winterboard.
Gör så här. Leta upp ett dBar tema du vill ha, sen utgår vi ifrån det. Alltid lättare att hjälpa dig när du har materialet till hands.
@cophe 91516 wrote:
Det du behöver är just iFunbox, men på telefonen behöver du också winterboard.
Gör så här. Leta upp ett dBar tema du vill ha, sen utgår vi ifrån det. Alltid lättare att hjälpa dig när du har materialet till hands.
Okey jag har winterboard och iFunbox så vi kan väll ta ett utav de teman som jag tror du själv hade gjort. T.e.x dbar headphone guy, skiljer det mycket på hur man gör för de olika dbar temana?
Mvh Torkel
@imser75 91543 wrote:
Var hittar man enklast fräscha dBar-teman, förutom dom du lagt upp här Cophe?
Regga er på dbarthemes.net , sedan följ instruktionerna för att bli en member.
Där finner ni alla dbars.@torkeliknipa 91519 wrote:
Okey jag har winterboard och iFunbox så vi kan väll ta ett utav de teman som jag tror du själv hade gjort. T.e.x dbar headphone guy, skiljer det mycket på hur man gör för de olika dbar temana?
Mvh Torkel
Nej, headphoneguy är precis samma i grund och botten. Allting styrs av script och html.
I varje Lockscreen samt springbord tema, finner du en html fil. Oftast, hittar man allt man behöver ändra i den. Men ibland så hänvisar html-filen vidare till “sciptsen”. Då får man ändra i dem.
@cophe 91550 wrote:
Regga er på dbarthemes.net , sedan följ instruktionerna för att bli en member.
Där finner ni alla dbars.Nej, headphoneguy är precis samma i grund och botten. Allting styrs av script och html.
I varje Lockscreen samt springbord tema, finner du en html fil. Oftast, hittar man allt man behöver ändra i den. Men ibland så hänvisar html-filen vidare till “sciptsen”. Då får man ändra i dem.
Okey. Men hur gör jag nu med iFunbox för att lägga in det i iPhonen och få de att fungera??
MVH Torkel.
@torkeliknipa 91558 wrote:
Okey. Men hur gör jag nu med iFunbox för att lägga in det i iPhonen och få de att fungera??
MVH Torkel.
Navigera till;
Library/themes. Släng in dem där. Öppna sedan winterboard, markera de du vill ha. Respringa sedan.@cophe 91563 wrote:
Navigera till;
Library/themes. Släng in dem där. Öppna sedan winterboard, markera de du vill ha. Respringa sedan.Tack så mycket =)
lite problem kvar, ikonerna ändras inte förutom på just winterboard hur fixar jag det??
Sen så upptäckte jag även ett problem till. Jag fick bort den stora klockan vid lockscreenen men inte den lilla upp i statusbaren hur får jag bort den?Sen undrar jag även hur man ändrar iconerna i statusbaren.
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman02/4ddd1acee90f7_IMG_1485.PNG[/IMG]
Så ska det se ut men på min ser det ut såhär istället.
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman02/4ddd1b5375e57_bild.PNG[/IMG]
Sen undrar jag om det finns någon möjlighet att ändra så att bitesms är står så som text( nu är det den vanliga sms appen) antingen att man byter så att bitesms heter text eller att man lägger in en ny layou på bitesms
@torkeliknipa 91564 wrote:
Tack så mycket =)
lite problem kvar, ikonerna ändras inte förutom på just winterboard hur fixar jag det??
Sen så upptäckte jag även ett problem till. Jag fick bort den stora klockan vid lockscreenen men inte den lilla upp i statusbaren hur får jag bort den?Sen undrar jag även hur man ändrar iconerna i statusbaren.
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman02/4ddd1acee90f7_IMG_1485.PNG[/IMG]
Så ska det se ut men på min ser det ut såhär istället.
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman02/4ddd1b5375e57_bild.PNG[/IMG]
Sen undrar jag om det finns någon möjlighet att ändra så att bitesms är står så som text( nu är det den vanliga sms appen) antingen att man byter så att bitesms heter text eller att man lägger in en ny layou på bitesms
Kommer inte ihåg repon för att ta bort statusbar-klockan. Den får du googla dig fram till.
Iconerna i statusbaren ligger i UIImages.
Förstår inte vad du menar med bitesms?
För att ta bort skuggan bakom dina iconer får du navigera till;
//System/Library/PrivateFrameworks/MobileIcons.framework.3e filen där “AppIconMask@2x.png“. Döp om den till “AppIconMask@2x_old.png“. Respringa, sedan har skuggorna försvunnit.
Slänger upp en print på min nuvarande setup.
Cophe:
Tack så mycket och glöm det där med bitesms jag fixade de när jag satt och pilla lite själv.
Sen undrar jag om du vet någon varför dem stängde ner dbarthemes hemsida? Tyckte mycket om den, man fick mycket hjälp och det gick även fort. Finns det någon liknande sida eller ny kanske??
Mvh Torkel
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.