Teman som fungerar med Svenska – vad heter filerna?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Teman som fungerar med Svenska – vad heter filerna?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 248

De flesta summerboard teman fungerar ju inte om man kör iphonen på svenska, men om du döper om ikonen från t.ex. “Clock.png” till “Klocka.png” eller gör en kopia och döper kopian till “Klocka.png” via SSH då fungerar det. Och då kommer frågan vad ska man döpa settings och weather till? fungerar inte att döpa om till Inställningar och Väder då inte ä fungerar. Men jag har sett teman där ikonerna för inställningar och weather ändras dock har jag inte dom kvar… 🙁 någon som vet vad de har döpt filerna till då. så att det fungerar?

freeride00
    Member
    Post count: 59

de ska heta för inställningar : Inst%25E4llningar.png eller Inst%E4llningar.png

och för väder : V%25E4der.png eller V%E4der.png

båda kanske fungerar!
    lycka till!

ptr
    Member

ålrajt ska testa, döpte om dom till Inställningar.png och sen när listan uppdaterades stod det något sådant där liknande, som itne fungerade. får väl testa att skriva som du sa själv istället! 🙂

tackar!

freeride00
    Member
    Post count: 59

ojdå! jag tog visst helt fel!

Väder.png och Inställningar.png

så ska det heta!

ber om ursäkt för första, och det gick inte att använda “edit” funktionen ?

MVH Tobias

ptr
    Member

alright! då testar vi det när vi kommer hem! 🙂

mry.i
    Member
    Post count: 74

Hej
    Kan nån skicka en länk till mig hur man lägger in nya teman? och vart man kan tanka hem nya teman? Tack på förhand:)

frieesh
    Member
    Post count: 35

Verkar inte som om något av dom ovanstående fungerar :S
    Edit: I Cyberduck så kan man skirva Å,Ä,Ö så det fungerar nu för mig 🙂

ptr
    Member

går att skriva ÅÄÖ i winscp också, men när listan sedan uppdateras så står det inte åäö längre :/

frieesh
    Member
    Post count: 35

aa, men de behålls i cyberduck 🙂

ptr
    Member

Väder.png och Inställningar.png …. Inställningar fungerar men inte Väder, vad kan det bero på tro?

edit: för dom med problemas! installera “Weather icon fix” 😀

Gnidarn
    Member
    Post count: 7

har nu försökt fixa det där med byta ikoner så alla blir samma men jag får det inte att fungerar. jag kommer in på iphonen via sFTP och där går jag till /private/var/root/Library/SummerBoard/Themes och där hittar jag ett teama Louie Mantia – Black men det hittar jag inte under summerboarden i telefonen. och sen vilka ikoner ska man ändra? är det alla? även SimPort osv för dom ligger inte under Icons på temat? är väldigt vilsen när det gäller just den här biten =/

tacksam för svar!

/H

ptr
    Member

om teman du installerat INTE syns i listan av tillgängliga teman i Summerboard så måste du installera SMB fix, sök på det i forumet, för det finns trådar om hur du ska gå till väga. Och du behöver inte byta namn på några ikoner, förutom program som innehåller ÅÄÖ. laddar du hem t.ex. SimPort och temat har en ikon för det programmet så byts den automatiskt, men ikoner till program som väder och inställningar brukar inte finnas, så då får man kopiera ikonerna för weather och settings och döpa dom till vad det nu var som du ser tidigare här i tråden!

Kom även ihåg att väldigt många teman har få med ikoner för program och därför ändras dom inte. Det är såklart synd för man vill ju inte ha ett tema med ikoner för bara hälften av ens program 🙁

Gnidarn
    Member
    Post count: 7

Vart är det man går in och ändrar ikonnamnen då? /private/var/root/library/summerboard och sen in under teamat man vill ändra ikonena på så ändrar man dom ikoner som har åäö i namnet?

/H

ptr
    Member

precis /private/var/root/library/summerboard sen temats namn sen icons, sen ändrar du dom som ska ha åäö. om det redan finns med åäö från börja så är det ju redan fixat 🙂 han/hon som gjort ikonerna gör ju en ikon för “settings” till exempel men inte för “inställningar, därför kopierar man bara settings ikonen och döper den till “Inställningar” fast du skriver som det står tidigare här i tråden.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.