Tips: Att göra med en jailbreakad iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Tips: Att göra med en jailbreakad iPhone

Viewing 34 posts - 1 through 34 (of 34 total)
  • Author
    Member
    Post count: 69

Vet inte om denna tråden är nått vidare nödvändig, men det kanske kan minska många små trådar osv.

Trådens syfte är att ni ska kunna tipsa (samt fråga) vad man kan göra med en jailbreakad iPhone, givetvis säga ut man göra för att utföra det också.

Jag kommer redigera första inlägget med saker man kan göra allt eftersom ni kommer.

Jag skulle börja att behöva hjälp med hur man byter ut “Telia” till något valfritt, upp i vänsterhörnet alltså. Vet att detta ska gå.

Saker du kan göra med en jailbreakad iPhone:

•Gör din iPhone mer personlig, ändra operatörens namn till vad du vill
    Utförande:Gå in i Cydia och ladda ner “MakeItMine

•Spela in video med kameran!
    Utförande: Gå till cydia och ladda ner “Cycorder”

Utförande:

Utförande:

CeEss
    Member
    Post count: 50

@mexii 9991 wrote:

Jag skulle börja att behöva hjälp med hur man byter ut “Telia” till något valfritt, upp i vänsterhörnet alltså. Vet att detta ska gå.

Det gör du med “MakeItMine” från Cydia.

MeXii
    Member

@ceess 9994 wrote:

Det gör du med “MakeItMine” från Cydia.

Tackar! Fan vad najs. Funka felfritt.

Markc2
    Member
    Post count: 8

Jag tycker “Cycorder” är helt ok. Det är ett program som gör att du kan filma med din kamera. Finns i Cydia.

ProsaCC
    Member
    Post count: 44

I like this thread already, tipsa om mer användbara apps och funktioner som man inte kan göra med en icke jailbreakad iPhone. Funderar på att göra det när jag väl går och köper min imorgon men har inte riktigt fattat fördelarna med det ännu 🙂

edit: Länka gärna till den bästa guiden för att göra detta!

chaoos
    Member
    Post count: 9

Någon som kan berätta/länka till en guide om hur man får in crackade spel/apps i iPhonen via SSH?

K-mountain
    Member
    Post count: 200

@prosacc 10051 wrote:

I like this thread already, tipsa om mer användbara apps och funktioner som man inte kan göra med en icke jailbreakad iPhone. Funderar på att göra det när jag väl går och köper min imorgon men har inte riktigt fattat fördelarna med det ännu 🙂

edit: Länka gärna till den bästa guiden för att göra detta!

Jaaaa, tipsa om bra apps o så för icke jailbreakade telefoner 😛

K-mountain
    Member

Gärna en app där man kan Spela in video med kameran! 😀
    och en MMS app…
    För icke jailbreakade iphones!

Markc2
    Member

Finns ingen app för MMS eller videofilmning om iPhonen inte är jailbreakad. MMS finns inte heller ännu för jailbreakad version 2.0.2, men den kommer inom kort.

K-mountain
    Member

@markc2 10066 wrote:

Finns ingen app för MMS eller videofilmning om iPhonen inte är jailbreakad. MMS finns inte heller ännu för jailbreakad version 2.0.2, men den kommer inom kort.

Shit, jag som ville ha båda 2… Och jag vill inte jailbreaka min lur:(

MeXii
    Member

@markc2 10036 wrote:

Jag tycker “Cycorder” är helt ok. Det är ett program som gör att du kan filma med din kamera. Finns i Cydia.

Över nice!

Hade ingen aning om att de fanns.

ProsaCC
    Member

Det enda jag undrar över, kan man om man väl pwnat sin iPhone återställa den till sina grundinställningar? Alltså att allt jailbreak och pwning görs ogjort så man kan gå tillbaka till telia med den och få full garanti.

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@prosacc 10151 wrote:

Det enda jag undrar över, kan man om man väl pwnat sin iPhone återställa den till sina grundinställningar? Alltså att allt jailbreak och pwning görs ogjort så man kan gå tillbaka till telia med den och få full garanti.

är inte helt insatt i detta ännu, men ja du kan återställa tilll orginal. MEN oftast när man skall utnyttja sin garanti så är ju telefonen trasig på något sätt, och för att återställa krävs ju att itunes (?) behöver kontakt med iphonen (vilket kanske inte är möjligt eftersom du ska lämna in den på service…see the problem?)
    det blir ett litet moment 22.

ProsaCC
    Member

@cybertron 10173 wrote:

är inte helt insatt i detta ännu, men ja du kan återställa tilll orginal. MEN oftast när man skall utnyttja sin garanti så är ju telefonen trasig på något sätt, och för att återställa krävs ju att itunes (?) behöver kontakt med iphonen (vilket kanske inte är möjligt eftersom du ska lämna in den på service…see the problem?)
    det blir ett litet moment 22.

I c 😉 ok men då har jag ju ingen anledning att stanna på 2.0 så länge till alltså. Vet dock inte om jag ska uppdatera till 2.0.2 eller 2.0.1, i väntan på nästa pwnagetool.

Markc2
    Member

@prosacc 10175 wrote:

I c 😉 ok men då har jag ju ingen anledning att stanna på 2.0 så länge till alltså. Vet dock inte om jag ska uppdatera till 2.0.2 eller 2.0.1, i väntan på nästa pwnagetool.

Det fungerar klockrent med jailbreakad 2.0.2 med QuickPwn. Varför kör du inte den?

Markc2
    Member

Jag gillar även:

MxTube – ladda ned YouTube klipp till mobilen
    Rename – byt namn på dina apps (exempelvis Calculator till miniräknare)
    BossPrefs – välj vilka apps du vill “visa”, exempelvis har jag valt att dölja “Aktier” för det använder jag inte.

ProsaCC
    Member

@markc2 10198 wrote:

Det fungerar klockrent med jailbreakad 2.0.2 med QuickPwn. Varför kör du inte den?

p.g.a devteam säger att det skulle vara svårare att låsa upp mobilen helt senare utifall man uppgraderar till 2.0.2 eftersom det finns en baseband update inpackad i den. I något av deras uppkommande pwnagetool skulle man dock kunna göra en custom ISPW så man kan ta bort denna baseband update.

Står mer på deras sida..

If you want to update to 2.0.2 then use the normal iTunes update to get to 2.0.2 and then use QuickPwn to Pwn, Jailbreak and Activate, remember that the 2.0.2 update includes a baseband update for the 3G iPhone, so depending what your long term intentions are for the phone, update wisely, of course in the upcoming PwnageTool application you’ll be able to create a custom ipsw without the baseband update enabled.

makaveli-
    Member
    Post count: 6

Löste det.

antonfjanton
    Member
    Post count: 142
    JosefMusic
    Member
    Post count: 53

super bra tråd. tack

jocke
    Member
    Post count: 189

Kanonbra tråd. Skulle vara grymt bra ifall alla trådar som berör ett visst område läggs i någon slags tutorial avdelning (då många klistrade trådar tar för mycket plats) och uppdateras av skaparen då fler saker kommer in.

Mvh

Victorius
    Member
    Post count: 88

Är det värt att jailbreaka sin iphone 3G? Funderar fan på det alltså, fast vet inte om det är värt att garantin försvinner.

JosefMusic
    Member
    Post count: 53

@victorius 10450 wrote:

Är det värt att jailbreaka sin iphone 3G? Funderar fan på det alltså, fast vet inte om det är värt att garantin försvinner.

Svar: Ja det är värt.

Garantin försvinner inte, du kan återställa din iPhone via iTunes, då blir den som ny igen! ;D

Victorius
    Member

@josefmusic 10464 wrote:

Svar: Ja det är värt.

Garantin försvinner inte, du kan återställa din iPhone via iTunes, då blir den som ny igen! ;D

Men det kan ju bli hårdvara fel så att det inte går att återställa den, typ därför endel väntar med att jailbreaka vad jag har förstått :p

Men jag skiter i de, här haft den typ 1,5 månader nu och längtar efter att göra grejer som man bara kan med en jailbreakad lur, så imorrn blir det jailbreak 😉

JohnFa
    Member
    Post count: 461

@victorius 11032 wrote:

Men det kan ju bli hårdvara fel så att det inte går att återställa den, typ därför endel väntar med att jailbreaka vad jag har förstått :p

Men jag skiter i de, här haft den typ 1,5 månader nu och längtar efter att göra grejer som man bara kan med en jailbreakad lur, så imorrn blir det jailbreak 😉

Jag har inte hört om någon som fått hårdvaruproblem. Jailbreaking modifierar ju ingen hårdvara utan bara firmwaren, som går att återställa och uppgradera hur man vill.

fotbollskillen
    Member
    Post count: 151

Jag skulle behöva en bra guide till iphone 3g 2.0.2 jailbreak, hittar ingen som är bra :

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@fotbollskillen 11051 wrote:

Jag skulle behöva en bra guide till iphone 3g 2.0.2 jailbreak, hittar ingen som är bra :

Du har inte letat länge antar jag…

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-jailbreak-m-m/1499-quickpwnguide-plus-ssh-guide-svenska.html

fotbollskillen
    Member
    Post count: 151

när jag ska återställa min iphone till firmwire
    “custom_iPhone,1.2_2.0.2_Restore” som jag har skapats i winpwn2.5 så funkar det inte, istället kommer det upp en ruta där det står: iphone enheten iphone kunde inte återställas, ett okänt fel uppstod (5)”. Är det någon som varit med om detta förut eller är det någon som vet var alla siffran (5) betyder.

Victorius
    Member

@johnfa 11033 wrote:

Jag har inte hört om någon som fått hårdvaruproblem. Jailbreaking modifierar ju ingen hårdvara utan bara firmwaren, som går att återställa och uppgradera hur man vill.

Men jag menar om det blir något hårdvaruproblem, typ att batteriet går sönder så man inte kan synca. Alltså jag förstår ju att jailbreaket inte är hårdvara 😉

Victorius
    Member

@fotbollskillen 11051 wrote:

Det finns på den här sidan, kolla första sidan, har ju gjort en notis om jailbreak där.

lamarinho
    Member
    Post count: 5

ja tjena. jag har en iphone inte 3g den modellen som gjordes innan. när jag kopplar den med datorn så står det så här på itunes: The SIM Card inserted in this iphone does not appear to be supported. Först använde jag ziphone och den funkade utmärkt. sedan skulle j ag uppdatera den så var jag tvungen att återställa den. nu försöker jag använda ziphone fast inget fungerer. min iphone visar bara en usb-kabel fast upp och ner den smala sidan visas. vet inte vaad jag ska göra

lamarinho
    Member
    Post count: 5

och när jag trycker på Do It All så står det såhär : Checking ZiPhone integrity…
    Searching for iPhone…
    Copying Inga.dat…
    Entering recovery mode. strax efter det så komr en ruta på itunes upp och där står det itunes har hittat en iphone i återhämtningsläge återställ så att den ska funka har gjort det några ggr nu:(

Simba
    Member
    Post count: 1063

Vad blir följderna av att man ändrar operatörsloggan? Kan man på något enkelt sätt gå tillbaka, och kommer texten man själv angivit vara kvar även om telefonen byter nät?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@simba 11935 wrote:

Vad blir följderna av att man ändrar operatörsloggan? Kan man på något enkelt sätt gå tillbaka, och kommer texten man själv angivit vara kvar även om telefonen byter nät?

Det fungerar utan problem helt enkelt 🙂 Går att göra allt det du nämnde.

Viewing 34 posts - 1 through 34 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.