Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Teman från modmyifone
-
AuthorPosts
-
Nu är nybörjaren på gång med sina frågor igen…
Jag har laddat hem teman från modmyifon… Använder jag Itunes för att flytta dem till Iphone, eller? Behöver jag göra något med filerna innan, de är packade…
Tack för hjälpen!
// Pillenillan
@pillenillan 2061 wrote:
Nu är nybörjaren på gång med sina frågor igen…
Jag har laddat hem teman från modmyifon… Använder jag Itunes för att flytta dem till Iphone, eller? Behöver jag göra något med filerna innan, de är packade…
Tack för hjälpen!
// Pillenillan
Man överför teman med sftp, en trådlösanslutning.
// h
Då har jag blivit kvitt ett mysterium men funnit ett annat… Finns det någon vänlig själ som kan förklara hur jag gör detta?
// Pillenillan
@pillenillan 2104 wrote:
Då har jag blivit kvitt ett mysterium men funnit ett annat… Finns det någon vänlig själ som kan förklara hur jag gör detta?
// Pillenillan
Där står det förklarat på engelska. Har du problem med språket så hojta till så kanske jag eller någon annan orkar översätta…
Tusen tack jumpcut! Ska testa men hojtar om jag kör fast…
Nya problem… Skulle installera openSSh men det gick inte för jag behövde installera BSD subsystem först… BSD subsystem kan inte installeras enl. min Iphone… Är dessa program inte gjorda för 1.1.4.?
Tacksam för all hjälp!
// Pillenillan
@pillenillan 2182 wrote:
Nya problem… Skulle installera openSSh men det gick inte för jag behövde installera BSD subsystem först… BSD subsystem kan inte installeras enl. min Iphone… Är dessa program inte gjorda för 1.1.4.?
Tacksam för all hjälp!
// Pillenillan
Gå tillbaka till BSD subsystem, klicka install, men välj Clear queue den här gången. Sen försöker du igen. Borde funka.
Tack för snabbt svar!
Tillbaka till BSD, då hannar jag i “uninstall” och det enda jag kan välja där är reinstall.. Det går inte heller att välja “clean que”, bara ” add to que”.. BSD finns ej kvar i “install” efter jag installerat det..// Pillenillan
@pillenillan 2197 wrote:
Tack för snabbt svar!
Tillbaka till BSD, då hannar jag i “uninstall” och det enda jag kan välja där är reinstall.. Det går inte heller att välja “clean que”, bara ” add to que”.. BSD finns ej kvar i “install” efter jag installerat det..// Pillenillan
Jaha, du lyckades installera det alltså? Dåså. Då är det bara att installera SSH och fortsätta följa guiden 🙂
Tack jumpcut och haren för all hjälp!
Nu har jag följt guiden enl. konstens alla regler… Vid inloggning så får jag meddelandet att lösenordet inte stämmer… Har provat båda som står i guiden… Har bredband via bostadsrättsföreningen om det nu spelar någon roll…
// Pillenillan
@pillenillan 2227 wrote:
Nu har jag följt guiden enl. konstens alla regler… Vid inloggning så får jag meddelandet att lösenordet inte stämmer… Har provat båda som står i guiden… Har bredband via bostadsrättsföreningen om det nu spelar någon roll…
// Pillenillan
Din dator och iphone måste vara ansluta till samma trådlösa nätverk. Då skall det inte vara något problem.
loginuppgifter för telefonen:
Login: root
pass: alpine// h
@pillenillan 2227 wrote:
// Pillenillan
http://www.youtube.com/watch?v=MipOENlRlg0
Your I.P. som det står ska alltså vara telefonens IP-nummer, inte din dators. Och SSH ska vara igång. Ladda ner BossPrefs, där kan du enkelt och lätt aktivera (och senare avaktivera) både WiFi och SSH, och så ser du din IP-adress där. Supersmidigt.
En fråga bara, du har väl trådlöst internet hemma?
Min iPhone har samma nätverk som datorn.. Delnätsmask och Router är inget jag ska bry mig om utan bara IP-adressen… Då har jag precis gjort allt igen och blivit nekad access… Private Key file, är inte heller något jag behöver bry mig om?
/ Pillenillan
@pillenillan 2233 wrote:
Min iPhone har samma nätverk som datorn.. Delnätsmask och Router är inget jag ska bry mig om utan bara IP-adressen… Då har jag precis gjort allt igen och blivit nekad access… Private Key file, är inte heller något jag behöver bry mig om?
/ Pillenillan
Om du ansluter till telefonen så kommer frågan upp om den skall spara key i winscp. Då klickar du bara ja!
// h
Är det Bossprefs som bara heter Bossprefs jag ska installera?
Jo jag har trådlöstnätverk… Det vet jag i alla fall 😉
Hittade rätt bossprefs…
@pillenillan 2237 wrote:
Är det Bossprefs som bara heter Bossprefs jag ska installera?
Jo jag har trådlöstnätverk… Det vet jag i alla fall 😉
Ja, fast det har inget med själva överföringen att göra. Med den applikationen så kan man bara starta/stänga av wifi,edge,ssh,bluetooth etc.
Och ssh är startat efter man installerat det.
// h
BossPrefs installerat, SSH påslaget, WiFi påslaget… Testade igen funkar inte i alla fall… iPhone omstartad innan…
@pillenillan 2243 wrote:
BossPrefs installerat, SSH påslaget, WiFi påslaget… Testade igen funkar inte i alla fall… iPhone omstartad innan…
Får du connection timed out? Kan det vara så att du har någon brandvägg som ligger och blockar port 22 som programmet använder?
// h
Nej, ingen “connection time out”, bara access denied… Sen dyker det upp en ruta med “root@min ip-adress” session password…
Nu säger maken att bostadsrättsföreningen har ett ip-nummer, och att vi inte har något eget ip-nummer… ( Jag fattar inget av det här).. Vi ska enl. maken inte synas utifrån… Han säger också att om vi lägger upp en spelserver så ser inte andra det vi har skapat… Om det nu kan vara till någon hjälp när Ni är så snälla och försöker hjälpa nybörjaren med stort n…
/ P
@pillenillan 2245 wrote:
Nej, ingen “connection time out”, bara access denied… Sen dyker det upp en ruta med “root@min ip-adress” session password…
Testa att ladda ned filezilla och testa det istället för winscp:
http://downloads.sourceforge.net/filezilla/FileZilla_3.0.9.1_win32-setup.exe
Överst i programet så skriver du bara ipadress, login, password, port och klickar snabbanslut
ipadress: får du kolla i bosspreffs
login: root
pass: alpine
port: 22// h
Gick inte det heller… Authentication failed, Kritiskt fel, Kunde inte ansluta till servern… Finns det verkligen inget annat, lättare sätt att föra över teman? Nu ger jag upp för idag… Tack för all hjälp och allt tålamod…
/ Pillenillan
@pillenillan 2246 wrote:
Nu säger maken att bostadsrättsföreningen har ett ip-nummer, och att vi inte har något eget ip-nummer… ( Jag fattar inget av det här).. Vi ska enl. maken inte synas utifrån… Han säger också att om vi lägger upp en spelserver så ser inte andra det vi har skapat… Om det nu kan vara till någon hjälp när Ni är så snälla och försöker hjälpa nybörjaren med stort n…
/ P
När din iPhone kopplar upp sig mot det trådlösa nätverket så tilldelas den en IP-adress som du kan se bredvid WiFi-knappen i Bossprefs. Det är alltså den IP-adressen som ska fyllas in i WinSCP och inte datorns (jag tror inte att du är korkad, men jag vet att jag kan vara precis såhär trög själv ibland ;)).
Att andra inte kan se er utanför spelar ingen roll då både datorn och telefonen är uppkopplade mot samma router. Tror jag…
Sök på youtube så finns det massa filmer om det här.
Jag låste precis upp en ny 8gb direkt från kartong med iLiberty. Installerade bsd subsystems, openssh, community sources. Det gick inte att connecta till telefonen. Jag var tvungen att installera Bosspreffs och starta om SSH tjänsten för att komma åt telefonen med datorn. Så testa det!
// h
@jumpcut 2249 wrote:
När din iPhone kopplar upp sig mot det trådlösa nätverket så tilldelas den en IP-adress som du kan se bredvid WiFi-knappen i Bossprefs. Det är alltså den IP-adressen som ska fyllas in i WinSCP och inte datorns (jag tror inte att du är korkad, men jag vet att jag kan vara precis såhär trög själv ibland ;)).
Att andra inte kan se er utanför spelar ingen roll då både datorn och telefonen är uppkopplade mot samma router. Tror jag…
Sök på youtube så finns det massa filmer om det här.
Det är ju den ip-adressen jag har skrivit in ju… Jag känner mig oerhört korkad… Två stycken som försöker hjälpa och jag som fattar noll…
/ P
@haren 2252 wrote:
Jag låste precis upp en ny 8gb direkt från kartong med iLiberty. Installerade bsd subsystems, openssh, community sources. Det gick inte att connecta till telefonen. Jag var tvungen att installera Bosspreffs och starta om SSH tjänsten för att komma åt telefonen med datorn. Så testa det!
// h
Starta om = avinstallera och installera om?
Får nog kolla om jag har community sources…/ P
@pillenillan 2263 wrote:
Starta om = avinstallera och installera om?
Får nog kolla om jag har community sources…/ P
i BossPreffs så kan du starta om SSH genom att dra i den lilla fliken till höger om programmet.
// h
@haren 2265 wrote:
i BossPreffs så kan du starta om SSH genom att dra i den lilla fliken till höger om programmet.
// h
Startat om SSH i BossPrefs… Men ack nej inte gick det idag heller… Jag får nog ge upp nu… Det är inget mer program jag behöver för att det här ska funka? Det räcker med SSH & BossPrefs? Är det datorn det är fel på (kanske behöver man Mac)?
Om jag sedan får detta att fungera (maken har en arbetskamrat som också har iPhone så kanske kan jag be honom om hjälp), behöver jag göra något med de teman jag har dragit ner från ModMyFone – t.ex. plocka upp dem i mappar eller något liknande el. är de klara att bara flytta över?
Tusen tack för all hjälp jag har fått från snälla själar!
/ P
@pillenillan 2295 wrote:
Startat om SSH i BossPrefs… Men ack nej inte gick det idag heller… Jag får nog ge upp nu… Det är inget mer program jag behöver för att det här ska funka? Det räcker med SSH & BossPrefs? Är det datorn det är fel på (kanske behöver man Mac)?
Om jag sedan får detta att fungera (maken har en arbetskamrat som också har iPhone så kanske kan jag be honom om hjälp), behöver jag göra något med de teman jag har dragit ner från ModMyFone – t.ex. plocka upp dem i mappar eller något liknande el. är de klara att bara flytta över?
Tusen tack för all hjälp jag har fått från snälla själar!
/ P
Man ska hara community sources, bsd subsytem, openssh och bosspreffs installerat. Detta fungerar i både windows och MAC. Sen ska det bara vara att zippa upp mapparna med teman och lägga in.
// h
@haren 2314 wrote:
Man ska hara community sources, bsd subsytem, openssh och bosspreffs installerat. Detta fungerar i både windows och MAC. Sen ska det bara vara att zippa upp mapparna med teman och lägga in.
// h
Jag får kolla det här ikväll.. På någon engelsk sida läste jag att man skulle göra mappar med mappar för att sakerna i temat skulle sorteras… Det behöver jag alltså inte göra?
Tack för all hjälp!
/ P
Du får inte ha telefonen i sleep läge för då kan den inte connecta.
Du kan även prova att använda lösenordet “dottie”
Dubbelkolla ip för mig har den hänt att den har ändrats från typ 35 till 36@pillenillan 2367 wrote:
Jag får kolla det här ikväll.. På någon engelsk sida läste jag att man skulle göra mappar med mappar för att sakerna i temat skulle sorteras… Det behöver jag alltså inte göra?
Tack för all hjälp!
/ P
Nej så är det inte, när man laddar ner ett tema så är det ju en mapp. Sedan så ligger filerna i. Man koppierar bara in den mappen i tema-mappen i iPhonen.
Du kommer att förstå när du får ingång ditt ftp program, då ser du hur det är uppbyggt i iPhonen.
// h
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.