Tillbaka till stallet!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbaka till stallet!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 92

Jag sitter här med en 3Gs 32 Gb ursprungligen köp i USA men Jailbreakad så den fungerade med Tele2.
    Fungerade var ordet eftersom den förståss blev uppgraderat av ”misstag”

Det står nu:
    Operatör AT&T 5,6
    3.1.3 (7E18)

Nu har jag en son som bor i San Fransisco, han borde kunna använda iPhonen där med ett AT&T kort? Han behöver endast få tag i APN för Mobildata och för MMS, eller?

Hoppas detta fungerar så man kan få någon användning av telefonen. Hacket ser ut att vänta på sig.

Ni har hjälpt mig flera gånger förut med bra svar, håller tummarna för det samma nu.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

God afton. Det kan gå att nedgradera fw men bara om du har tryckt på knappen “Make My Life Easier” i Cydia (någon gång innan den 4:e februari)

Då har du en iPod, för den kommer inte att gå att ringa med i Sverige. Jag vet iaf en som blir glad – din son =)

peve
    Member

@freebo 60147 wrote:

God afton. Det kan gå att nedgradera fw men bara om du har tryckt på knappen “Make My Life Easier” i Cydia (någon gång innan den 4:e februari)

Då har du en iPod, för den kommer inte att gå att ringa med i Sverige. Jag vet iaf en som blir glad – din son =)

Tack för tipset, har provat allt, allt fungerar utan telefondelen, kul.
    Men du tror att den fungerar utan vidare i USA med ett AT&T kort?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@peve 60148 wrote:

Tack för tipset, har provat allt, allt fungerar utan telefondelen, kul.
    Men du tror att den fungerar utan vidare i USA med ett AT&T kort?

Den funkar bara till den op som telen är låst till och det är ju AT T så det funkar!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jämför modellbeteckningen under menyn Inställningar – Allmänt – Om med den bifogade filen i FAQn (i min signatur) så ser du med säkerhet om den är såld av AT&T

peve
    Member

Tack båda. Det står att AT&T är operatör så allt borde fungera.
    Otroligt va snabbt ni svarar, har ni jour hela dygnet?
    Tack, nu blir grabben glad.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.