Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Teman och bilder till din iPhone 3g
-
AuthorPosts
-
Tjena iPhone lovers!
Det är dags att bidra med något till forumet och inte bara ställa frågor hela tiden. Som rubriken lyder gäller detta bilder och teman till iphone som man kan hämta ifrån nätet och överföra till telefonen.
Vissa kanske redan känner till dessa sidor, men för er som inte gör det, hoppas jag får någon nytta av dessa:
iSpazio – The iPhone Blog – Här kan ni t.ex. hitta teman och bakrundsbilder till er iPhone (finns riktigt mycket teman att hämta, bara att leta)
Zedge | Free ringtones, themes, wallpapers, videos and games for your cell phone – Free your phone! – Har länge varit en klassiker för mig, denna använder jag själv mest för att hämta bakrundsbilder till iPhone, teman finns inte ännu.
För att kunna använda dessa sidor måste man vara medlem. Detta kostar inget, (gjorde det inte för mig iaf ;)).
Hämtar ni teman ifrån [iSpazio – The iPhone Blog – kan ni använda er utav “DiskAid” för att överföra dessa från datorn till iPhone.
Bilder som ni hämtar ifrån Zedge | Free ringtones, themes, wallpapers, videos and games for your cell phone – Free your phone! – överför ni via iTunes 🙂
Hoppas att någon/några kan ha nytta av detta
Jag kan inte registerar mig (förstår inte spanska) :D. Kan man få hjälp?
jolinjom: Lyckades du med registreringen? 😛
iSpazio är en höjdare. Alltid att räkna med.
Lycka till i framtiden Thatdude. Ser bra ut.iSpazio är en höjdare. Alltid att räkna med.
Lycka till i framtiden Thatdude. Ser bra ut.iSpazio är en höjdare. Alltid att räkna med.
Lycka till i framtiden Thatdude. Ser bra ut.Ja, iSpazio är grymt nice 🙂
Hämtar många teman via Cydia från iSpazio.
Ja, iSpazio är grymt nice 🙂
fast om du vill ha wallpapers går google lika bra 🙂
tror allt är gratis, dock kan det vara problem att regga sig 😀
@iPhoneinfo.se 15189 wrote:
Hej! Jag har precis gjort som du skrivit,har laddat ner iWoodRealize via Cydia från iSpazio men hur får jag det temat i telefonen.Jag är en nybörjar Iphoneare?? Ursäkta om frågan är dum men jag har tryckt på allt men hittar inte.
Väl mött.@choclate4026 15296 wrote:
Hej! Jag har precis gjort som du skrivit,har laddat ner iWoodRealize via Cydia från iSpazio men hur får jag det temat i telefonen.Jag är en nybörjar Iphoneare?? Ursäkta om frågan är dum men jag har tryckt på allt men hittar inte.
Väl mött.Ladda hem WinterBoard från Cydia och aktivera iWoodRealize-temat i Winterboad sen 🙂
Man måste ha Winterboard för att kunna hantera teman i iPhone.
@choclate4026 15296 wrote:
Väl mött.Menar du hur du får temat att synas i telefonen eller hur du överför den till telefonen? =P
EDIT: Ops läste inte ditt inlägg så noga, never mind.
@iPhoneinfo.se 15298 wrote:
Ladda hem WinterBoard från Cydia och aktivera iWoodRealize-temat i Winterboad sen 🙂
Man måste ha Winterboard för att kunna hantera teman i iPhone.
Ok,jag har nu laddat ner Winterboard som du sa,telefonen la av men startade upp igen,läst infotexten om att det kunde hända.
Vad gör jag next? Tack för att du tog dig tid att svara och om du har tid och lust får du gärna förklara vad jag gör härnäst eller länka till något. Jag är i Winterboard men förstår inte nästa steg.Ha en bra lördag!Edit! Jag klarade det själv! Skam den som ger sig. Ser att det finns massa mer themes i Winterboard.Kan jag använda vilket som helst? Lite feg på att trycka.
@choclate4026 15301 wrote:
Ok,jag har nu laddat ner Winterboard som du sa,telefonen la av men startade upp igen,läst infotexten om att det kunde hända.
Vad gör jag next? Tack för att du tog dig tid att svara och om du har tid och lust får du gärna förklara vad jag gör härnäst eller länka till något. Jag är i Winterboard men förstår inte nästa steg.Ha en bra lördag!Edit! Jag klarade det själv! Skam den som ger sig. Ser att det finns massa mer themes i Winterboard.Kan jag använda vilket som helst? Lite feg på att trycka.
Du kan använda vilket winterboard tema som du vill. Om du skulle ha kryssat i två stycken teman används det tema som ligger överst (tror jag). Ett tips är att använda DiskAid för att överföra filer. Du kan skicka pm eller be om svar här i tråden hur man använder det…
Jag har haft jättemkt problem med winterboard oavsett hur jag gör. Har installerat tre(!) olika teman och inget av dem syns i winterboard. Helt obegripligt.
Finns det någon som har erfarenhet och vet hur man löser detta problem?
Jag har haft jättemkt problem med winterboard oavsett hur jag gör. Har installerat tre(!) olika teman och inget av dem syns i winterboard. Helt obegripligt.
för alla som har problem med att registrera sig på ispazo, använd Internettolken.se eller appen iTranslate från appstore det är gratis
för alla som har problem med att registrera sig på ispazo, använd Internettolken.se eller appen iTranslate från appstore det är gratis
@arlington 22335 wrote:
du kan testa att lägga in ett tema från internet via DiskAid
@arlington 22335 wrote:
du kan testa att lägga in ett tema från internet via DiskAid
Tack för hjälpen, via DiskAid gick det som smort. Dock hittade jag ej det tema jag skulle ha på nätet, så får nöja mig med ett mindre snygg så länge. 🙂
Funderar dock ändå varför ej teman installerade via Cydia fungerade.Tack för hjälpen, via DiskAid gick det som smort. Dock hittade jag ej det tema jag skulle ha på nätet, så får nöja mig med ett mindre snygg så länge. 🙂
Funderar dock ändå varför ej teman installerade via Cydia fungerade.vilket tema var det som du ville ha egentilgen?
vilket tema var det som du ville ha egentilgen?
iWood Realize, hittade endast en utan hyllor, vill inte ha en där det står ‘ispazio’ på tex.
Har Biohazard nu, grymt snyggt!
Försökt ta ner lite andra grejer till winterboard så jag kan göra mer ändringar, men jag måste lösa mitt Cydiaproblem först.iWood Realize, hittade endast en utan hyllor, vill inte ha en där det står ‘ispazio’ på tex.
Har Biohazard nu, grymt snyggt!
Försökt ta ner lite andra grejer till winterboard så jag kan göra mer ändringar, men jag måste lösa mitt Cydiaproblem först.okej jag kanske kan fixa det åt dig 🙂 link till ditt tema du har nu?
okej jag kanske kan fixa det åt dig 🙂 link till ditt tema du har nu?
här har du iWood-realize som det inte står iSpazio på 😀
här har du iWood-realize som det inte står iSpazio på 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.