Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › tillfälligt totalblocka data över telelinan
-
AuthorPosts
-
Yoo..
Ska på Shopping till London o skall vara där över helgen..
men jag funderade om det finns något sätt att 100% säker blockning av datahämtning av telefonen så man inte har en brutalräkning när man kommer hem..Räcker det med att ta bort online.telia.com från APN’raden?
Eller kommer det nätet man kopplar upp sig på att “hjälpa till” så att det gör det samma vad det står där??
(efter som att man är en utlänskmobil så kanske den gör det..tänkte jag..)Att avaktivera 3G gör ju att det hämtas långsammare.. men inte att det totaldödas..
o Flightmode blir ju lite vääl bakbunden..Idealet vore totalblock av all data över 3G o 2G o lämna WiFi öppet o telefon o sms som vanligt..
Ha inte “data vid raomning” och ta bort apn raden så är biffen fixad.
Du skulle ju kunna gå in i Boss Pref’s och inaktivera EDGE/3G data där helt om du vill också.Ha inte “data vid raomning” och ta bort apn raden så är biffen fixad.
Du skulle ju kunna gå in i Boss Pref’s och inaktivera EDGE/3G data där helt om du vill också.Ha inte “data vid raomning” och ta bort apn raden så är biffen fixad.
Du skulle ju kunna gå in i Boss Pref’s och inaktivera EDGE/3G data där helt om du vill också.Joo.. jag har funderat på att låsa upp den.. börjar bli riktigt många småsaker man irriterar sig på..
Man får väl nolla dataräknaren o testa när man kommer dit, så man är sääker..
Skulle ju vara typiskt att tryckt på “Maps” när man sitter på buss i london.. o få en 200Mb räkning när man kommer hem..Joo.. jag har funderat på att låsa upp den.. börjar bli riktigt många småsaker man irriterar sig på..
Skulle ju vara typiskt att tryckt på “Maps” när man sitter på buss i london.. o få en 200Mb räkning när man kommer hem..Joo.. jag har funderat på att låsa upp den.. börjar bli riktigt många småsaker man irriterar sig på..
Skulle ju vara typiskt att tryckt på “Maps” när man sitter på buss i london.. o få en 200Mb räkning när man kommer hem..sätt den i flygplans-läge.. då blir din iphone en ipod touch.. typ..
sätt den i flygplans-läge.. då blir din iphone en ipod touch.. typ..
sätt den i flygplans-läge.. då blir din iphone en ipod touch.. typ..
Ehh, eller så går du bara in under Inställningar -> Allmänt -> Nätverk och avaktiverar Data-Roaming! Klart! 😉
Ehh, eller så går du bara in under Inställningar -> Allmänt -> Nätverk och avaktiverar Data-Roaming! Klart! 😉
Jag hade av misstag på dataroaming några timmar i Norge för några veckor sedan, då jag bara åkte dit från Sälen till Trysil, alltså var jag där i cirka 3 timmar. Kan jag förvänta mig en superräkning?
Jag hade av misstag på dataroaming några timmar i Norge för några veckor sedan, då jag bara åkte dit från Sälen till Trysil, alltså var jag där i cirka 3 timmar. Kan jag förvänta mig en superräkning?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.