Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Testa min jailbreakguide?
-
AuthorPosts
-
Tjena! Behöver någon som har en iPhone 4 och någon med en iPad som kan testa en jailbreaksguide.
Surfa in på jb.trupert.se Jailbreaka på din iPhone 4 eller iPad och se så att allt fungerar som det ska. Vore även nice om du/ni kunde spara den som ett bokmärke på hemskärmen och se så att även det fungerar som det ska.
Sidan bygger på den svenska versionen av jailbreak wizard – Ultimate jailbreak and unlock wizard
edit: på iPaden så ska det alltså se konstigt ut 😉
edit: Fick ett pm från en med en bild, dock ingen på hur det blir om man bokmärker sidan på hemskärmen.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d97a1a009170_IMG_0181.JPGHej sökte på min telefon (signatur) och det stod att det fanns JB – sn0wbreeze 2.4, Men tyvärr stämmer inte detta enligt sn0wbreeze BETA
länken som sidan angav däremot var till rätt fil, och det va lätt som en plättatt fatta, så bra jobbat
Tack ändå;)…. eller vänta nu… det står att den går att jailbreaka men inte unlocka…
wtf.
behöver man unlocka för att Jb’a? eller kan man bara skita i det och installera andra apps med bara JB?@supremevarg 89881 wrote:
Hej sökte på min telefon (signatur) och det stod att det fanns JB – sn0wbreeze 2.4, Men tyvärr stämmer inte detta enligt sn0wbreeze BETA
länken som sidan angav däremot var till rätt fil, och det va lätt som en plättatt fatta, så bra jobbat
Tack ändå;)…. eller vänta nu… det står att den går att jailbreaka men inte unlocka…
wtf.
behöver man unlocka för att Jb’a? eller kan man bara skita i det och installera andra apps med bara JB?Offtopic: http://data.fuskbugg.se/skalman02/knepigt.png .. Ser konstigt ut.
Jailbreak = möjliggör installation av tredjeparts appar bl.a. Cydia.
Unlock = möjliggör användning av valfri operatör, du tar alltså bort operatörslåset. För unlock via ultrasn0w krävs jailbreak. För jailbreak krävs inget unlock.Använde du en iPhone 4 så får du gärna bifoga en bild där du lagt till sidan på hemskärmen, du kan givetvis ta bort den efteråt 😉
En screenshot tar du genom att hålla in “home”-knappen och klickar på “sleep/wake” knappen.
[attach]782[/attach]
[attach]783[/attach]
@supremevarg 89884 wrote:
[attach]782[/attach]
[attach]783[/attach]
Perfekt, tack så mycket för bilderna!
Hur fungerar det tycker du/ni? Svårt att välja/förstå det man ska?
@swag 89894 wrote:
funkar det att få den unlock med 4.3.1. ?
Som jag har fattat det så går det att jailbreaka 4.3.1 och unlocka. MEN inte om man har vissa modem firmware som jag tex. som har 4.10.01 och den stöds INTE.
-Då går det bara att jailbreka, men det står när man öppnar programmet eller i länken jag postade innan, vilka firmware versioner som stöds.
Prova guiden, den funkar.Sen får du givetvis dra hem filerna på en dator och sköta det så:)
@swag 89894 wrote:
funkar det att få den unlock med 4.3.1. ?
Detta är inget jailbreak eller upplåsning. Det är en guide som berättar för dig om du kan jailbreak, vilket jailbreak du kan använda, och om du kan låsa upp.
Jailbreak till 4.3.1 kommer idag, söndag (usa tid, ev måndag i sverige)
Unlock beror på ditt baseband, antingen via ultrasn0w eller ett speciellt simkort eller går till din operatör.OMG AWSOME länk!
Fan att det ska dröja till imorgon bitti dock;) Meeeeeen man kan ju inte få allt här i världen! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.